07/06/2026
💎 Meidän sisällä on pieni timantti, ydin, joka jää helposti piiloon täällä kovan maailman keskellä. Timantti on meidän todellinen ytimemme, hyvyys, intohimo, aitous ja merkitys, joka joutuu usein kovassa maailmassa piilotetuksi erilaisten vaatimusten, arvostelujen ja odotusten vuoksi.💎
Timantti saa ympärilleen kalterit, jotka kuvaavat häpeän tunnetta. Usein suurin pelkomme on häpeän pelko. Näin ego tulee mukaan kuvioon ja alkaa piilottaa tuota ydintämme, joka on häpeän vuokraama. Ego puskee, painaa, piilottaa ja sulkee timantin häpeän vankilaan. Näin ego alkaa toimia muiden odotusten mukaan, jotta ydin ei paljastuisi. Ego koittaa nostaa itseään jalustalle. Näyttää, että on parempi kuin muut. Pärjää vertailuissa. Puskee esiin mielipiteillään. Saattaa olla joskus jopa ilkeä ja manipuloiva, jotta omat tarkoitusperät onnistuvat ja voitto näkyy, jotta saa kunniaa ja palkintoja.
Egon vallassa pieni rakkaudella ja hyvyydellä täytetty timantti jää piiloon ja kantaja saattaa ulkoisesta menestyksestä huolimatta tuntea olonsa tyhjäksi tai täyttymättömäksi. Todellinen itse, tämä pieni timantti saattaa kasvattaa kalterien ympärille vielä muurit, jotta se ei haavoitu. Usein sen esiin tuleminen vaatii kasvamisen ja todeksi tulemisen kriisin kautta.
Onko sinun timattisi piilossa egon ja häpeän suojakuoressa kalterien tai paksun muurin takana vai esillä haavoittuvana? Uskallatko itsellesi totta?
Kiitos Tommy Hellsten upeista ja herättelevistä sanoista eilen Viikinsaaren Summervibes- tapahtumassa. Tämä oli ihanan herättelevä alku kesään.
Ollaan totta itsellemme ja muille ❤️
Joka päivä harjoitellaan askel kerrallaan. Jos se olisi helppoa, maailma olisi rakkaudellinen, ei ego- ja saavutuskeskeinen