08/06/2026
Nyt fra holdene
U8/U9 pigerne fra ØSVN valgte i starten af året at slå sig sammen med Ammitsbøl/Egtved, for at se om det ikke kunne styrke begge hold fra begge klubber. Med pt. 42 aktive piger tilmeldt, og med 6 trænere og 3 unge hjælpetrænere, så må tallene siges at tale sit tydelige sprog om en stor succes.
U9 pigerne startede allerede i indendørs-sæsonen i vinters med at spille sammen i ØSVN, og det har været en utrolig let proces, hvor pigerne hurtigt har knyttet venskaber på kryds og tværs. Og når opbakningen fra forældre og de frivillige trænere i høj grad også har været tilstede, så har det været en smal sag, at få træninger og kampe/stævner til at gå op i en enhed.
For U8 pigerne har det været lidt mere nyt det hele – også det med at tage ud at spille kampe. Men det er også gradvist blevet bedre og bedre, og efterhånden som pigerne har lært hinanden at kende, så kan de nu også være med resultatmæssigt i mange af kampene.
Det med resultaterne er dog ikke det, som vi går mest op i – det er snarere at få lavet en god atmosfære med masser af smil og grin til både træning og kamp. Og til det er vi heldige med at have både en god flok forældre-trænere, og nogle søde unge hjælpetrænere, som pigerne er meget glade for.
I forrige weekend var der hold afsted til Seest Cup, og i denne weekend er de to U9 hold virkeligt blevet udfordret til Madsby Cup i Fredericia, hvor de over to dage mødte hold fra nær og fjern, og hvor man bl.a. fik lov at spille mod Brøndby-pigerne.
Om to uger går det løs til EIF cup i Egtved, hvor vi stiller med 2 U8 hold, og 2 U9 hold, så det er virkeligt fedt, at der bliver støttet op holdene, når vi skal til kamp også.
Vi har også haft besøg af Superliga-spiller fra VB (da de stadigt kun kalde sig det….) og A-liga spillere fra KIF, så vi prøver at få varieret træningerne, så der sker lidt i hele tiden.
Vi har her i foråret trænet mandag i Egtved og onsdag i Vester Nebel, og så har man kunnet vurdere med sig selv om man var til én eller to træningsdage om ugen. Det har fungeret rigtigt fint, og det er nok ikke skudt helt siden af, at vi gør noget lignende til efterårssæsonen starter op i august.
Inden da har mange af pigerne enten meldt sig til DGI fodboldskole i Egtved i uge 27 eller F&E fodboldskolen i Vester Nebel i uge 32. Det er jo også et godt tegn, når pigerne selv søger mere fodbold. 😉
Vi er som nævnt mange, men vi vil altid gerne have flere søde piger med, så hvis I har lyst, så tag endeligt fat i en af de to klubber, så skal vi nok tage rigtigt godt imod. 😊
God sommer,
/Trænerteamet