18/07/2020
Etapa 7. La Sénia - Els Guiamets - Ivars de Noguera. Ens llevem a les 5. Ens hem guardat la més llarga pel final. Esmorzem a casa dels pares de l'Albert que ens acullen com a casa. Sortim a les 6 pel mig del mar, d'oliveres, mentres surt el sol. Baixem a mitja ràpida fins a Tortosa. D'aquí anem vorejant l'Ebre. Primer ascens al collet de Son amb la companyia de les jotes de l'Ebre i descens cap a Benifallet i Rasquera. Creuem l'Ebre cap a Miravet pel pas de barca. Tota una experiència. Continuem cap a Benissanet, Móra d'Ebre i comencem l'ascens cap als Guiamets per retre un homenatge a la Neus Català, una gran lluitadora antifeixista. Esmorzem al bar del poble. El Miquel, l'alcalde, ens acompanya a l'escultura que el poble va fer a la Neus pel seu centenari i després anem al cementiri a portar flors a la seva tomba. El silenci ens impregna mentre recordem les seves paraules fa 2 anys quan la vam anar a visitar: "no passareu, i si passeu serà damunt d'un camp de cendres". Gràcies per tant Neus!
Després arranquem amb el sol ja a ple rendiment. Masroig, el Molar, i amunt cap a la Figuera, on un adolescent als Guiamets ens ha dit que no hi arribaríem.
Hi arribem i ens fiquem sota la font, per continuar cap a la Bisbal de Falset i Margalef per carreteres de pel•licula. Aquí fem parada per afrontar els últims 100 de la ruta.
Pujada cap a Bellaguarda i deixem el Priorat endarrera. Aquí comença el dragon Khan de les Garrigues. Els Torms, el Soleràs, l'Albages, Castelldans i Juneda. Canviem de comarca per entrar al pla d'Urgell per Torregrossa, Bell-lloc i Bellvís. I aquí ja enfilem la Noguera. Tot per esquivar el confinament del Segrià. Arribem a Termens on tornem a fer parada tot assedegats i fer afrontar l'últim tram. Menàrguens, Albesa, Algerri i finalment ja veiem el poble d'on vam sortir fa 6 dies, amb 1156 kms a les cames i 15000 m+ de desnivell. Arribem a la plaça major d'Ivars, encara prou d'hora per fer-la petar i recordar les anècdotes dels 7 dies.
Demà no hi haurà crònica perquè estarem recuperant els músculs, però deixarem oberta la web dels donatius durant la setmana.
Moltes gràcies i bona nit!