Volta solidària a Catalunya

Volta solidària a Catalunya Som uns amics que hem organitzat una volta solidària a Catalunya en bicicleta. DONATIUS: gf.me/u/ydw9qz

Volem recollir 2 diners per l'Hospital d'Igualada per comprar humidificadors respiratoris en cascada per a pacients de llarga estada a l'UCI.

02/08/2020

Així de sincronitzats anàvem a les baixades.
Etapa 3: la Seu-Girona, baixant cap a Merles

31/07/2020

Com va ser desde dins la Volta solidària ??

Tercera etapa: la Seu-Girona.
Túnel de la Molina

Durant els 7 dies de volta solidària no tot va anar sobre rodes.En 6 dels 7 dies vam tenir imprevistos tècnics amb les b...
23/07/2020

Durant els 7 dies de volta solidària no tot va anar sobre rodes.
En 6 dels 7 dies vam tenir imprevistos tècnics amb les bicicletes.
Punxades de roda, canvis de potència, canvis de cales, cobertes trencades just dins una ciutat, i fins hi tot un canvi de disc de fre en uns botiga de motos.

Tot això també forma part del que passa en 1200 kms.

Recordeu que encara tenim oberta la pàgina per fer donatius fins diumenge.
Animeu-vos !!

En l'última etapa de la volta solidària vam desviar-nos una mica de la ruta per passar pel poble dels Guiamets a fer un ...
21/07/2020

En l'última etapa de la volta solidària vam desviar-nos una mica de la ruta per passar pel poble dels Guiamets a fer un homenatge a la lluitadora antifeixista Neus Català.

Vam tenir l'honor de conèixer-la un any abans de que ens deixes, en una visita a la residència on estava i una de les coses que teníem clares a l'organitzar la ruta és que volíem passar a ficar-li un ram de flors, i aixi, ho vam fer.

Primer vam anar a l'escultura que el poble dels Guiamets li va fer pel seu centenari i després vam anar a posar-li un ram de flors allí on estan les seves restes.

Merci per fer-ho possible !
@ Els Guiamets

Amb aquest post volem donar-vos les gràcies a totes les persones que durant la volta ens heu obert casa vostra i ens heu...
20/07/2020

Amb aquest post volem donar-vos les gràcies a totes les persones que durant la volta ens heu obert casa vostra i ens heu fet sentir com si fóssim a casa.
Gràcies Anna de Tamarit per deixar-nos casa teva a Vielha i deixar-nos la nevera plena amb dret d'assalt. Et prometem que el proper cop no apretarem tant fort la cafetera. 🤭.
Gràcies Joan, Víctor i Marçal, ciclistes de la volta també, per ensenyar-nos la Seu d'Urgell i gràcies Francesc per obrir-nos casa teva. Gràcies Ferran per preparar-nos un esmorzar boníssim a hores intempestives al Velo.
Gràcies Víctor pel té a Prats i Sansór. Merci Marta pel dinar a Olot que ens va fer sortir com lava dels volcans cap a Banyoles.
Clara i Marc, mil gràcies per l'acollida al vostre p*s de Girona. Sou genials! Vam tenir un sopar de bufet boníssim i un esmorzar de categoria! Gràcies a les carreteres que ens vau mostrar vam arribar ben tranquils fins al massís de Cadiretes.
Gràcies Maria per deixar-nos el teu llit a Gràcia. La posta de sol des del parc Güell va haver d'esperar però la quiche de verdures que ens vas preparar era per llepar-se els dits! I gràcies per fer-nos riure quan et vam despertar a les 6 del mati!😎. Gràcies sanitaris de l'hospital d'Igualada pel dinar i pel material per fer més fàcil la pedalada.
Gràcies Carme i Agustí per deixar-nos les claus del p*s de Salou. Vam estar de primera! Esmorzar amb els primers raigs de sol del dia a la terrassa ens va fer arrencar amb moltes forces!
I com no, gràcies com sempre Albert i els teus pares per obrir-nos casa vostra a la Sénia. Gràcies Roman i Coco per acompanyar-nos al Centro a sopar i crear el caliu nerviós que tant ens agrada!
Gracies a tu Edu per rebre'ls la nit abans de sortir i la nit d'arribada a Ivars de Noguera. El pròxim cop intentarem no deixar-te tancat fora de casa al marxar 😉.
Sense vosaltres hauria estat una mica més difícil!
Gràcies, sou molt bona gent!

Etapa 7. La Sénia - Els Guiamets - Ivars de Noguera. Ens llevem a les 5. Ens hem guardat la més llarga pel final. Esmorz...
18/07/2020

Etapa 7. La Sénia - Els Guiamets - Ivars de Noguera. Ens llevem a les 5. Ens hem guardat la més llarga pel final. Esmorzem a casa dels pares de l'Albert que ens acullen com a casa. Sortim a les 6 pel mig del mar, d'oliveres, mentres surt el sol. Baixem a mitja ràpida fins a Tortosa. D'aquí anem vorejant l'Ebre. Primer ascens al collet de Son amb la companyia de les jotes de l'Ebre i descens cap a Benifallet i Rasquera. Creuem l'Ebre cap a Miravet pel pas de barca. Tota una experiència. Continuem cap a Benissanet, Móra d'Ebre i comencem l'ascens cap als Guiamets per retre un homenatge a la Neus Català, una gran lluitadora antifeixista. Esmorzem al bar del poble. El Miquel, l'alcalde, ens acompanya a l'escultura que el poble va fer a la Neus pel seu centenari i després anem al cementiri a portar flors a la seva tomba. El silenci ens impregna mentre recordem les seves paraules fa 2 anys quan la vam anar a visitar: "no passareu, i si passeu serà damunt d'un camp de cendres". Gràcies per tant Neus!
Després arranquem amb el sol ja a ple rendiment. Masroig, el Molar, i amunt cap a la Figuera, on un adolescent als Guiamets ens ha dit que no hi arribaríem.
Hi arribem i ens fiquem sota la font, per continuar cap a la Bisbal de Falset i Margalef per carreteres de pel•licula. Aquí fem parada per afrontar els últims 100 de la ruta.
Pujada cap a Bellaguarda i deixem el Priorat endarrera. Aquí comença el dragon Khan de les Garrigues. Els Torms, el Soleràs, l'Albages, Castelldans i Juneda. Canviem de comarca per entrar al pla d'Urgell per Torregrossa, Bell-lloc i Bellvís. I aquí ja enfilem la Noguera. Tot per esquivar el confinament del Segrià. Arribem a Termens on tornem a fer parada tot assedegats i fer afrontar l'últim tram. Menàrguens, Albesa, Algerri i finalment ja veiem el poble d'on vam sortir fa 6 dies, amb 1156 kms a les cames i 15000 m+ de desnivell. Arribem a la plaça major d'Ivars, encara prou d'hora per fer-la petar i recordar les anècdotes dels 7 dies.
Demà no hi haurà crònica perquè estarem recuperant els músculs, però deixarem oberta la web dels donatius durant la setmana.
Moltes gràcies i bona nit!

Etapa 6. Tarragona - La Sénia. Avui anem cap al sud. Tenim temps i sortim t**d. Esmorzem entaulats a Salou i a les 9 sor...
17/07/2020

Etapa 6. Tarragona - La Sénia. Avui anem cap al sud. Tenim temps i sortim t**d. Esmorzem entaulats a Salou i a les 9 sortim amb puntualitat britànica. Ja que no hi ha turistes britànics ho fem nosaltres. Marxem direcció Vila-seca passant per la vora del monstre de port aventura. Enfilem cap a reus i per carreteres petites arribem a Montroig del Camp. Estirada amb el vent de contra i contratemps a l'Hospitalet de l'infant. El Francèsc ha de canviar el disc del fre. Entrada a l'Atmetlla per canviar-lo com si fos un pit-stop i tornem a arrancar per dirigir-nos a l'Ampolla per carreteres menudes i trencames.
Allí en endinsem als arrossars, entre mig d'aus, rectes eternes i cargols poma.
Sembla que no arriba mai el Poblenou del Delta on l'Albert ens ha guardat taula per fer una arrossada.
Després de dos hores d'entaulada i una xafegor que prestava per no continuar, pugem novament a la bici per fer els 45 quilòmetres que faltaven per arribar a la Sénia. Sant Carles de la Ràpita, Alcanar, Ulldecona i finalment la Senia, on dormirem a casa dels pares de l'Albert, el nostre amfitrió al sud de Catalunya. Demà ens toca afrontar la setena i última etapa. De la Sénia a Ivars de Noguera.
Anem a fer uns pastissets i a descansar. Bona nit !!

Dijous 16 de juliol. Etapa 5. Nit de pluja a la Ciutat Comtal. Ens trobem puntuals a les 7 a Francesc Macià. Ennuvolat, ...
16/07/2020

Dijous 16 de juliol. Etapa 5. Nit de pluja a la Ciutat Comtal. Ens trobem puntuals a les 7 a Francesc Macià. Ennuvolat, plugim i xafogor. La combinació perfecta. Sortim direcció sant Feliu i anem convivint amb cotxes, busos i tramvies amb gent que té mes son que nosaltres. Serpentegem el Llobregat d'esquerra a dreta per carreteres tranquil•les per evitar el trànsit de l'àrea metropolitana. Passem pel pont del diable de Martorell i enfilem per la C-55 direcció a la muntanya màgica de Montserrat. Arribem a Monistrol i abans d'enfilar amunt esmorzem buidant el taulell d'una fleca per menjar-nos-ho al mercat setmanal. Arribem a tocar de la Moreneta i omplim aigua a la font del Nervi de la Llibertat, on nasqué la nostra colla biciclista. Descens ràpid cap a Igualada on anem a fer una visita a l'hospital on farem el donatiu. Els sanitaris ens reben amb les mans obertes i ens conviden a dinar! Primer dinar entaulats! I bé que ens ha anat. Amb les piles plenes enfilem la pujada cap a Querol. Pins, sembrats, grills i un sol que apreta molt. Finalment comencem el descens cap al monestir de Santes Creus. A la torre de l'Armentera s'afegeix en Toni a la ruta. Ell s'ho coneix bé i ens guia fins a la Tàrraco romana. Passem a prop de les grans torres de pedra de la muralla i més t**d creuem les torres de metall de la refineria.
Aquí tenim un imprevist que resolem ràpidament, en Carles s'adona que té la coberta apunt de rebentar. La canviem tot fent un gelat colòmbia i seguim cap
al poble d'en Jordi, Vila-Seca. Voregem port Aventura i Ferrari land. El nostre desig és el banyet vestits de ciclista a Salou. Sopar per recuperar i descans merescut per afrontar les dos últimes etapes. Avui retirem ja. Demà anem cap al sud! Nanit !!

Ens ajudeu amb els donatius per l'hospital d'Igualada?
gf.me/u/ydw9qz

Dimecres 15 de juliol. Etapa 4. Girona - Barcelona.  Avui és l'etapa fàcil.  Tenim en ment arribar a Barcelona aviat i d...
15/07/2020

Dimecres 15 de juliol. Etapa 4. Girona - Barcelona. Avui és l'etapa fàcil. Tenim en ment arribar a Barcelona aviat i descansar per les 3 etapes que falten. Esmorzar on no falta de res a casa de la Clara i el Marc, que ens han acollit com a reis. Anem a fer-nos la foto de rigor al pont de les peixateries velles de Girona, que sense turistes estrangers encara enamora més. Seguim la ruta marcada pels amfitrions per evitar les carreteres molt transitades. Quart, Fornells, Cassà i Llagostera. Tot per carreteretes secundaries i camins asfaltats. El millor del dia. Continuem iniciant la travessa pel Massís de Cadiretes tot buscant l'aigua salada. En trobar les primeres pujades les cames ens recorden els km que porten acumulats. Descens vertiginós fins a la vila de Tossa de Mar i puja-baixa fins a Lloret de Mar (on sembla hivern per la manca de turistes). Allí decidim omplir els bidons de gasolina amb un plat de pasta arran de mar. Cafè de rigor i ganes de passar ràpid els 70km de carreteres transitades que ens esperen. Com ahir, amb l'energia de la pasta de dinar, sortim com si no hi hagués demà pel puja-baixa que ens ha de dur fins a la capital. Ens adonem que és la 1, el sol apreta i la calor també. Anem a mitja ràpida, acumulant pobles de la costa del Maresme. Ara estires tu, ara estiro jo. Així passem 40km fins a Premià de Mar. Allí albirem les 3 torres de Sant Adrià, el Tibidabo i Montjuïc a l'horitzó. Ja hi som! Gran mentida. Ens falta trobar l'entrada bona a Barcelona com si d'un scape room es tractés. Cotxes, sol de migdia, semàfors, set, cansament. Tot fa que aquestos 30 km siguin eterns. Finalment després d'una bogeria entre tubs d'escapament, busos, blocs de ciment i gent estressada arribem a la Ciutat Comtal. Entrem per Marina i enfilem cap al Born, on acabem al fossar de les Moreres. Celebrem que hen acabat la 4a etapa amb granissat i orxata a tocar de Santa Maria del Mar, on recordem la força d'aquells bastaixos que portaven les pedres des de Montjuïc. Alguns ens n'anem cap a Gràcia, on la Maria ens acull i els altres cap a altres barris per passar la nit. Anem a sopar i a dormir! Bona nit!

Donatius a: gf.me/u/ydw9qz

Dimarts 14 de juliol. Etapa 3. 7 del mati, la Seu d'Urgell. Arribem al  per fer un esmorzar de la mà del Ferran. Aquí au...
14/07/2020

Dimarts 14 de juliol. Etapa 3. 7 del mati, la Seu d'Urgell. Arribem al per fer un esmorzar de la mà del Ferran. Aquí augmentem la família en dos persones més. El Marçal que ens acompanyarà fins al final de la volta i el Balleste que ens acompanya fins a Bellver. Sortim encarant el Barida direcció la Cerdanya amb el Cadí a la nostra dreta i tirant riu amunt del Segre. En poca estona les vistes d'Arseguel ens fan recordar aquelles nits de sons d'acordio. Arribem a Bellver on per fi deixem la carretera principal i enfilem a Prats i Sansor on el ens ha preparat un avituallament.
D'aquí ja començem el primer port del dia, pujada a la collada de Tosses amb punxada inclosa i els núvols que comencen a treure el cap i ens fan témer una bona mullena. Baixem ràpidament fins a Ripoll per la carretereta de Toses. Allí fem parada per carregar aigua i fer una visita a l'església de Ripoll. Enfilem coll de Canes entre alguna gota i la calma dels boscos ripollencs. Aquí ja comencem a veure que el dia el podrem superar amb èxit. Des del cim, fem una baixada rapidíssima cap a Olot on ens espera la amb un gaspatxo i un plat de pasta que ens fa resuscitar com mai. Sortim d'allí com si no hi hagués demà, amb un ritme de fórmula 1, com si no haguéssim fet cap quilòmetre i passem per la fageda d'en jordà tot resseguint la carretera de Banyoles com si una serp fos. Puja, baixa. A l'arribar a Banyoles, visita a l'estany. I comença el laberint per poder arribar a Girona sense trepitjar carreteres transitades. 20 quilometrets de zig-zag i entrada pel Trueta per arribar a la catedral on fins hi tot ens costa trobar-hi algú per la foto de final d'etapa.

Beuret a plaça independència i acabament del dia sopant a casa el .costapuigpelat i la amb un sopar d'estrella Michelin.

Anem al sobre, que demà toca camí a la gran capital.
Bona nit !

Dilluns 13 de juliol. Etapa 2 de la Volta solidària a Catalunya. Sortim de Vielha després d'un bon esmorzar amb els prim...
13/07/2020

Dilluns 13 de juliol. Etapa 2 de la Volta solidària a Catalunya. Sortim de Vielha després d'un bon esmorzar amb els primers raigs i amb l'agradable temperatura atlàntica de la Valh d'Aran. Comencem a rodar amb la vista posada a la vall de Ruda en Carles, en Jordi, en Fran, en Joan i en Víctor. No tenim les forces del dia anterior però encarem el port de la Bonaigua amb moltes ganes, observant les neus que resisteixen als cims i l'ample gama de verds que envolten la carretera. Un cop coronat el port, baixem cap a les Valls d'Àneu entre l'atenta mirada de vaques que envaeixen p*stes d'esquí i carretera. L'embranzida de la baixada ens arrastra amb la Noguera Pallaresa fins a Sort, on les aigües es comencen a calmar i el cos ens demana un bon àpat per recuperar les forces i assaborir la travessa feta. Amb un sol ben despuntat i entre núvols amenaçadors, encarem el segon port del dia. El Cantó s'aixeca pròxim recomanant-nos dosificar les forces. A ritme còmode, però constants, deixem enrere el Pallars per veure el Cadí donant-nos la benvinguda a l'Alt Urgell. Hem deixat enrere l'últim port de terra roja i ens deixem caure cap als prats de l'Urgellet amb el permís dels pobles d'alta alçada com Rubió i Avellanet. L'alta muntanya ha quedat enrere, i el silenci de la muntanya ens demana recórrer els últims kilòmetres evitant el tràfic de la carretera nacional que condueix el trànsit cap a Andorra. A Arfa, creuem el pont de pedra sobre el Segre i fem els últims kilòmetres fins la capital ep*scopal per la via verda que circula per la vessants oriental del riu. Finalment,entrem a la Seu d'Urgell creuant el pont de la Palanca per finalitzar el recorregut davant de Santa Maria d'Urgell, l'única catedral romànica de Catalunya

Ens ajudeu amb els donatius per l'hospital d'Igualada?
gf.me/u/ydw9qz

Diumenge 12 de juliol. Etapa 1 de la volta solidària a Catalunya. 7 del mati, Ivars de Noguera. Sortim en Jordi, en Fran...
12/07/2020

Diumenge 12 de juliol. Etapa 1 de la volta solidària a Catalunya. 7 del mati, Ivars de Noguera. Sortim en Jordi, en Francesc i en Carles. Uns quants familiars i amics ens venen a acomiadar. Sortim amb ventet de cara cap a Algerri i mes endavant enfilem la carretera d'Àger, a tocar de la via romana. Allí la cosa agafa velocitat i baixem fins al congost de Terradets. Esmorzar de rigor a Cellers i amunt altre cop. Palau de Noguera, d'on té mitja cama el Francesc, Tremp, i la Pobla de Segur. Aquí creix l'expedició. S'afegeixen el Joan i en Víctor. Els dos han fet una bona pedalada prèvia també. Continuem cap a l'esquerra cap a Senterada per la carretera vella. Port de Perves i Viu. Descens ràpid fins a Pont de Suert. Tempesta, núvols i alguna gota. Enfilem cap a Vilaller amb la convicció que ens mullarem. Per sort, anem a ritme tranquil i l'aigua ha arribat abans que nosaltres. Enfilem carretera cap al túnel de Vielha. Avisem que creuem. "Atención, ciclistas en túnel" diuen els cartells lluminosos! Sortim de la foscor i veiem Vielha al fons de la vall. Ja hi som! Tenim una gran amfitriona, l'Anna de Tamarit. .calagalana Moltíssimes gràcies! Ens ha deixat casa seva i ha fet que no ens falti de res. Passejada pel centre de la vila i a recuperar amb pa i trago!
Anem a dormir! Demà més i millor!

Ens ajudeu amb els vostres donatius per l'hospital d'Igualada?

gf.me/u/ydw9qz @ Vielha

Dirección

Guiamets
43777

Página web

Notificaciones

Sé el primero en enterarse y déjanos enviarle un correo electrónico cuando Volta solidària a Catalunya publique noticias y promociones. Su dirección de correo electrónico no se utilizará para ningún otro fin, y puede darse de baja en cualquier momento.

Contacto La Empresa

Enviar un mensaje a Volta solidària a Catalunya:

Compartir

Categoría