09/05/2026
🌟🌟🌟 FSBU Cup 2026 - tak for oplevelsen! 🌟🌟🌟
Weekenden d. 1.-3. Maj var 4 spillere og en frivillig afsted til FSBU Cup 2026 i Kviberg, Gøteborg. Det var blot 2. Gang at stævnet fandt sted, og første gang i 10 år at turneringen havde besøg af internationale hold. 6 deltagemde hold fra både Sverige, Norge og danmark, dannede rammen for denne nordiske weekend.
Goalball Klub Odense fik en flot 5. Plads, og beviste flot holdgejst og til tider goalball i verdensklasse.
“Det er virkelig godt organiseret af arrangørerne, at spillestedet, opvarmningsbanen, bespisningen og overnatningen var placeret det samme sted - al logistikken spillede bare. Det gjorde det nemt for spillerne, og nemt for mig som coach” sagde frivillig træner Christian efter medaljefejringen. Det var en oplevelse af et perfekt setup til en goalball turnering, hvor al praktikken fungerede, samtidig med at Kviberg også bød på et stort pigefodbold og drengehåndbold stævne i samme område.
“Som formand for klubben og spiller til denne turnering, så kan man ikke være andet end stolt af at være en del af dette øjeblik. Have gode mennesker omkring sig, høre navneopråb under hver scoring, afsat tid til at hilse på vores nordiske goalball venner, opleve Goalball’ems magi og styrke. Goalball er for alle. Og en kæmpe tak til alle dem, som hjalp mig med at komme op på benene igen - jeg skylder dem en varm tak” sagde Kim, og med henvisning til lørdagens kamp, hvor han blev løftet væk fra banen efter sin skade.
Tak til Jonas, Jonatan, Kim samt Tobias (lånt fra BSI København) samt Christian Aune for en kæmpe indsats.
Tak til FSBU Gøteborg for en vellykket turnering - vi kommer igen næste år.
Tak til BSI København, FSBU Gøteborg, Umeå Parasport, Hammerby, Oslo Goalball - I er vores nordiske goalball fællesskab.
Tak til alle dommere og frivillige involveret - jeres indsats er prisværdigt.
Goalball er noget, vi giver til hinanden