14/12/2025
Sidste dag ved NM i Helsinki.
Først i konkurrence var vores A drenge Rasmus og Noahwilliam. De sprang stabilt i både de obligatoriske og frie spring og endte således begge med at præstere over de danske krav til EJM deltagelse. Dette til trods måtte de noterer sig for 5. og 6. pladsen i et barskt felt af nordiske konkurrenter.
Danmarks sidste start var Laura i damer 1 meter. Fire stabile spring til karakterer 6,5/7 gjorde at podiet og titlen var inde for rækkevidde, men en skæv start på skruespringet gav blot 2,5/3/3,5 og en samlet placering på 4. pladsen - 0,25 point fra podiet.
En hård afslutning for det danske hold, som i år har været ramt af afbud, sygdom og stolpe ud på sidstedagen.
Tak til alle atleter, Anders og Morten for at sætte de rød/hvid farver i spil til årets sidste mesterskab. Nu er der ferie for alle og så sætter vi kurs mod 2026 i Dansk Udspring.
Svøm Danmark