30/05/2026
Hvad bruger spejderne det dejlige maj-vejr til?
Junior og trop har brugt 24 timer på at tage vandreskjolde.
Nogle har lørdag gået 10 km i dejligt solskin og med frisk vind. Vi har set masser af marker og maskiner. Vi har snakket om meget forskelligt på turen, bl.a istid, gammel havbund og kystlinje.
Andre har slidt noget mere på vandreskoene med 30 km vandret på 24 timer. 9 km blev gået fredag eftermiddag og de sidste 21 km blev gennemført lørdag. Her kom de bl.a over hængebroen og kunne også smutte ind forbi Majas arbejde på Hebbelstrupgaard Is til en tiltrængt kølende is!
Det kræver noget energi at gå så langt, heldigvis giver flæskesteg med det hele, pandekager med is, æg og bacon og lækre frankfurtere nye kræfter, så alle klarede de km de havde sat sig som mål.
Giv vores seje spejdere et like💪👍