19/12/2023
Ravensin ja Räppäkäpälien pelit joulutauolle
Miesten eri ikäiset ja tasoiset liiton sarjat on saatu kunnialla ilman kulkutauteja hiottua syyskauden päätökseen.
Ravens M2D
Joulutauolle mennään mollivoittoisestin kun ottelusaldo on 2 voittoa ja 8 tappiota. Sillä irtoaa sarjan viimeinen sija, m***a on toki muistettava että kaksi muutakin joukkuetta on samassa tilanteessa. Kaksi kolmesta viimeisestä putoaa keväällä, joten omissa käsissä on vielä kaikki.
Ravens 2.0 M5D
Nousua neloseen ja sitä kautta vielä kolmoseenkin tavoitteleva vitosdivarikanuuna lunasti paikkansa kevääksi sarjan ylempään jatkolohkoon, josta jatkoon menevien joukkueiden määrää ei tiedä edes Ilkka Hyppönen.
(Tiiän ku soitin sille)
Tosiasia kuitenkin on, että lemmenloma auringon alla päättyy joulutaukoon ja edessä on raastavan kovia pelejä koko kevään ajan. Joku sanoi kauden alussa, että nousu M5D⬆️M4Dhen on paljon vaikeampaa kuin seuraava nousu kolmoseen. Sitä lähdetään tavoittelemaan.
Seniorisarjat SM40 ja SM45
SM40-sarjassa on yksi voittajasuosikki ja muut jakaa himmeämmät mitalit.
BC Lepi on ykkössuosikki, m***a tänä vuonna sarjaan uutta potkua tuo Suomessa asuvien amerikkalaisten oma bändi Venom, joka kävi jo korjaamassa suurinumeroisen voiton kivenkovasta Keravan joukkueesta.
Arvailun varaan jää, joutuuko pumppu useinkin turvautumaan lainarumpaliin kun lähtö maakuntaan ”pelaamaan vähän bäskettiä” kolkuttelee ovella.
Tiukka taistelu mitaleista siis tiedossa.
SM45-sarja on valitettavasti vain kolmen joukkueen laajuinen ja sikäli kun ihmeitä ei tapahdu… 😳⏮️
no, viimeksi kun käytin tuota fraasia, niin koko maailma meni säppiin kaheksi vuodeksi ja kulkutautisekoilu vei SM-kultamitalit liiton kaappiin homehtumaan.
Joten…
Räppäkäpälillä on hyvät mahdollisuudet voittaa SM45-sarjan kultaa tänä vuonna. Plakkarissa on jo kaksi voittoa ja vaikka Kerava pelasikin hienon ottelun Porvoossa (69-62)ja olisi jopa-ehkä-mahdollisesti-melkein ansainnut voiton(riippuu keneltä kysyy)niin todellinen tasonmittaus nähdään kun Räppä pelaa kevätpuolella Keravalla. Sarjan kolmas joukkue DiaPami on mukana hyvällä sykkeellä, m***a jalka ei riittänyt Räpän kyytiin (45-85) syksyllä mitenkään. Keravaa vastaan joukkue ei vielä ole pelannut, joten jännitys säilyy.
Sarjassa pelataan kaksi kierrosta ja voittaja korjaa kultaa ilman erillistä loppuottelua.
Näillä mennään ja korishan on aina kivaa 👏🏼👏🏼👏🏼
Hyvää ja iloista joulun aikaa koripallon ystäville ja kaikille tasapuolisesti
🙏🏼❤️🏀🎁🇺🇦🎄☃️❄️