22/06/2026
"Εγώ το σώμα"
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα γιόγκα, επεκτείνοντας το θέμα άσκησης και υγείας, παρατηρούμε ότι ο περισσότερος πληθυσμός στην Ελλάδα δεν ασχολείται με συνέπεια, καθόσον δεν έχουμε ως λαός γυμναστική παιδεία. Τουναντίον καταφεύγει σε γρήγορες λύσεις, και σε συγκεκριμένα διαστήματα (μετά τις γιορτες, πριν το καλοκαίρι κλπ), γιατι πολύ απλά το πρόβλημα είναι τα κιλά, κι όχι η γενική ευεξία του σώματος, με την βελτίωση της αντοχής ή την αύξηση μυικής μάζας. Αυτά τα σκέφτεται κατόπιν εορτής, με συμβουλή γιατρού πια, γιατί έχουν αρχίσει οι πονοι, και γενικά η δυσλειτουργία.
Πάμε στα κιλά, που αυτό μας καίει τελικά. Η παχυσαρκία είναι νόσος, αποδεδειγμένα πια, πλέον και κοινωνικό πρόβλημα. Οι γιατροί, χειρουργοί, νοσηλευτές, τραυματιοφορείς κλπ δυσκολεύονται πολυ οταν αναλαμβάνουν παχύσαρκο ατομο, επίσης τα μεταφορικά μέσα λεωφορεια, αεροπλάνα, τρένα κλπ αποτελουν ασφυκτικό περιβάλλον για τα παχύσαρκα άτομα αλλά και για τους υπόλοιπους.
Τόσος χαμένος χρόνος όλα αυτά τα χρόνια να ασχολούμαστε με το body shaming, που τελικά όπως όλα, ήταν μια φούσκα που ξεφούσκωσε, αφού τα ίδια άτομα που μάχονταν για την αποδοχή "τα πάχη μου τα κάλλη μου", έσπευσαν πρώτοι από όλους στις περϊφημες ενέσεις. Μήτε που ξανακούσαμε για το BS, τώρα ποζάρουμε στις παραλίες με τα μαγιό και με κοκτείλ. Κι εννοείται, ότι είναι ευχάριστο να χαίρεται κάποιος επιτέλους το σώμα του, μα όμως, όπως όλα τα γρήγορα, ετσι κι εδώ, θέλει πολυ προσπάθεια με διατροφή και γυμναστική για να συντηρηθεί. Θέλει αλλαγή οπτικής γωνίας, τίποτα δε σου χαρίζεται χωρίς κόπο κι αγώνα.
Φυσικα όλα αυτά δεν είναι τυχαια, έχουν πολιτικό υπόβαθρο, δεν σου προσφέρονται σε κανένα καπιταλιστικό κράτος τρόποι για ζείς καλύτερα, επειδή σε νοιάστηκαν!
Σου έκοψαν το τσιγάρο σε δημόσιους χώρους, επίσης θα στο κόψουν και τελείως(πολλά τα λεφτά), σε κάνουν φιτ, λεπτό και φιγουρίνι, όχι γιατί σε λυπήθηκαν, όλα μα όλα γίνονται για την αποφόρτιση του ΕΣΥ, παγκοσμίως! Οι καπνιστές και οι παχύσαρκοι, είναι οι πιο συχνοί πελάτες των δημόσιων νοσοκομείων, εννοώντας οτι εχουν περισσότερες πιθανότητες να νοσήσουν από σοβαρές ασθένειες.
Σήμερα βγήκε σε πρωινάδικο νέος άνδρας, παχυσαρκος, να διαμαρτυρηθεί που δεν τον αναλαμβάνει ασφαλιστική εταιρεία λογω των κιλών του. Φυσικά μπήκε και αυτό στη λιστα πια.
Μια ζωή βλέπουμε κι ακούμε απογοητευμένους ανθρώπους με παραπάνω κιλά να στροβιλίζονται στις ίδιες κουβέντες, με την ίδια κασέτα "Δεν μπορώ να χασω κιλά, κάνω δίαιτα, πάω σε διατροφολόγο, έχω αρχίσει περπάτημα, πηγα δυο μηνες γυμναστήριο, η γιόγκα δεν μου κάνει τίποτα κλπ", που φυσικα και λένε αλήθεια. Όμως τίποτα δεν γίνεται δια μαγείας, και σβέλτα, για αυτό και η λέξη συνέπεια είναι πολύ βασική. Με βαθιά κατανόηση φυσικά ότι η παχυσαρκία συνδέεται με την κατάθλιψη, που σημαίνει ότι αγγίζουμε κι άλλους παράγοντες, τους πιο βασικούς.
Ας πούμε για το περπάτημα. Ανέξοδο, λίγη ώρα, όποτε θέλω κλπ. Ναι, οκ αν είσαι 70 plus, μόνο το περπάτημα μπορεί, και λεω μπορεί και να αρκεί.
30,40,50,60 χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα υγείας, μπορείς να κάνεις και κάτι παραπάνω, βασικά πρέπει.
Εμμηνόπαυση: Είναι δυνατόν να είσαι αγύμναστη, πως θα την παλέψεις? Χάνεται η μυική μάζα, οστεοπενίες οστεοπορώσεις στο κατώφλι, εφιδρώσεις, αυπνίες, χοληστερίνη στα ύψη, σωματικοί πόνοι και φυσικά αυξηση κιλών. Με ένα περπάτημα δεν λύνεται, σίγουρα είναι κάτι, αλλά δεν θα δεις αποτέλεσμα κακά τα ψέματα.
Υπέρβαρο άτομο: Είναι αυτό που ο δεικτης μάζας σώματος (BMI) δε συμβαδίζει με τα νούμερα, ύψος/κιλα..δηλ.οταν υπερβαίνει το βάρος σου σε σχεση με το ύψος σου και παχύσαρκο όταν ξεφύγει κατά πολύ.
Διατροφή κι άσκηση , πέρα από το περπάτημα, αυτό είναι για όλους. Περπατάμε όλοι και πολύ, δεν γίνεται αλλιώς, αλλά δεν πιάνει μόνο του.
Αν δεν φροντίσουμε εμείς για εμάς κανείς αλλος δεν πρόκειται, επιβάλλεται πλέον να γυμναζόμαστε, κι όχι επειδή μας εχουν βομβαρδίσει με την κατάρα της ευεξίας, για να μας έχουν.δυνατά εργατικά πιόνια, αλλά γιατί τα προβλήματα υγείας αυξάνονται, και ναι, με την συνεχή κι αδιάλειπτη πρακτική σε ότι σύστημα γουστάρεις, μειώνονται κατά πάρα, μα πάρα πολύ, γιατί γινεται νοοτροπία, καθημερινότητα, ανάγκη και γούστο μαζί, γιατί δεν είναι μόνο το σώμα, μα και η κοινωνικότητα, αποκτάς σχέσεις, κοινά ενδιαφέροντα, είναι πολλά τα οφέλη. Κι αν δεν μπορείς να κάνεις αυστηρή διατροφή, τουλαχιστον γυμνάσου❤️
Υ Γ. Το κείμενο δεν γράφτηκε για το αισθητικό κομμάτι, το ωραίο καλλίγραμμο σώμα, χωρίς κυτταρίτιδα κλπ. Μόνο για την υγεία.
Δευτεριάτικο σεντόνι με το σλόγκαν σε πανό "Γίνε θαμώνας, κι όχι περαστικός"🙃