Niklas Meier - Personlig Træner

Niklas Meier - Personlig Træner STYRK Odense - Personlig Træning i Odense for et sundere, mere bevægeligt og MEGET stærkere liv.

20/06/2026

Altid det første spørgsmål lige bagefter, ikk’?

“Var der en god tur?”

Nej, forhelved. Det var en løbetur.
Jeg vejer 100 kg.
Det er 27 grader.
Jeg har græsallergi.

🥹🥹

In old eastern Europe, we make children strong for destroy bear in winter time.If child stuck beneath tree - child lift ...
18/06/2026

In old eastern Europe, we make children strong for destroy bear in winter time.

If child stuck beneath tree - child lift tree.
If child hunted by bear, child must instead hunt bear.

Also, when building children, we build future of old time muscle, for make new muscle generation.

This is how we make survive for generations.

Iron is in blood.
Not only eastern european nuclear waste in blood.
No.
Also Iron. Many iron.

In Denmark - we bring culture forward now.

We make benchpress for forging elite human bear-destroyer children.

Velkommen til tour de Danmarks faglige trænerteam i O’ens. Der er kaf’ på kanden, første klienter har fået deres muskler...
16/06/2026

Velkommen til tour de Danmarks faglige trænerteam i O’ens.

Der er kaf’ på kanden, første klienter har fået deres muskler morgen-aktiveret - og hvis ikke vi tager meget fejl, er der dælme gode udsigter til gode træningspas på Østerbro 5c i dag 🫵

På internettet træner alle som om livet, er en pause fra deres træning.Det er det ikke. Det er omvendt.99% af befolkning...
15/06/2026

På internettet træner alle som om livet, er en pause fra deres træning.

Det er det ikke. Det er omvendt.

99% af befolkningen er hverdags-atleter – og ikke sports-atleter.

Vi balancerer arbejde, børn, relationer, ansvar og ambitioner.

Vi sover for lidt, har for travlt, spiser lappeløsnings-mad og bliver overvældet af dagligdagens beslutninger.

Alligevel vil vi gerne træne. Ikke fordi vi skal. Fordi vi ved det gør alting bedre.

Internettets helte er ikke bygget som forbilleder for os – de er bygget til at fremstå som fysiske unikummer, vi kan drømme og hige efter.
Urealistiske stjernebilleder, fotograferet igennem en stjernekikkert, imens vi sidder og spiser børnenes popcorn fra revnen i sofaen, når de endelig er faldet i søvn.

Træning handler – for os helt ægte mennesker, med fødderne plantet i hverdagens muld – om performance i det liv vi har.
Ikke det liv vi måske ville ønske vi havde.

Vi skal have fysisk kapacitet til hverdagen – til at bære, løfte, lege og arbejde, uden at kroppen er det svageste led.

Vi skal have mental – og kognitiv robusthed – så vi kan modstå stress, tænke klart sidst på dagen og huske at smile, når skyggerne er lange og børnene igen stiller os et spørgsmål, vi godt ved vi ikke kan svare på.

Vi skal kunne det samme, når børnene bliver store – og deres børn, kigger på os igen, igennem de blanke, nysgerrige øjne.

For dem, er vi stjernekikkertens sigte – og meget mere håndgribelige end dem, vi selv ser på internettet.

Vil du vide hvad du skal træne?
Løft noget tungt, så du kan bære hvad du har brug for at bære, og føle dig robust imens.

Træn din bevægelighed, så du holder dig uafhængig og velsmurt, uanset hvad, der bliver kastet din vej, og hvordan det skal håndteres.

Byg en motor. Så du har kapacitet til de dage der kræver mere end du regnede med - og energi til overs til dem der venter på dig bagefter.

Det er det træning er.

En midlertidig pause fra livet, der gør livet meget mere værd.

13/06/2026

"Vi er klar over, at det ikke er for alle".

Der er noget befriende over at kunne sige det højt.

Da jeg i sin tid åbnede Løfteriet i Odense i 2013, var drømmen, at det skulle være for alle.
At alle og enhver skulle kunne komme ind og modtage det absolut stærkeste og bedste rådgivning inden for fitness, sundhed og træning.

Realiteten er, at det var meget lidt rentabelt.
Bevares - det blev en fin forretning, det gjorde det da.

Men idéen var, fra mit perspektiv, desværre nok for ungt og urealistisk - tenderende ideologisk.

Der skal bygges en stærkere base - både økonomisk for virksomheden, der skal hjælpe andre - men også for de trænere, der skal have overskud til at hjælpe.

Da Løfteriet var på sit højeste, var jeg på fornavn med måske 400 medlemmer, ud af de mange flere der var en del af det.

Prøv du, at huske hvad de skulle bruge specifik hjælp med, på det specifikke hold, de plejede at dukke op på, når du har undervist 5 timer i streg.

Det sket' bar' æk'.

Pragmatismens vej er vores nye vej i Styrk

Vi behøver ikke hjælpe alle - men når vi hjælper, så gør vi det satme ordentligt - og der skal være tid, ro, rammer og kvalitet til at gøre det.

10/06/2026

5 fagligt sexede grunde til at læne sig frem i sine seated rows:

1. Større stræk på lats og øvre ryg
Den fremadlænede position giver mere aktivt stræk end en traditionel siddende row - naturligvis på bekostning af et mindre isoleret arbejdsmønster for enkelte muskelgrupper, men da jeg ikke er bodybuilder, er jeg pis’ ligeglad, og skal bar’ ha noget belastning igennem systemet med noget mærkbar pay-out, for den tid der anvendes i øvelsen.

2. Fuld skulderbladsbevægelse
Du arbejder gennem både protraktion og retraktion i stedet for at låse skulderbladene fast.
En mærkbar overset detalje i meget fysioterapeutisk styrketrænings-rest fra 90’erne - led må og bør og skal bevæge sig, det gælder især når vi træner det vi ikke kan se, som f.eks vores skulderblade. Det kan sgu både hjælpe på bevægelighed, såvel som kropsforståelse.

3. Mere arbejde i den lange position
Musklerne bliver belastet dér, hvor de er længst og ofte svagest. This might do something good. Final Votes are still out. Men valid pointe er; hvis det er svagt, og det trænes stærkt, gør det nok noget godt for noget.

4. Potentielt større excentrisk belastning, ved lidt brug af momentum
Hvis bevægelsen kontrolleres i den excentriske fase, kan momentum skabe et større bremsearbejde på vej tilbage.
Dvs vi øver os i at bremse en tungere belastning end vi normaltvis ville kunne flytte under kontrollerede forhold.

5. Mere ROM
Du får en større samlet bevægelsesbane og mere arbejde pr. repetition.

… og de to rigtige grunde:

6. Jeg si’r dig, det bli’r nemt at flytte ting, der er langt væk fra dig, næste gang du har sat dig uhensigtsmæssigt langt væk i sofaen, fra din 60 liter kaffe.

7. Det føles bare … sådan… voldsomt lækkert - især i kontrast til en stillestående hverdag i en oprejst stol.

Vi søger en træner til STYRK Odense. ___________________Vi har åbnet nyt privat træningscenter på Østerbro 5C i Odense -...
05/06/2026

Vi søger en træner til STYRK Odense.
___________________

Vi har åbnet nyt privat træningscenter på Østerbro 5C i Odense - og nu mangler vi den rigtige person til at supplere det eksisterende hold.

Vi leder ikke (nødvendigvis) efter den færdige vare.

Vi leder efter én, der vil noget. Én, der elsker at træne selv, forstår hvorfor andre virkelig burde løfte noget jern og bygge noget lunge, og som naturligt møder et menneske der, hvor de er.

Og én, der ved hvad det vil sige at have et arbejde og levere - også på dage hvor motivationen ikke er i top (!).

Det vi håber at finde:

👨‍🎓📚Studerende på idræt eller fysioterapi - eller færdiguddannet og klar på at arbejde sig op i tid over en mulig længere periode.

🏋️‍♂️🏃Gerne bred træningsbaggrund -og erfaring: styrke, løb, crossfit, vægtløftning, bodybuilding - des bredere, des bedre.

👩‍🏫😁Naturligt flair for at undervise og engagere - du behøver ikke være færdiguddannet underviser, men det må gerne være naturligt for dig, at tale med mennesker og hjælpe dem med forståelse.

🧑‍🤝‍🧑✨Trives med mennesker og forstår at relationen er en del af fagligheden.

📸🤳Klar på at være en del af -og bidrage til en kommerciel virksomhed, der eksisterer på sociale medier og i betalte kampagner - og se det som en styrke, ikke en konflikt.

⛱️👷‍♂️En fordel hvis du kan arbejde i sommerferien og i ferier generelt.

__________________

Praktisk:

- Start med 1-3 timer om ugen, holdtræning og måske lidt PT, og byg op derfra.
- Morgen- og eftermiddagstider,
og en weekend i ny og næ.

- Timeløn efter aftale, med mulighed for fast ansættelse når kalenderen er bygget op eller evt uddannelse er færdiggjort.

- Du vil blive en del af både at lokalt, som et nationalt dækkende hold til sparring og udvikling.

Vi er et lille hold med høje faglige standarder, et ambitiøst forhold til træning - og en uhøjtidelig og humoristisk stemning i centeret.

Hvis det lyder som noget for dig, vil vi gerne høre fra dig.

__________________

Send følgende til [email protected] senest d. 12. juni kl. 12.00:

- CV med relevant arbejdserfaring og kurser
- Et par linjer om din egen træning - hvad træner du, hvorfor og siden hvornår.
- Lidt om hvordan og hvad du kan bidrage med til holdet på Østerbro.

Vi glæder os til at høre fra dig! - og forhåbentligt finde det næste stjerneskud på vores stærke hold her i Odense.

05/06/2026

Hver.
Evigt.
Eneste.
Gang.

Kender du følelsen? 😬

I dag skal vi tale om det modsatte af, at vise hensyn til sine følelser.

Om at omfavne helvedet.

”Embrace the suck” er...
29/05/2026

I dag skal vi tale om det modsatte af, at vise hensyn til sine følelser.

Om at omfavne helvedet.

”Embrace the suck” er at gøre noget ubehageligt og ukomfortabelt, og være i det.
Det er en potentielt stor del af den seriøse træning.
Vi finder det i al sport, cardio - og bestemt også i styrketræning.

- Du tænker sættet er færdigt.
Ham den langhårede idiot med brillerne siger ”to mere”.
Indeni ved du godt, han har talt forkert. Du F****ng ved det.
Du tager to mere.

det kræver lidt arbejde, at lære at være derude.
Væk fra komfortzonen, elastik øvelserne og den håndvægt, du nu kender så godt, efter to år i hinandens selskab.

Jeg ynder at lære klientellet elementer af det, i f.eks anvendelsen af “AMRAPS” (as many reps as possible), hvor din opgave er at banke så mange teknisk gode gentagelser afsted som muligt, på ét sæt.

I den type af træning, vil du oftest skulle selvregulere antallet af gentagelser.
Du bliver påvirket af åndenød, du bliver påvirket af laktat ophobning, du bliver påvirket af et flygtigt fokus fra teknikken - og primært (!) påvirket af din evne til at være i den akkumulerede forfærdelighed fra dine kropslige systemer, og de livsvalg du – netop i dette øjeblik – virkelig gerne ville gøre om.

Bliver du god til at være i “TheSuckZone” kan du får enorm værdi ud af amraps og vice versa.

Andre ville stoppe (for) tidligt, fordi de bliver usikre. Men ikke dig. Du tager de der falske to gentagelser, ham idioten har talt forkert. You got this, Boo.

Det ses også i øvelsesvalg hos dem, der laver eget træningsprogram.
Orksatme, hvor har vi lige regnet ud, at alt det vi skal, IKKE er det lortede.

Her ses en tendens til at befinde sig i det gentagelsespektrum vi bedst kan lide (Sku’ vi ikk’ bar’ nøjes med 5 igen?), gerne med de øvelser vi er bedst til og en hyppig tendens til at lalle(eller droppe) assisterende arbejde… og Cardio-hvem-for-noget?

Det kan være en idé at overveje HVORFOR du ikke laver flere reps, fravælger netop de øvelser og konsekvent springer over den sidste del af træningen.

Kunne det tænkes, du måske havde brug for at være mere i “TheSuckZone” med flere reps, højere puls og den øvelse
(... Fordi du måske… er lidt dårlig til det?)

Adresse

østerbro 5c
Odense
5000

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Niklas Meier - Personlig Træner sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Virksomheden

Send en besked til Niklas Meier - Personlig Træner:

Del

Type