16/04/2026
Sikke en weekend til Danmarksmesterskaberne for ungdomshold (DMU)!
Vi er kommet hjem med lidt af det hele – og det er faktisk præcis, hvad sådan en tur skal kunne 💙
👉 Fællesskab
👉 Sjov
👉 Badmintonudfordringer
👉 Oplevelser, der sætter sig
Resultatmæssigt var det pose blandede bolcher:
🏆 Alfred vinder guld sammen med en stærk flok drenge på et fælles Nykøbing/Nakskov-hold i U13-5800, som vinder deres række helt suverænt – virkelig flot!
👏 Gustav var med på det fælles Nykøbing/Nakskov-hold i U15-5000 (2+2) i Middelfart, hvor der også blev leveret en stærk indsats 💪
🔥 U17-5600 spillede i Hørning/Skanderborg i en meget tæt række med masser af tætte opgør og flere golden sets, der gik begge veje. I bronzekampen ender det desværre med et nederlag efter endnu et golden set.
Stærkt spillet drenge – det var marginalerne!
👕 U17-holdet stillede skarpt op i lækkert spillertøj sponsoreret af SMC – Schultz Metal & Construction – tusind tak for støtten! 🙌
💪 U11-4800 ender midt i feltet efter en lærerig weekend. Her blev der virkelig arbejdet med det mentale – at kunne præstere over en hel weekend, også når resultaterne ikke altid går ens vej, og man er træt i både hoved og krop.
Det tager vi med videre og bygger på!
👏 U11-4600 tog turen hele vejen til Tarm 🙂
Her blev der virkelig kæmpet, og der blev spillet rigtig meget badminton – også i forhold til hvad spillerne normalt er vant til.
Holdet slutter på en sidsteplads, men får spillet mange gode kampe undervejs.
Men vigtigst af alt:
Vi havde en weekend, hvor vi var sammen – på tværs af alder, niveau og resultater. 💙