12/06/2026
Livets årtier er lidt som at læse en bog, hvor man tror, man kender handlingen… 🌺
Teenageårene: 👧
Du ved alting 😆
I hvert fald indtil cirka tirsdag.
Du er overbevist om, at dine forældre ikke forstår dig, mens du samtidig bruger det meste af din tid på at forsøge at forstå dig selv.
Hele livet ligger foran dig.
Og det er både fantastisk og skræmmende. 😵💫
🌺
20’erne:
Friheden ankommer. ☀️☀️☀️
Sammen med tvivlen, for hvad skal der egentlig blive af sådan en som mig? 🙄
Du vælger uddannelse, job, partner og retning, mens du i virkeligheden ikke aner, hvad du laver.
Alle andre ser ud til at have styr på det. 🧐
Det har de ikke.
De er bare lige så gode til at skjule deres usikkerhed som dig.
🌺
30’erne:
Nu skal der bygges. 🏡
Karriere.
Familie.
Bolig.
Fremtid.
Og hvis du får børn, opdager du hurtigt, at ingen har fortalt dig hele sandheden.
Det er langt hårdere.
Langt mere kaotisk.
Langt mere vidunderligt.
Og langt mere udmattende.
Alt handler om optimering, madlavning, madpakker, unger til idræt, vasketøj…
Travlhed
🌺
40’erne:
Du begynder at forstå, at livet ikke nødvendigvis bliver lettere.
Du bliver bare bedre til at bære det.
Samtidig opdager du noget interessant:
De mennesker, du troede havde knækket koden, improviserer stadig.
Ligesom dig.
Der er mere tid til reflektion, selvransagelse.
Du er blevet ægte voksen 🙈
🌺
50’erne:
Du er måske stærkere mentalt end nogensinde før.
Men du begynder også at forstå, at tiden ikke er uendelig. 😑❤️
Pludselig er det ikke længere dine børn, der har brug for dig.
Nu er det også dine forældre.
De mennesker, der engang holdt dig i hånden, begynder selv at få brug for en hånd. 🙌
Det er smukt, og også hårdt ❤️
Du står midt mellem generationer.
Med voksne børn foran dig og aldrende forældre bag dig.
Og nogle dage føles det som om, alle har brug for noget fra dig.
Samtidig opdager du, at du ikke kan nå alt.
Og måske er den største lettelse, at du heller ikke længere føler, du skal.
🌺
Livet er vidunderligt, med både skygge og sol - medgang og modgang 🙏