19/07/2023
❓”Jos en minä, niin kuka?
Jos ei nyt, niin koska?”
➡️ Kysymykset, jotka olisi hyvä esittää itselleen päivittäin niin arkisemmissakin kuin isomman mittakaavan asioissa. Kaikissa niissä, joihin kaipaa jotain muutosta, sillä joku muu ja joskus muulloin on yleensä ei kukaan ja ei koskaan.
➡️ Oli se sitten oma terveys, roska maassa, epäkunnossa oleva julkisen tilan WC tai hallitus, joka toimii arvojasi vastaan. Kuka huolehtii sinusta itsestäsi? Kuka nostaa roskan? Kuka ilmoittaa asiakaspalveluun? Kuka nousee vastaan?
⏺️ Ja tuohon viimeisimpään on hyvä esimerkki siitä, että jos olet joskus miettinyt, että:
A) Miten se, mitä aikoinaan pääsi Saksassa tapahtumaan, pääsi oikein tapahtumaan? —> Liian pitkälle venytettiin rajoja. Liian moni ”hyvä” oli hiljaa ja ei tehnyt mitään.
B) Mitä olisit tehnyt estääksesi sen? (Aika varmasti oli jo kouluaikoina siihen joku ajatus tai mielipide. Tai edes ihmetys siitä, että miksi kukaan ei tehnyt mitään estääkseen sitä.) —> Tee se nyt!