Næsby Boldklub

Næsby Boldklub Velkommen til den officielle Facebook-side for Næsby Boldklub.

Næsby Boldklubs officielle fangruppe The Blue Birds 1938 https://www.facebook.com/groups/128983150457917/

✍️⚽️ SEMIH SEVIK SKIFTER TIL SØNDERJYSKE ⚽️✍️Vi kan med stor stolthed fortælle, at Semih Sevik fra vores U19 divisionsho...
24/06/2026

✍️⚽️ SEMIH SEVIK SKIFTER TIL SØNDERJYSKE ⚽️✍️

Vi kan med stor stolthed fortælle, at Semih Sevik fra vores U19 divisionshold har underskrevet en kontrakt med Sønderjyske Fodbold 🤩⚽

Semih har gennem sin tid i Næsby vist en kæmpe arbejdsindsats og stærke præstationer, som også har kastet spilletid af sig på klubbens 3. divisionsholdet 💪🏽👏🏼

Vi ønsker Semih alt det bedste i Sønderjyske og glæder os til at følge hans videre udvikling. Vi kommer helt sikkert til at heppe med fra sidelinjen💪🏽💙⚽

Stort tillykke, Semih 👏🏼💙

💙 GLÆDE 💙 UDVIKLING 💙 FÆLLESSKAB 💙

🫱🏻‍🫲🏼💙 VELKOMME TIL NÆSBY TIL MADS JØRGENSEN 💙🫱🏻‍🫲🏼Vi er glade for at kunne præsentere Mads Jørgensen som ny spiller i N...
24/06/2026

🫱🏻‍🫲🏼💙 VELKOMME TIL NÆSBY TIL MADS JØRGENSEN 💙🫱🏻‍🫲🏼

Vi er glade for at kunne præsentere Mads Jørgensen som ny spiller i Næsby 💪🏽🤩

Den 27-årige forsvarsspiller kommer til klubben med en stærk fodboldmæssig baggrund. Mads har spillet ungdomsfodbold på højt niveau i OB’s U19 Liga-trup, inden han tog skridtet til USA, hvor han spillede på fuldtidskontrakt. Efter opholdet i USA fortsatte han karrieren i dansk divisionsfodbold hos Middelfarts førstehold, og senest har han været en markant profil hos Boldklubben Marienlyst, hvor han har været en vigtig del af klubbens Danmarksserie-hold ⚽️

Mads tilfører både kvalitet, erfaring og lederskab til truppen, og vi ser frem til at få glæde af hans kompetencer i den kommende sæson 👏🏼👏🏼

Mads Jørgensen:
“Jeg er super glad for mit skifte til Næsby BK, som er noget, jeg virkelig ser frem til. Det er et stærkt hold med mange dygtige og unge spillere.”

“Jeg ser frem til at bidrage på banen, men også til at bidrage til en fed kultur uden for banen. Jeg kender allerede mange af gutterne i truppen, og jeg glæder mig til at møde de øvrige spillere, når vi starter op efter ferien.”

Cheftræner Nicolai Wollenberg:
“Mads er en rigtig spændende tilføjelse til vores trup. Han kommer med en god alder og en erfaring, som passer perfekt ind i den unge spillergruppe, vi har samlet i Næsby. Han har prøvet forskellige miljøer gennem sin karriere, både i dansk divisionsfodbold og i USA, og den erfaring bliver værdifuld for os.”

“Fodboldmæssigt får vi en forsvarsspiller med nogle meget tydelige kvaliteter. Mads er stærk i opbygningsspillet og besidder en ro på bolden, som gør ham i stand til både at sætte spillet kort og langt. Det er egenskaber, som passer rigtig godt til den måde, vi gerne vil spille fodbold på i Næsby.”

“Samtidig får vi en lederfigur, som med sin erfaring kan være med til at løfte de unge spillere omkring sig. At en spiller med Mads’ erfaring og kvaliteter vælger Næsby, ser vi som et stærkt signal om den retning og de ambitioner, vi arbejder målrettet efter som klub.”

Velkommen til Næsby, Mads 💙

⚽️🖊️ TRÆNERTEAMET PÅ FYNSSERIEN ER PÅ PLADS 🖊️⚽️Vi er glade for at kunne præsentere trænerteamet på vores Fynsserie-hold...
23/06/2026

⚽️🖊️ TRÆNERTEAMET PÅ FYNSSERIEN ER PÅ PLADS 🖊️⚽️

Vi er glade for at kunne præsentere trænerteamet på vores Fynsserie-hold i den kommende sæson. 🫱🏻‍🫲🏼

Teamet kommer til at bestå af to velkendte og vellidte Næsby-profiler, da det bliver Jens Christian Carlsson og Lasse Hjernø, der kommer til at udgøre trænerduoen på Fynsserien🤩

Jens Christian var manden, der førte holdet op fra Serie 1 til Fynsserien sidste år, og han har det seneste halve år været transitionstræner og assistenttræner på klubbens 3. divisionshold ⚽️

Lasse har i mange år været træner i ungdomsafdelingen og trådte til i foråret, da holdet skulle undgå at blive en del af nedrykningsdramaet. Her sikrede han flot holdet 21 point💪🏽👏🏼

Næste skridt for holdet er at fortsætte den flotte udvikling, som holdet har vist i foråret, og det tegner virkelig til at blive en spændende og talentfuld spillertrup, som de skal arbejde videre med 🤩⚽️

Giv Jens Christian og Lasse et kæmpe like på vejen mod en ny og spændende sæson i Fynsserien 👏🏼💙

💙 GLÆDE 💙 UDVIKLING 💙 FÆLLESSKAB 💙

🧤⚽️ NY MÅLMAND PÅ 3. DIVISION ⚽️🧤Vi er glade for at kunne præsentere Rasmus Jepsen-Jacob som ny målmand i Næsby 🤩Rasmus ...
23/06/2026

🧤⚽️ NY MÅLMAND PÅ 3. DIVISION ⚽️🧤

Vi er glade for at kunne præsentere Rasmus Jepsen-Jacob som ny målmand i Næsby 🤩

Rasmus kommer til klubben med en stærk baggrund og solid erfaring fra både talent- og divisionsfodbold. Han har fået sin fodboldopdragelse i Horsens’ talentafdeling, inden karrieren fortsatte i divisionsrækkerne hos Kjellerup og Lyseng. Senest har han vogtet målet i 2. Division for både Middelfart og VSK Aarhus, hvor han har opbygget værdifuld erfaring på et højt niveau ⚽️

Med Rasmus får Næsby en målmand, der kombinerer stærke individuelle kvaliteter med erfaring og lederskab, og vi ser frem til at få ham med på holdet i den kommende sæson 💪🏽

Rasmus Jepsen-Jacob:
“Jeg glæder mig enormt meget til at spille for Næsby Boldklub i den kommende sæson, da jeg har fået et rigtig godt indtryk af klubben og menneskene omkring den.”

“Næsby Boldklub går også en rigtig spændende sæson i møde, og jeg glæder mig til at blive en del af et hold, som har gjort et rigtig flot stykke arbejde i den forgangne sæson.”

Cheftræner Nicolai Wollenberg:
“Rasmus er en spændende målmandsprofil, som kommer til Næsby med erfaring fra et højt niveau og en stærk fodboldmæssig baggrund. Han har spillet mange kampe i divisionsfodbold, og det er erfaring, som bliver værdifuld for vores trup.”

“Han har nogle meget tydelige styrker i sit spil. Først og fremmest er han en stærk shotstopper med gode reaktioner, men han er også dygtig med fødderne og kan bidrage aktivt til vores opbygningsspil. Det er nogle kompetencer, som passer rigtig godt til den måde, vi ønsker at spille på.”

“Samtidig er Rasmus en målmand, der kommunikerer meget og tager ansvar på banen. Han er dygtig til at organisere sine medspillere og skabe tryghed omkring sig, og den del bliver vigtig for os. Vi er derfor meget glade for, at Rasmus har valgt Næsby, og vi er overbeviste om, at han bliver en stærk tilføjelse til holdet både på og uden for banen.”

STORT Velkommen til Næsby, Rasmus 💙🤩🙏🏽

💙☀️ GOD SOMMER FRA NÆSBY BOLDKLUB ☀️💙Kære medlemmer, forældre, trænere, ledere, frivillige, samarbejdspartnere og sponso...
22/06/2026

💙☀️ GOD SOMMER FRA NÆSBY BOLDKLUB ☀️💙

Kære medlemmer, forældre, trænere, ledere, frivillige, samarbejdspartnere og sponsorer.

Tak for en fantastisk sæson i Næsby Boldklub fyldt med glæde, udvikling og fællesskab.

Sæsonen blev afsluttet med en fantastisk klubfest i lørdag, hvor mere end 300 mennesker var samlet i teltet. Her fejrede vi endnu en stærk sæson og hyldede årets udvikling og årets kammerat på alle årgange, samt årets forældre- og årets klubtræner.

En kæmpe tak til alle børn, unge, seniorer, forældre og trænere for at skabe en fantastisk fest for hele klubben.

SPORTSLIGT TILBAGEBLIK
Det har været en sæson med flotte resultater på tværs af hele klubben.

I ungdomsafdelingen har vi set stor udvikling og mange stærke præstationer.

Derudover var vores 3. divisionshold også tæt på oprykning til 2. division og sluttede sæsonen på en imponerende 3. plads. Holdet var det yngste i rækken og efter manges mening også det bedst spillende.

På seniorsiden sikrede vi overlevelse i Fynsserien for herreseniorernes 2. hold. Vi ser nu frem mod næste sæson, hvor vi vil bygge videre på det spændende projekt omkring holdet og den samlede seniorafdeling. Det bliver spændende at følge det unge seniorhold i 2026/27 sæsonen.

KVINDEFODBOLD OG PIGEUDVIKLING
Som tidligere meldt ud er vi udtrådt af Dalum/Næsby samarbejdet omkring ungdomslicensen. Det skyldes et ønske om at opbygge en stærk pigeafdeling med udgangspunkt i Næsbys egne værdier og DNA.

Til gengæld kan vi med glæde fortælle, at samarbejdet med Dalum fortsætter på kvindesiden. Sammen vil vi drive vores Kvindeserie Vest-hold med ambitionen om hurtigst muligt at rykke op i C-Ligaen.

Vi glæder os til igen at kunne tilbyde stærk kvindefodbold på Næsby Stadion i fremtiden.

LICENSRESULTATET
Vores sportslige ledelse har arbejdet benhårdt og har sikret klubben en ny toårig licens med en score på over 40 point.

Det er første gang i klubbens historie, at vi når denne score. Vi havde mulighed for at søge 2½ stjerne i DBU’s licenssystem, men bestyrelsen har valgt at fastholde 2 stjerner. Det skyldes, at vi først og fremmest ønsker at drive klubben økonomisk ansvarligt.

De 2 stjerner sikrer samtidig vores deltagelse i U15 Division, U17 Division og U19 Division de kommende to år.

En KÆMPE tak til vores sportslige ledelse, eliteafdeling og trænere for indsatsen, som har gjort dette historiske resultat muligt.

EN KLUB I VÆKST
Interessen for at spille i Næsby Boldklub er større end nogensinde før, og vores medlemstal er rekordhøjt. Det er vi stolte af, men det giver også udfordringer.

Vores faciliteter er slidte, og vi mangler omklædningsrum. Da bygningerne ejes af Odense Kommunen, har vi ikke selv mulighed for at renovere dem. Vi kan kun appellere til kommunen om at prioritere området, så vores børn og unge får de bedst mulige rammer.

Omklædningsrummene er en vigtig del af fællesskabet, og derfor håber vi på forbedringer i de kommende år.

VI HAR BRUG FOR JER
Mange klubber oplever udfordringer med at finde nok trænere, og Næsby er ingen undtagelse.

Vi arbejder hele tiden på at rekruttere nye trænere og ledere, men vi kommer også til at række ud til jer forældre, når der er behov for hjælp.

Hvis du har lyst til at bidrage til klubben, som træner, leder, frivillig eller på anden måde, så hører vi meget gerne fra dig.

STØT DEN BLÅ CAFÉ
Et vigtigt opråb fra bestyrelsen er at bakke op om vores café.

Caféen er hjertet i klubben, men økonomien er udfordret. Derfor håber vi, at alle vil støtte op ved at købe en kop kaffe, en sodavand eller lidt mad, når I besøger klubben. Lav fællesspisninger for holdene, eller andre arrangementer.

Den støtte gør en reel forskel.

TAK!
Vi vil gerne rette en stor tak til alle vores klubtrænere, forældretrænere, koordinatorer, ledere, ansatte og frivillige. Uden jeres enorme indsats ville Næsby Boldklub ikke stå så stærkt, som vi gør i dag.

Vi vil også gerne takke vores sponsorer. Uden jeres støtte ville det ikke være muligt at drive en klub med de ambitioner og aktiviteter, som vi har i Næsby Boldklub.

Nu venter den traditionsrige DBU Fodboldskole, før vi går på sommerpause.

Vi ønsker alle en rigtig god sommer og glæder os til at se jer igen efter ferien, klar til en ny sæson med masser af glæde, udvikling og fællesskab.

💙 GLÆDE 💙 UDVIKLING 💙 FÆLLESSKAB 💙

På vegne af bestyrelsen
Næsby Boldklub

22/06/2026
⚽️💙 FYNSSERIENS FLOTTE FORÅR 💙⚽️Fynsserieholdet har haft et fantastisk flot forår, hvor det i skrivende stund kun er B19...
15/06/2026

⚽️💙 FYNSSERIENS FLOTTE FORÅR 💙⚽️

Fynsserieholdet har haft et fantastisk flot forår, hvor det i skrivende stund kun er B1913, der har hentet flere point end os (Morud/Veflinge har dog stadig en kamp i vente).
Flotte 21 point er det blevet til i forårssæsonen, hvilket understreger det store potentiale, der er i vores unge hold under cheftræner Lasse Hjernøs ledelse 💪🏽🤩

Og med én kamp tilbage af sæsonen kan Næsby allerede nu glæde sig over, at holdet har fortsat har sikret sig en plads i Fynsserien efter sommerferien 💪🏽💙

I går spillede holdet sæsonens næstsidste kamp mod OKS. Her leverede Næsby en fremragende første halvleg, hvor de kunne gå til pause med en fortjent føring på 4-1 efter flot offensivt spil og høj energi 🤩

Efter pausen kom OKS stærkere ud til anden halvleg og fik lagt et større pres på hjemmeholdet. OKS fik reduceret yderligere to gange, men heldigvis holdt Næsby stand og kunne til sidst glæde sig over en fortjent 4-3-sejr ⚽️

Stort tillykke til spillere og trænere med at forblive i Fynsserien. Vi glæder os til at følge holdet efter en velfortjent sommerferie ☀️

Sidste kamp mod B1913 spilles på lørdag på udebane ⚽️

💙 GLÆDE 💙 UDVIKLING 💙 FÆLLESSKAB 💙

⚽️🤩 SEJR I SÆSONENS SIDSTE KAMP, SIKREDE 3. PLADSEN 🤩⚽️Hørsholm – Næsby 2-4 🥳🥳Næsby satte et flot punktum for sæsonen i ...
13/06/2026

⚽️🤩 SEJR I SÆSONENS SIDSTE KAMP, SIKREDE 3. PLADSEN 🤩⚽️

Hørsholm – Næsby 2-4 🥳🥳

Næsby satte et flot punktum for sæsonen i 3. Division med en sikker sejr på udebane mod Hørsholm. Med de tre point blev 3. pladsen cementeret i sæsonens sidste kamp💙

Det har været en stærk sæson med masser af gode præstationer, hårdt arbejde og udvikling undervejs 🤩

Cheftræner Nicolai Wollenberg:
“Generelt vil jeg gerne rose alle omkring holdet og klubben for en fremragende sæson. Spillere, stab, frivillige, fans mv, der bidrager omkring holdet, har været med til at skabe et stærkt miljø.”

“Jeg synes, vi har vist gennem store dele af sæsonen, at vi er et rigtig dygtigt hold, som har været blandt de bedste i rækken. Det understreges også af et pointsnit på 2,0 i foråret, hvilket vidner om både kvalitet, stabilitet og en gruppe, der har udviklet sig markant gennem sæsonen.”

“Derfor står vi også tilbage med en stor stolthed over det, vi har præsteret sammen, og et rigtig godt udgangspunkt for den kommende sæson.”

Vi afventer det nye kampprogram for den kommende sæson, men én ting er allerede på plads, første kamp spilles den lørdag den 1. august. Det er dog endnu ikke er afgjort, om det bliver på hjemme- eller udebane ⚽️

Stort tillykke til hele holdet med en flot sæson og en fortjent 3. plads 💙🤩💪🏽

💙 GLÆDE 💙 UDVIKLING 💙 FÆLLESSKAB 💙

Adresse

Stærehusvej 31
Odense
5270

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Næsby Boldklub sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Virksomheden

Send en besked til Næsby Boldklub:

Del