21/05/2026
Roskilde Cup – arrangeret af Roskilde Karate Klub i regi af Dansk Karate Union – er en årligt tilbagevendende turnering i kontaktkarate og kata hovedsagligt for begyndere. I år var der dog en god del øvede med også; men det betød blot, at der var så flere udfordringer at sammenligne sig med.
I kumité deltog Viborg Karate Skole med 4 kæmpere. De endte alle i medaljerækkerne, hvor Sofia Santos opnåede en bronze, Noa Junior ligeledes en bronze, bronze også til Lena Manuszak og endelig en sølv til Victoria Âu. Det var flot gået i betragtning af, at der var deltagelse af hele 17 klubber. Så stort tillykke til alle 4 samt coach Mykola Kyslytskyi.
Viborg Karate Skole deltog også i teamkata, hvor imponerende hele 15 hold deltog. Her endte VKS dog udenfor medaljerne; så her er der noget at øve sig mere på.
Roskilde Cup var godt arrangeret med sans for detaljer og løbende, nyttig information både på skærme og speak. Mange tak for det, og vi glæder os til næste gang. OSU!