17/10/2025
TIEDOTE
Tämä on valitettavasti asia, jota kukaan ei varmasti toivonut joutuvansa kirjoittamaan.
Mielakassa on ollut jo vuoden ajan taloudellisia haasteita vanhan infran, erittäin kalliiksi nousseiden vesi- ja sähkökustannuksien sekä epävarmojen talvikausien kanssa. Olemme vuoden ajan etsineet rahoituskanavia, m***a valitettavasti pienenä yhtiönä vakuudet eivät meillä ole riittävät siihen lainan määrään, mitä tarvisimme eikä kausikorttienkaan hintaa voi pilviin asti nostaa. Kalusto tarvitsee päivitystä ja lumetuksesta olisi pitänyt saada kustannustehokkaampaa, m***a varat ovat riittäneet hädin tuskin paikan ylläpitoon.
Joten joudumme tilanteeseen missä ainut vaihtoehto on lopettaa toiminta ja toivoa että paikalle löytyy joku, jolla on enemmän varoja ja jaksamista paikan nostamiseksi uudelle tasolle. Me todella toivomme ettei Mielakan tarina ole tässä, m***a meidän on nyt aika lopettaa. Jos sinulla on tuttu, jonka haave on ollut pitää rinnekeskusta, niin vinkkaa asiasta.
Olemme kiitollisia kaikista näistä vuosista, jolloin olemme saaneet tätä tehdä; rinnetyötä, latujen hoitoa, kesäkautta ja niin paljon muuta❤️ Tärkein asia olette olleet te kaikki: työntekijät, asiakkaat, yhteistyökumppanit ja seurat sekä monet muut, joiden kanssa on työtä tehty. Olemme pahoillamme, että tilanne on nyt tämä. Kaikki kivet ja kannot käännettiin sekä todella m***a unetonta yötä on ennen tätä päätöstä vietetty.
Meillä ei ole vielä kaikkiin kysymyksiin vastauksia. Sovitut loput tilavaraukset pyrimme pitämään sovitun mukaan, m***a muuten talousasioita alkaa hoitamaan konkurssipesä, jonka yhteystiedot infoamme heti kun saamme ne tietoomme.
Toistaiseksi vastaamme tiedusteluihin ja yhteydenottoihin vain sähköpostilla keskiviikosta 22.10. alkaen.
Toivomme, ettei Mielakan tarina olisi vielä päätöksessään, vaan että tämä on vain yksi ylämäki, jonka jälkeen alkaa uusi alamäki.
Ystävällisin terveisin,
Mielakan Rinnekeskus Oy