21/01/2022
COMUNICAT OFICIAL
Les entitats que fem ús de les instal·lacions esportives del Pavelló Municipal de Sant Pere de Ribes volem comunicar el següent:
No som alienes a les queixes dels veïns pel volum del so que comporten inevitablement les nostres activitats esportives.
Tot i no rebre cap comunicació oficial, en tot moment hem seguit les indicacions que ens feia SERAF que ens insten a eliminar l'ús de xiulets als entrenaments nocturns o les botzines o tambors als partits, mesures que han reduït el volum de la nostra activitat al mínim: el to de veu dels nostres entrendors/es i jugadors/es, el bot de la pilota, la música del patinatge o els xuts de l'hoquei.
El poble ha conviscut amb aquestes activitats en aquesta ubicació des de la inauguració del pavelló, fa quasi quaranta anys, i fins al moment no havien aixecat controvèrsia.
Tot i així entenem que les característiques acústiques de la nova pista poliesportiva són diferents a les del primer pavelló construït, ja que la instal·lació ha estat construïda en part amb material porós per a assegurar-ne la ventilació, tan necessària aquests dies per a què puguem fer esport en condicions. Això, sumat a la l'efecte de ressonància, provoca augments puntuals del volum de so que entenem que són la causa de les queixes de les famílies que viuen al costat de les instal·lacions. Coneixent que l'Ajuntament s'ha reunit amb els veïns i veïnes de la zona, nosaltres també hem considerat oportú trobar-nos per encarar la situació amb la voluntat de col·laborar a resoldre el problema, però sempre des de la defensa dels drets dels i les nostres esportistes, els i les quals no poden sortir perjudicats/es per una situació que no hem provocat les entitats. Creiem fermament que la solució passa per insonoritzar la nova pista poliesportiva. Aquesta instal·lació ha tingut un procés de construcció tan complex i llarg que se'ns fa difícil entendre com es va passar per alt l'assumpte de l'acústica i com podria afectar aquesta a les famílies que conviuen amb la nostra activitat.
Per tant, ens agradaria que l'Ajuntament posés sobre la taula els seus plans per solucionar la situació, més enllà de la de reduir les hores d'entrenament de manera dràstica i unilateral, com ens veiem a venir. La confecció dels horaris és una tasca feixuga que porta molt de temps i negociacions i qualsevol alteració d'aquests afecta directa i indirectament centenars de famílies.
Per tant aquesta reducció horària que se'ns ha fet arribar, sempre per vies no oficials, com a possible resolució del conflicte, no la podem entendre més que com a una solució parcial i de caràcter provisional fins que la solució definitiva, la insonorització de la instal·lació, esdevingui una realitat.
Per acabar, ens agradaria remarcar que també trobaríem lògic que es publiqués un estudi tècnic sobre el nivell de decibels de la nostra activitat diària, no puntual, que ens ajudés a entendre millor el que està passant. I que aquest estudi diferenciés l'ús del pavelló antic de l'ús de la pista poliesportiva. Les òbvies diferències entre les dues instal·lacions faria molt difícil d'entendre que s'apliquessin els mateixos criteris per als entrenaments i partits que es duen a terme a una i l'altra.