31/03/2026
TRONSKIFTE
Odense Volleyball VolleyLiga må se sig slået af tronen af Dansk Volleyball allerede i semifinalen. Og får dermed ikke mulighed for at forsvare de seneste tre sæsonens Danske mesterskab i årets DM-finale.
Gentofte Volley tog tirsdag aften den 3. sejr over Odense Volleyball med 3-0 (25-20, 25-22 og 27-25) og kvalificerede sig dermed til årets DM-finaler.
Kæmpe tillykke til Gentofte Volley med finalepladsen, og tak for de intense kampe i semifinaleserien. Er der to hold der har respekt for hinanden, er det bestemt Odense og Gentofte, der stort set har fordelt mesterskaberne gennem mere end de seneste 20 år mellem sig, med ganske få undtagelser.
Det blev en intens affære i Kildeskovshallen.
Gentofte kom bedst fra start og tog sikkert 1. sæt. Odense kæmpede sig tilbage i kampen i 2. sæt efter at have været bagud med 4 point. Men lige da hullet var ved at blive lukket ved 21-20 til Gentofte, fejlede Odense mandskabet i sæt afgørelsen. Tredje sæt blev klart kampens bedste for begge hold. Fra 6-6 til 19-19 fulgtes de to hold med kun et point mellem dem hele vejen. Så trak Odense fra til 22-19, men Gentofte svarede igen og kom på omgangshøjde og efter sæt bold til Odense vandt Gentofte til sidst sættet med 27-25.
For Odense startede i denne fjerde DM-semifinale følgende spillere Sigurd Varming, Anton Dixen, Villads Lundby Andersen, Galdur Máni Daviðsson, Anton Lydolff, Marius Stenmann Hansen og Libero Emil Bernberg Windeleff.
Der blev også spilletid til Máni Matthíasson, Laurits Schultz Thynebjerg og Torben Høegh.
Odense mandskabet faldt ikke alene. En større flok var rejst med fra Odense for at støtte op om holdet. Kæmpe tak til jer der tog med og gav den gas i hallen. Det varmede i nederlagets mørke stund.
Nu venter kampene om bronzemedaljerne. Og dem kommer Odense drengene til at jagte som vilde dyr. Der skal metal med hjem fra denne sæson. Hvem modstanderen bliver vides ikke endnu. Men den første kamp i bronzefinaleserien spilles fredag den 10. april.
Foto Odense Volleyball