18/05/2026
Kæmpe stort tillykke til Emma med udtagelsen til U20-landsholdet 🇩🇰👏
Vi ønsker dig og resten af holdet alt held og lykke til VM i Kina 💪🏽
Truppen til W20 VM er udtaget - mange slutrundedebutanter er med 🇩🇰
Landstræner Ole Bitsch har sat navne på dem, der skal repræsentere Danmark ved W20 VM i Kina 🤾♀️
-Sidste slutrunde for årgang 2006/2007 står for døren, når VM i Kina venter til sommer. Vi har udtaget en yderst konkurrencedygtig og spændende trup, som tæller hele 10 slutrundedebutanter. Det bliver spændende at følge dem til en slutrunde, hvor stemningen, atmosfæren og det fysiske pres er langt mere intenst end ved almindelige landskampe, fortæller landstræner Ole Bitsch.
Se truppen her 👇
Freja Sølling Fager, Roskilde Håndbold
Maria Dahl Koerth, Viborg HK
Freja Fonseca Nielsen, EH Aalborg
Cecillie Wiking Antivakis, Horsens HK
Johanne Lasthein Andersen, Gudme HK
Tilde Nygaard Ulrichsen, Skanderborg
Emilia Arrøe Sibanda, Gudme HK
Kirstine Emilie Hoppe, Horsens HK
Isabella Jensen, Gudme HK
Lina Thorstein Lützhøft, Ikast Håndbold
Julie Groth Persson, Høj
Laura Duevang Martens, Horsens HK
Emma Høirup Rasmussen, Odense
Julie Boendorf Johansen, Viborg HK
Cecilie Frydendahl Nørskov, Skanderborg
Emilie Lolk Bødker, Gudme HK
Stort tillykke til alle, der er udtaget 👏
Som opvarmning til VM slutrunden skal truppen spille SOC i Fjerritslev fra den 06/06-10/06
Læs mere om udtagelsen og W20-landsholdets VM-program her
https://danskhaandbold.dk/nyheder/truppen-til-w20-vm-er-netop-udtaget-mange-debutanter-er-med