12/01/2016
12.1.2016 Zeebrat - Halvatun Ballo 2-7 (1-5)(1-2)
HaBa otti torjuntavoiton sarjakakkosesta ja pelillisesti selvästi paremmasta jengistä. HaBalla oli pelureita mukana vain kolmeen vaihtomieheen saakka, mikä tässä tapauksessa saattoi kuitenkin auttaa voittamaan ottelun.
Zeebrat piti hyvin liikkuvana joukkueena aloitteen itsellään ja pyörittikin peliä melko suvereenisti. Toisaalta HaBan vähäinen pelaajamäärä tarkoitti sitä, että turhaa ryntäilyä piti välttää jo lähtökohtaisesti. Toisaalta Zeebrat taisivat vähän lopulta pilata omaa peliään liian hyvällä liikkeellään. Paradoksaalista kyllä. Zeebrat pyörittivät peliä HaBan päädyssä suurimman osan peliajasta. Vaikutti kuitenkin siltä, että kun heillä vauhtia riitti ja pyörittäminen perustui hyvään pelaajien liikkeeseen, niin se helpotti HaBan puolustuspeliä. Koska vastustajan liike oli niin hyvää, niin puolustusneliöstä ei vain voinut lähteä ryntäilemään minnekään, koska ei olisi kuitenkaan ehtinyt. Niinpä HaBan neliöpuolustus taisi olla ottelussa parasta kautta aikain?!
Vastustajalla ei oikeastaan ollut oikeasti vaarallisia tilanteita kuin nuo kaksi, joista tulivat maalit - torjuntoja Miikalla kuitenkin 49kpl. Toki tällä kertaa HaBalla oli myös tuuria, kun pallo kävi pelin alkupuolella ainakin kolmeen kertaan HaBan maalin tolpissa. Lisäksi Zeebrat hukkasivat useita paikkoja hiukan pomppivan pallon tai sitten hieman epätarkan "viimeisen" syötön takia. Tällä kertaa voi sanoa, että pallo pomppi sopivasti HaBalle.
HaBan onneksi Zeebrojen pelistä löytyi myös aukkoja ja nehän Teemu (4+2) hyödynsi. :-) Aivan loistava torjuntataisteluottelu HaBalta.
http://tulospalvelu.hkikp.fi/extra/match/match_report.php?match=4b94ec6708f805199cc2a3480ce70812