04/09/2020
Mette og Grith var torsdag en tur i Assens for at spille topopgør mod Sofie og Astrid fra den lokale klub.
Vejret var desværre ikke det bedste og regnen var en fast deltager i holdkampen, hvilket gjorde betingelserne anderledes og svære. Begge hold var dog indstillet på at spille så meget af muligt af kampene, som vejret tillod. 🙁🌧☔️
Mette og Sofie havde et tæt første sæt, men da stillingen blev 5-5 måtte de opgive at spillede videre på banen og måtte skifte til en anden bane, der bedre kunne modstå regnen, men som var utrolig blød. Det var ikke lige Mettes kop te og Sofie kunne hjemtage 1. sæt med 7-5 og førte også 4-2 i 2. sæt inden kampen måtte afbrydes helt.
Grith kom skidt fra start med Astrid, der med tungt pres i boldene fik overtaget i første 1.sæt og lukkede det med 6-1. Det tunge og glatte underlag gjorde det svært at spille ens normale spil, men færdigspillet blev kampen på banen. Grith kom bedre med i 2. sæt, nøjagtigt som i deres første kamp tilbage i juni måned. Et meget langt parti ved stillingen 3-4 blev desværre vundet af Astrid, der partiet efter lukkede kampen med et par gode server.
Regnen tog til og holdene besluttede at stoppe for dagen og genoptage kampen på mandag, hvor vejret forhåbentlig er bedre ☀️☀️
Aftenen blev sluttet af med hygge og fællesspisning - i tørvejr :-)