20/05/2026
Lieto-Koriksella oli tänään keskiviikkona 20.5.2026 seuran juniorien kauden päättäjäiset. Samalla kertaa juhlistimme seuran 40-vuotista historiaa. Palkitsimme junioreita, seuran perustajajäseniä, sekä pitkäaikaisia seuravaikuttajia.
Lieto-Koris osallistui vuonna 1985 ensimmäiseen sarjapeliinsä ja tällöin myös seura rekisteröitiin. Virallinen nimi oli alkujaan Liedon lukion seniorikoripalloilijat, m***a hyvin pian seuran käyttämä nimi muotoutui nykyiseen muotoonsa Lieto-Koris. Ensin käyttönimenä ja myöhemmin virallisena nimenä. Koripallokerhotoiminta oli alkanut jo muutamia vuosia aiemmin.
Tapahtuma alkoi seuran puheenjohtaja Henri Skytän puheella jonka jälkeen palkittiin pitkäaikaiset seuran vaikuttajat ja perustajajäseniä viirein sekä seuratuottein.
Palkitut palkitsemisjärjestyksessä:
Saku Koskilahti, seuran pitkäaikainen puheenjohtaja 2000-luvulla, valmentaja, pelaaja ja vaikuttaja.
Esa Rajamäki, seuran perustajajäsen, pitkäaikainen puheenjohtaja perustamisesta lähtien, valmentaja, pelaaja ja vaikuttaja.
Ari Seppinen, seuran alkuun paneva voima, perustajajäsen, pelaaja ja vaikuttaja.
Kiitos teille pitkäjänteisestä työstänne koripallon ja Lieto-Koriksen eteen. Me nykyiset ja entiset seuralaiset arvostamme työtänne 🏀
Juniorijoukkueet palkittiin mitalein ja joukkuettain kolme ansioitunutta peluria valmentajien sopivimmiksi katsomin pokaalein mm. tsemppari, puolustaja, kehittynein pelaaja, arvokkain pelaaja…
Ryhmien aktiivisimmat treenaajat saivat vielä seuralta muistamisen.
Toki nautimme myös juhlan kunniaksi kakkukahvit ja pillimehut.
Kiitos myös seuran nykyisille aktiiveille jotka mahdollistatte seuran toiminnan ja jatkuvuuden. Olette korvaamaton voimavara. Kiitos!
Tästä on hyvä jatkaa kohti ensi kautta. Silloin taas teemme uskomattoman määrän työtä kehittyääksemme pelaajina, valmentajina, joukkueenjohtajina, muina taustatyöntekijöinä, joukkueina ja ihmisinä ⛹️♂️⛹️♀️⛹️⛹️♂️⛹️♀️⛹️