16/05/2026
Referat Generalforsamling i Bispebjerg Boldklub
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning v.formand
3. Beretning om regnskab
4. Behandling af indkomne forslag
5. Valg af bestyrelse
6. Evt.
1. Christian Laursen valgt som dirigent.
2. Mange højdepunkter.
Stor anerkendelse til Christian og Christian fra 1.holdets trænerteam. Stort fremmøde og god gejst!
Går igennem hele seniorafdelingen.
2. & 3. Senior - Skrivebordsoprykning gør 2.holdet skal spille serie 2. Velkommen tilbage til Kasper Clausen tilbage som træner.
Stærk træningskultur og stærk stamme af gutter der hygger sig til træning.
Ungdommen har sagt farvel til Theis, som har været en stor personlighed siden han kom til fra CPH Youth.
Oprettet et ungdomsudvalg for at få mere struktur og mere samhørighed med resten af foreningen.
Økonomi, vi vil bruge flere midler på klubhuset, som godt kan trænge til en kærlig hånd, så vi kan tilbyde det bedste for vores medlemmer, samt de to klubber der lejer sig ind.
Tak til de nye der gerne vil træde ind i bestyrelsen.
Stor tak til de bestyrelsesmedlemmer der vælger at udtræde, for det gode arbejder der er blevet lagt.
3. Øget vores indtægt, og derfor i stand til at bruge flere penge. Ingen skattegæld længere, hvilket gør meget for vores lille klub.
Stigende medlemstal og i top 10 i København for de procentvis mest voksende klubber.
Folk bruger vores cafeteria og husker at betale, så husk endelig at fortsætte med det!
Samlet set kommer vi ud med et mindre overskud. Det er første gang i fire år.
Bestyrelsen regner også med overskud næste år.
4. Faisal fra ungdomsafdelingen, ytrer bekymring om en til tider lidt manglende kommunikation fra bestyrelsen og dets møder, ned til ungdomstrænerteamet. Ser gerne en kommunikationsvej der tilgodeser ungdommen, så ikke information går tabt når ungdommen ikke er repræsenteret ved bestyrelsesmøder.
Bestyrelsen er forstående og netop af den grund har vi nu lavet et ungdomsudvalg, så ikke ungdomsafdelingen føler sig overset og forbigået.
Både bestyrelsen og ungdomsafdelingen skal kigge indad og sørge for dette ikke sker fremadrettet.
5. Mads Rasmussen genvalgt som formand for et år.
Mads Bisgaard genvalgt som kasser for et år.
Jalte Jelsing genvalgt som seniorformand for et år.
Kaspar Øhauge genvalgt for et år.
Jens Lund genvalgt for et år.
Elias Christensen genvalgt for et år.
Joakim Brandt ønsker ikke genvalg
Theis Bæk Sørensen ønsker ikke genvalg
Ronén Bech Svanholm ønsker ikke genvalg
Bestyrelsen indstiller
Rasmus Østergaard, Andreas Faber og Christian Laursen som nye bestyrelsesmedlemmer, De bliver alle valgt ind for et år.
6.
Årets BB'er er Nicolaj Bjerre Freiberg Rasmussen. Nicolaj er æresmedlem i Bispebjerg Boldklub og har i en årrække sat sit aftryk i klubben. Blandt andet som gammel 1.holdspiller og i de seneste 15 år, hvor han har været holdleder for veteranerne. Nicolaj er en rigtig BB´er der interesserer sig for klubben og dens historie. Via sit vedholdende arbejde med veteranerne, har han sikret at der fortsat er mange generationer repræsenteret i klubben. Nicolaj har set et væld af trænere og bestyrelser passere. Ja sågar et klubhus. Da klubhuset brændte, var Nicolaj en af dem der blev i klubben og loyalt hjalp med at bygge den op på ny.
Prisen ”Årets 14'er” gives til en god kammerat og er opkaldt efter den tidligere BB´er, nu afdøde Kristian Vestergaard, der var en rigtig god holdkammerat gennem mange år i Bispebjerg Boldklub. Årets 14´er gives i år til Christian Nürnberg. Christian kommer med en stor, og til tider vanvittig energi og er en rigtig klubmand! Christian skelner ikke mellem om man er på senior 3, senior 1 eller ungdommen og snakker med alt og alle. Derfor får han i år årets 14'er for at vægte klubben, sammenholdet og det enkelte individ meget højt!
Både årets 14´er og årets BB´er modtager et gavekort på 500 kr. til vores hovedsponsor, Groundhopping Tours.