26/08/2025
Kotimainen footvolley-kesä ei ole ollut mielettömän täynnä pöhinää, joten Footvolley Sastamala ja eritoten Olli Kuusisto päättivät järjestää sellaista vielä loppukesän iloksi. 24.8.2025 pidettiin siis lajissaan ensimmäinen Tampere Open 2025 -tapahtuma, jonka näyttämönä palveli upea Pyynikin uimaranta.
Kotiseuran edustuksen lisäksi paikalle saatiin paitsi tuttuja Helsingin-suunnan kilpakumppaneita, uudempana juttuna Jyväskylän lajiharrastajia Peto Unitedin riveistä, mikä olikin sangen tervetullut avaus ja raikas tuulahdus kotimaiseen footvolley-skeneen. Lisäksi vasta kerran järjestäjäseuran peleihin tutustumaan ehtinyt Daniel Eidet pareineen lähti rohkeasti suoraan kisailemaan ja kaikkiaan kasassa oli näin 9 peliparia.
Kaikille tutusti Suomen kesä voi sään puolesta tarjota aivan mitä vain ja niin se tarjosi nytkin. Aamupäivä aukeni poutaisena, m***a viileähkönä ja kun pelit puoliltapäivin alkoivat, ehdittiin nauttia niin lämmittävästä auringosta, pienestä tihkusta kuin täydestä rankkasateestakin. Pelejä keli ei todellakaan pilannut ja suurimmasta sateesta kärsinyt finaali oli niin tasokasta footvolleyta, että keskittyminen ei todellakaan ollut kentällä tai katsomossa muussa kuin pelissä.
Turnauksen vei nimiinsä kiistatta virheettömintä ja kauneinta peliä esittänyt pari Diego & Joao, joille finaalissa kunnioitettavan kovan vastuksen tarjosivat Ilja & Toni. Finaali ratkesi vasta kolmannessa erässä ja tarjosi pitkiä, taidokkaita ja urheilullisia palloja.
Pronssipelissä kohtasivat Jyväskylän joukkueet, joista mitalia saivat maistaa Aki & Joonas jättäen parin Jere & Jukka neljännelle sijalle. Muista sijoista ei tällä kertaa pelattu, joten sijoittumatta jäi esim. alkulohkonsa puhtaalla pelillä voittanut kotiseuran kaksikko Kalle & Olli.
Mainittujen parien lisäksi turnaukseen osallistuivat Oskari & Vili, Arttu & Jaakko, Janne & Pauli sekä Daniel & Faris.
Kiitos kaikille - erityisesti järjestäjä-Ollin lisäksi kuvaaja Miika Saarenrinteelle ja lämmittävää yhteistyötä tarjoilleelle BVT - Beach Volley Tampereelle!