Patrick Baek

Patrick Baek En side tiltænkt til at følge med i Patricks løb. Tag et kig og gi et følg hvis det har interesse.

PERSONLIG OPDATERINGUdskudt sæsonstartJeg vil gerne give en ærlig opdatering om min situation og den kommende speedwaysæ...
09/12/2025

PERSONLIG OPDATERING
Udskudt sæsonstart

Jeg vil gerne give en ærlig opdatering om min situation og den kommende speedwaysæson.

Den 26. august styrtede jeg i polske Rybnik, hvor jeg blev påkørt og pådrog mig en kraftig hjernerystelse. Jeg var bevidstløs i 45 minutter, og tiden efter har været langt mere udfordrende, end jeg nogensinde havde forestillet mig. Hovedpine, svimmelhed og en krop der ikke helt vil det, jeg gerne vil – det har fyldt meget. Der er blevet langt bedre generelt, men jeg er ikke helt mig selv endnu.

Som en del af undersøgelserne kom det også frem, at jeg tidligere på året havde haft en mindre hjernerystelse, som aldrig nåede at hele helt, før sæsonen og hverdagen igen kørte i fuldt tempo, og flere små styrt. Det har sandsynligvis gjort uheldet i august markant værre og er grunden til, at genoptræningen tager så lang tid. De kalder det senfølger af hjernerystelse (PCS)

Jeg er i et tæt forløb hos både læge, neurolog og fysioterapeuter, og der er fremgang – men den er langsom. Og når specialisterne omkring mig siger klart og tydeligt, at et nyt slag mod hovedet nu kan få alvorlige konsekvenser, så må jeg lytte.

Det kan virke lidt tidligt men jeg har haft nogle tilbud jeg måtte tage stilling til, og jeg kan ikke garantere at jeg er klar til den tid, med cykler. fysisk form og alt det andet man forpligter sig til. Derfor har jeg besluttet at udskyde min sæsonstart på ubestemt tid. Det er ikke en nem beslutning, for speedway fylder en stor del af mit liv. Men jeg kan ikke love, at jeg er klar på det niveau, sporten kræver og jeg vil ikke risikere helbredet for at skynde noget igennem der kan risikere alvorlige konsekvenser.

Jeg vil også gerne sige en oprigtig tak til min arbejdsplads, som har været utrolig støttende og fleksible gennem hele forløbet. Det betyder mere, end man tror, når alting ellers står lidt på hovedet.

Også en stor tak til mine trofaste sponsorer jeg faktisk alle har haft i flere år, som alle har taget det meget pænt 😁

Jeg håber selvfølgelig at vende tilbage på cyklen, når kroppen er helt klar. Indtil da gør jeg alt for at komme 100% ovenpå igen – og jeg sætter stor pris på den støtte jeg får fra klubber, fans, venner og alle omkring mig

Døjer stadig med en del hovedpine og svimmelhed efter et grimt crash i Polen. Havde virkelig håbet og troet på, at jeg k...
23/09/2025

Døjer stadig med en del hovedpine og svimmelhed efter et grimt crash i Polen. Havde virkelig håbet og troet på, at jeg kunne være klar til finalen i Slangerup – men desværre var det ikke muligt. 😒

Det er ekstra bittert, fordi tingene endelig var begyndt at køre rigtigt godt, så det gør mig virkelig ked af, at jeg skal slutte sæsonen på sidelinjen.

Men drengene leverede varen, og Holstebro vinder 1. Division! 😎👌 Stort tillykke til holdet – stærkt! 🏆🔥

Må sige jeg er lidt stolt af mig selv og mit team, vi har kørt 2 næsten hele sæsoner uden en eneste defekt der måtte lade mig udegå af et heat. 👊👊Det har været tæt på med en tændrørshætte der faldt af lige på målstregen, og en forkæde der sprang i bane prøve. 🫣

Sikke en uge, en lille tur til Grudziadz en OK dag med 6 point på kontoen men et lille nederlag til os. Min gode ven og ...
16/08/2025

Sikke en uge, en lille tur til Grudziadz en OK dag med 6 point på kontoen men et lille nederlag til os. Min gode ven og sponsor Johannes Andersen kom ned og hjalp til. 🤜😎 sammen med fatter Flemming🛠️

tværs over til Miramont i Frankrig. Blev Ikke helt hvad jeg håbede på. Men til en 7 plads. Kæmpe tak til valladon og team for at skrue for mig. 😎🤜

Ellers en rigtig hyggelig turist tur til Berlin og Tropical Island 😎

I næste uge står den på u24 liga mandag i Leszno og tirsdag i Grudziadz. Torsdag i holsted. Lørdag i Fjelsted så dejligt der er kommet lidt gang i den 🤜

14/07/2025

Lige en lille reel 😎🕺

Ude og blæse spindelvæv af cyklerne, efter 2 aflysninger 🫣 til trænings/arbejdsweekend i Holstebro.👌👍

Tak til Holstebro Speedway Klub for arrangement. 😀

Nu er der desværre et hul i kalenderen for speedway. 😀

Efter nogle rigtig møg dage i Polen var det hjem og i tænkeboksen. Torsdag i Holsted blev aflyst så dagen blev brugt skr...
29/06/2025

Efter nogle rigtig møg dage i Polen var det hjem og i tænkeboksen. Torsdag i Holsted blev aflyst så dagen blev brugt skrue og finde ud af hvad der gik galt. Igår lørdag fik vi prøvet nogle nye ting der virkede rigtig godt 😊👍

Wroclaw: 2,0,0,D
Czestochowa: 0,1,0,0
Esbjerg: 3,2,3,2,3,1

Efter en stille uge med en aflysning. kørte vi idag en holdsejr hjem, på den nye Munkebo bane. 😀👌Startede rigtig godt ud...
14/06/2025

Efter en stille uge med en aflysning. kørte vi idag en holdsejr hjem, på den nye Munkebo bane. 😀👌

Startede rigtig godt ud. Men banen ændrede sig meget undervejs og var ikke hurtig nok til og få ændret opsætning på cyklen samtidig.

Score: 3,3,1,1,0

05/06/2025

En heat sejr fra DM semifinale igår. 🛑Men desværre Ingen finale for mig. Vi kommer igen🙌 næste opgave er på lørdag i holsted.

Et par løb på nogle svære baner. I torsdags stod den på Oberkrämer Pokal i Tyskland. 2,2,D,2,1.  Igår stod den på 1. Div...
01/06/2025

Et par løb på nogle svære baner. I torsdags stod den på Oberkrämer Pokal i Tyskland.
2,2,D,2,1.

Igår stod den på 1. Division i Holstebro. Vi var desværre kun 1 point fra sejren. Men fik lavet. 2,2,3,2,2.

Imorgen står den på JA youngstar løb i Holstebro og onsdag DM Semifinale på Korskroen 👍😊

En god weekend med træning i Holstebro lørdag hvor vi fik prøvet nogle nye ting af. Idag stod den på rengøring og fysisk...
25/05/2025

En god weekend med træning i Holstebro lørdag hvor vi fik prøvet nogle nye ting af.

Idag stod den på rengøring og fysisk træning hos min nyeste sponsor Box Vith i Holstebro. 😎👍

De næste par opgaver er 1. Division lørdag i Holstebro. Mandag JA youngstars i Holstebro. Onsdag DM Semifinale i Esbjerg.
Torsdag åbent løb som ikke er offentliggjort endnu. 🙌

Interessen for at vinde en plads ved årets DM-finale i speedway er stor. Derfor køres der to semifinaler med fuld besætning d. 4. juni i henholdsvis Esbjerg og Fjelsted.

Endnu en 1 division match i Slangerup i lørdags. Jeg havde en OK dag med 9 point. Holdet blev nr 3. Næste weekend er fri...
20/05/2025

Endnu en 1 division match i Slangerup i lørdags. Jeg havde en OK dag med 9 point. Holdet blev nr 3.

Næste weekend er fri. Men står på træning i Holstebro 👌😁

Så blev det til en sejr til os i Holstebro. På en meget våd bane blev det til. D, 1,2,3,3 Jeg kører i heat nr 2. 6. 10. ...
04/05/2025

Så blev det til en sejr til os i Holstebro. På en meget våd bane blev det til. D, 1,2,3,3

Jeg kører i heat nr 2. 6. 10. 13. 17.

Holstebro 1 vs. Holsted vs. Holstebro 2 vs. MunkeboA new way of streaming for RMTV. Only with 1 camera, graphics, no commentator, livescore and all live.a te...

I lørdags kørte vi i Holsted havde en OK dag efter jeg fik skiftet cykel. Score: 2,1,1,3,2 Dagen efter stod den på Speed...
28/04/2025

I lørdags kørte vi i Holsted havde en OK dag efter jeg fik skiftet cykel. Score: 2,1,1,3,2

Dagen efter stod den på Speedway Masters i Belgien. Havde egentlig også en OK dag. Score: 3,3,2,2,1. Desværre røg jeg ud i semifinalen. Jeg mener selv at jeg blev overhalet uden for banen. Men sådan kan det gå.

Adresse

Garbækstofte 20
Munkebo
5330

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Patrick Baek sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del