22/06/2026
💙☀️ GOD SOMMER FRA NÆSBY BOLDKLUB ☀️💙
Kære medlemmer, forældre, trænere, ledere, frivillige, samarbejdspartnere og sponsorer.
Tak for en fantastisk sæson i Næsby Boldklub fyldt med glæde, udvikling og fællesskab.
Sæsonen blev afsluttet med en fantastisk klubfest i lørdag, hvor mere end 300 mennesker var samlet i teltet. Her fejrede vi endnu en stærk sæson og hyldede årets udvikling og årets kammerat på alle årgange, samt årets forældre- og årets klubtræner.
En kæmpe tak til alle børn, unge, seniorer, forældre og trænere for at skabe en fantastisk fest for hele klubben.
SPORTSLIGT TILBAGEBLIK
Det har været en sæson med flotte resultater på tværs af hele klubben.
I ungdomsafdelingen har vi set stor udvikling og mange stærke præstationer.
Derudover var vores 3. divisionshold også tæt på oprykning til 2. division og sluttede sæsonen på en imponerende 3. plads. Holdet var det yngste i rækken og efter manges mening også det bedst spillende.
På seniorsiden sikrede vi overlevelse i Fynsserien for herreseniorernes 2. hold. Vi ser nu frem mod næste sæson, hvor vi vil bygge videre på det spændende projekt omkring holdet og den samlede seniorafdeling. Det bliver spændende at følge det unge seniorhold i 2026/27 sæsonen.
KVINDEFODBOLD OG PIGEUDVIKLING
Som tidligere meldt ud er vi udtrådt af Dalum/Næsby samarbejdet omkring ungdomslicensen. Det skyldes et ønske om at opbygge en stærk pigeafdeling med udgangspunkt i Næsbys egne værdier og DNA.
Til gengæld kan vi med glæde fortælle, at samarbejdet med Dalum fortsætter på kvindesiden. Sammen vil vi drive vores Kvindeserie Vest-hold med ambitionen om hurtigst muligt at rykke op i C-Ligaen.
Vi glæder os til igen at kunne tilbyde stærk kvindefodbold på Næsby Stadion i fremtiden.
LICENSRESULTATET
Vores sportslige ledelse har arbejdet benhårdt og har sikret klubben en ny toårig licens med en score på over 40 point.
Det er første gang i klubbens historie, at vi når denne score. Vi havde mulighed for at søge 2½ stjerne i DBU’s licenssystem, men bestyrelsen har valgt at fastholde 2 stjerner. Det skyldes, at vi først og fremmest ønsker at drive klubben økonomisk ansvarligt.
De 2 stjerner sikrer samtidig vores deltagelse i U15 Division, U17 Division og U19 Division de kommende to år.
En KÆMPE tak til vores sportslige ledelse, eliteafdeling og trænere for indsatsen, som har gjort dette historiske resultat muligt.
EN KLUB I VÆKST
Interessen for at spille i Næsby Boldklub er større end nogensinde før, og vores medlemstal er rekordhøjt. Det er vi stolte af, men det giver også udfordringer.
Vores faciliteter er slidte, og vi mangler omklædningsrum. Da bygningerne ejes af Odense Kommunen, har vi ikke selv mulighed for at renovere dem. Vi kan kun appellere til kommunen om at prioritere området, så vores børn og unge får de bedst mulige rammer.
Omklædningsrummene er en vigtig del af fællesskabet, og derfor håber vi på forbedringer i de kommende år.
VI HAR BRUG FOR JER
Mange klubber oplever udfordringer med at finde nok trænere, og Næsby er ingen undtagelse.
Vi arbejder hele tiden på at rekruttere nye trænere og ledere, men vi kommer også til at række ud til jer forældre, når der er behov for hjælp.
Hvis du har lyst til at bidrage til klubben, som træner, leder, frivillig eller på anden måde, så hører vi meget gerne fra dig.
STØT DEN BLÅ CAFÉ
Et vigtigt opråb fra bestyrelsen er at bakke op om vores café.
Caféen er hjertet i klubben, men økonomien er udfordret. Derfor håber vi, at alle vil støtte op ved at købe en kop kaffe, en sodavand eller lidt mad, når I besøger klubben. Lav fællesspisninger for holdene, eller andre arrangementer.
Den støtte gør en reel forskel.
TAK!
Vi vil gerne rette en stor tak til alle vores klubtrænere, forældretrænere, koordinatorer, ledere, ansatte og frivillige. Uden jeres enorme indsats ville Næsby Boldklub ikke stå så stærkt, som vi gør i dag.
Vi vil også gerne takke vores sponsorer. Uden jeres støtte ville det ikke være muligt at drive en klub med de ambitioner og aktiviteter, som vi har i Næsby Boldklub.
Nu venter den traditionsrige DBU Fodboldskole, før vi går på sommerpause.
Vi ønsker alle en rigtig god sommer og glæder os til at se jer igen efter ferien, klar til en ny sæson med masser af glæde, udvikling og fællesskab.
💙 GLÆDE 💙 UDVIKLING 💙 FÆLLESSKAB 💙
På vegne af bestyrelsen
Næsby Boldklub