05/05/2026
I weekenden var vores Mikro og Mini spejder på fælles tur, med overnatning i telte. Vi havde fundet en lille hyggelig shelterplads Torndal, lidt nord for Pebermosen.
I det flotte vejr var spejderne på et lille opgaveløb udforringer i førstehjælp, koder og kimslege. Det var også afslutningen i et forløb med kort og kompas.
Ellers bød lørdagen på fri leg, udforskning af søen og madlavning på bål. Dagen sluttede med lejrbål med sange, sketch og uddeling af mærker Skattejæger/Stifinder. Så det var en flok trætte spejdere der krøb i soveposerne.
Efter morgenmad og oprydning, sluttede vores Familiespejdere sig til os, hvorefter vi gik ned til Pebermosen og kiggede på dyre- og planteliv i og omkring mosen.
Der var også nogle af os, der ville gå en tur rundt om mosen men der var også nogle af de kreaturer i området, der havde fået samme ide. Da de var betydelig større end os og ikke viste tegn på at ville flytte sig (på ingen måde truende) vendte vi om. Alligevel en fin oplevelse af se de flotte dyr.
En stor tak til spejdere, ledere og forældre, som alle bidrog til en fantastisk weekend.