07/06/2026
كنا زمان بنسمع جملة: “العقل السليم في الجسم السليم” ونعتبرها مجرد كلمة بتتقال…
لكن لما كبرنا فهمنا معناها الحقيقي.
فهمنا إن التمرين مش بس عضلات وشكل أحسن،
التمرين بيقلل التوتر، وبيحسن المزاج، وبيخليك أهدى وأقوى في مواجهة ضغوط الحياة.
وفهمنا إن إهمال الجسم مش بيأثر على الصحة بس، لكنه ممكن يأثر على نشاطك وتركيزك وحالتك النفسية كمان.
علشان كده الجيم مش رفاهية…
الجيم استثمار في صحتك، وعقلك، وحياتك كلها.
💪 اهتم بجسمك… لأن جسمك هو البيت اللي عقلك عايش فيه.
ماشي انت وخلاص فين شعارنا الجميل
صلي ع النبي ❤️