31/12/2025
2025 fik ikke den afslutning vi havde håbet på. Den ene voliere med avlsfugle på vores hjemmeadresse i Engbjerg fik desværre konstateret fugleinfluenza. Dette resulterede i at alle dyr med fjer på adressen blev aflivet i går. Vi har fået en god behandling af Fødevarestyrelsen, og alt bliver kompenseret.
På nabogården har vi omkring 60 % af vores avlsdyr gående, og de har på intet tidspunkt haft symptomer. Til morgenkaffen fik vi den lettende nyhed at prøverne på nabogården var negativ for fugleinfluenza.
Engbjerg Vildtopdræt forsætter i 2026 som normalt, og vi er allerede ved at undersøge køb af æg fra forskellige steder til supplering, således produktionen kan fortsætte på normal vis.
Trods alt dette vil vi ønske jer et rigtig godt nytår. 🍾🥳🥂