Team Crassus

Team Crassus Vi elsker at dele ud of vores viden og er altid klar til en snak ved søerne ��

Nu var fiske feber blevet så stor at jeg blev nød til og komme afsted i dag. Tur gik til sølvdal fiske sø tog 4 timer de...
11/05/2023

Nu var fiske feber blevet så stor at jeg blev nød til og komme afsted i dag.

Tur gik til sølvdal fiske sø tog 4 timer der ude men mærke desværre ikke noget.

Så på vejen hjem så jeg der ikke var nogen ved Hovborg fiske sø så tænke det skulle lige prøves.
Kommer op til søen og den er proppet med fisk jeg kaster ud og 1 min efter der der fisk.

Det tager kun 20 min så kortet fuld og fiske feber har lagt sig lidt igen

// Morten

Kenny og jeg startede dagen i Filskov FiskesøVi besluttede derefter at tage 4 timer derude,alt grej blev kørt igennem ud...
04/03/2023

Kenny og jeg startede dagen i Filskov Fiskesø
Vi besluttede derefter at tage 4 timer derude,
alt grej blev kørt igennem uden held, det plejer ellers altid at kaste nogle rigtige flotte fisk af sig.

Så Kenny og jeg snakkede lidt om vi ikke skulle en tur til den lille lækre sø ved Hovborg Fiskesø
Det skulle vise sig og være den helt rigtige beslutning, efter mindre end 10min kunne fisken ikke stå for det lækre gummi black/orange. Den tog to rigtige flotte fisk. efter lidt tid besluttede jeg mig for at skulle indvie min fra Fishnote - tre kast skulle der til inden den flotte fisk hoppede på.

Så en rigtig lækker og dejlig dag ved søerne.

// Morten nissen //

Efter en kortere pause så havde jeg endelig tid til at komme afsted igen!Morten og jeg var taget til Filskov Fiskesø, vi...
04/03/2023

Efter en kortere pause så havde jeg endelig tid til at komme afsted igen!

Morten og jeg var taget til Filskov Fiskesø, vi var mere eller mindre de første på pletten, men det gjorde ingwn forskel, der var ingen fisk, vi prøvede begge søer, gennemgik alt vores grej, intet hjalp det.
Der var generelt ikke meget aktivitet i vandet, heller ikke for den håndfuld mennesker der foruden os var taget til Filskov.

Da vores tid var gået besluttede vi at prøve et sted mere så vi ikke skulle køre grædende hjem, og hvor tager man hen når selvtilliden skal genoprettes? Hovborg Fiskesø! Hovborg skuffer aldrig! Selvom vi stadig går med et lille ønske om at gennemsnits fiskene er lidt større.

Morten havde fisk i første kast, tænker det er en historie der komme bedre fra hans fingre end mine.

Jeg startede først ud med , men det gav ikke det store, så jeg skiftede til fra Fishnote, også skal jeg love dig for at det tog fart 🤣

En halv time og fiske kortet var fyldt, først så og til sidst

Jeg kunne sikkert ha fortsat med et drop, men tænkte Det kunne være sjovt at få fisk på 3 forskellige og det lykkedes tydeligvis 🤩

Alt I alt en super fed da med super lækkert vejr og Flex 🤟🏼🤩

// Krog Warming //

28/02/2023

Nu kunne vi ikke vente mere.
Så ungerne og jeg kørte en tur ud til stilbjerg fiske sø.
Kørte hele kasse igennem fra fishnote men kunne ikke ramme plet desværre. Så vi hoppede alle tre på Powerbait og på bunden og ligge og det skulle vise sig at være en god ide. For det tog ikke lang tid inden den mindste af drengene råber jeg har bid 🤣

Hoppede desværre af. Men to minutter efter råber den store jeg har bid.
Og op af vandet kom en rigtig flot fisk. Og lige efter kom der en til lillebror også.

Vi fald i snak men en mand der ude, som var mentor for en ung knægt som havde fundet glæden i fiskeri men pengene er som for sådan nogle desværre små.

Så den store af drengene spørger mig efter om han må give ham det ene af hans hjul.

Som stolt far af en knægt på 7 år siger jeg selvfølgelig må du det. Så alt i alt en rigtig god dag ved stilbjerg.

// Morten

Så er hornfiske sæsonen lige om hjørnet og hold kæft vi glæder os!  fra Fishnote er vores go to blink når hornfiskene sk...
17/02/2023

Så er hornfiske sæsonen lige om hjørnet og hold kæft vi glæder os!
fra Fishnote er vores go to blink når hornfiskene skal på krogen, de kan spinnes super hurtigt ind og har en super fed gang i vandet!

Hvad fanger i jeres hornfisk på?

16/02/2023
Vi var idag taget afsted sammen med Team LUND på deres hjemmebane Storkesøen RibeEn super hyggelig dag sammen med 2 fisk...
12/02/2023

Vi var idag taget afsted sammen med Team LUND på deres hjemmebane Storkesøen Ribe

En super hyggelig dag sammen med 2 fiskere som kender søerne ud og ind, hvilket klart også var med til at gøre der kom fisk på kroen idag selvom det ikke var den nemmeste dag.

Jeg startede ud med Fishnote
Og der skulle ikke mange kast til inden der var aktivitet, desværre var der ingen der rigtig ville hugge til og vi valgte derfor at gå videre til et nyt spot, igen skulle der ikke mange kast til og der var aktivitet, men så døde det hen igen.
Jeg skiftede til fra og kort efter sad der en fisk på kroen, men endnu engang hoppede den af, jeg fortsatte Meg mj og kort efter var der hug! Denne basse på 2.67kg, super fed fight, lige som man troede den havde brugt alt energi farede den igen ud i søen! Jeg må simpelthen bare sige, leverer bare altid!

Efter det gav jeg lidt plads til de andre og igen var der flere følgere og lidt useriøs små hug fra fiskene, men så blev det heller ikke til mere.
Vi blev enige om at prøve den anden sø, men der var bestemt ikke meget aktivitet, så da der var en halv time tilbage gik vi retur til hvor i startede, men desværre uden held.

Men alt i alt en super hyggelig dag sammen med Team LUND, desværre kun med 2 fisk på land men vil fiskene ikke så er der ikke meget

Tjek lige det her smil!Havde knægten med på tur i Hovborg Fiskesø , han skulle fange sin første fisk og det lykkedes, Ma...
16/01/2023

Tjek lige det her smil!

Havde knægten med på tur i Hovborg Fiskesø , han skulle fange sin første fisk og det lykkedes, Max 1 minut efter vi havde smidt linen ud gik flådet under, jeg når kun lige at vende mig om og skal til at rigge min egen stang op også råber han, Lasse stod ved siden af og historien var den samme! Pludselig stod vi med 2 unger som begge havde bid 🤩 Fiskene er ikke specielt store i Hovborg Fiskesø, men hold kæft hvor det hugger!
Så havde det haft lidt mere vægt ville det klart være favorit søen!

Begge unger fangede deres fisk på bait med peach & pepper

Kort efter dukkede Morten op med konen og et par af hans unger og der var historien den samme, krogen ramte knap vandet og der var bid

Efter vi havde fået ungernes fisk i land måtte jeg jo igang, startede ud med fra Fishnote det første stykke tid ville de bare ingen ting, men pludselig tog fanden ved og de huggede som sindssyge efter 3 fisk på land med skiftede jeg til som gav en enkelt.

En super fed dag hvor ungerne fik en fantastik oplevelse med masser af fisk!

// Krog Warming//

Årets første tur overstået 🤟🏼💪Startede morgenen I Hovborg Fiskesø som den eneste mand på pletten, startede ud med   carr...
08/01/2023

Årets første tur overstået 🤟🏼💪

Startede morgenen I Hovborg Fiskesø som den eneste mand på pletten, startede ud med carrot fra Fishnote og nåede at kaste 3 gange så sad første fisk på krogen! Dagen startede perfekt! 2 kast med carrot og endnu en fisk! Så døde det lidt og jeg skiftede til splash og første kast var der endnu en regnbue på kroen, mit fiske kort var derfor fyldt og skulle jeg fortsætte I det tempo var det endt i en halv dyr morgen, så efter 30 min aktivt fiskeri satte jeg kursen mod Hvilested Fiske Sø

Der var godt med mennesker men jeg gav det en chance alligevel, startede ud i den bagerste sø med dog uden det den store aktivitet, så skiftede jeg til og i første kast sad der en meget lille regnbue på krogen og må ærligt indrømme det var lidt skuffende at hive den ind, jeg gik en tur om søen og snakkede med de folk der var der og historien var den samme kun 0,5-1kg fisk, jeg gav et kast mere og igen i første kast sad der en lille regnbue på krogen.

Besluttede mig så for at køre hjem af da jeg synes fiskene var alt for små.

Men alt i alt en super god dag med en masse fisk alle fanget på fisket halv langsomt langs bunden.

Hvis resten af året bare fortsætter sådan her klager jeg ikke 🤩 🤟🏼💪

K&B derude

// Krog Warming //

  Vi må nok desværre erkende at sæsonen for i år er slut, igår gav vi lige Stilbjerg lystfiskersø et forsøg, det var ikk...
12/12/2022



Vi må nok desværre erkende at sæsonen for i år er slut, igår gav vi lige Stilbjerg lystfiskersø et forsøg, det var ikke nemt, det var så tilpas koldt at vores øjer på stængerne blev ved med at fryse til, så det var ikke meget andet end passivt fiskeri tilbage, hvilket også smed en enkelt af sig.

Men tilbage til året der er gået, vi startede Team Crassus i efteråret efter vi havde været frivillige på Børnenes Lystfiskerakademi ferielejr for udsatte familier, en fantastisk oplevelse som vi i Team Crassus helt bestemt støtter op omkring igen. Og vi håber der er flere der vil støtte op, enten ved at melde sig som frivillig, økonomisk, eller ved at støtte med sponsoratet som mange virksomheder gjorde i år 💙

Personligt gjorde sponsoratet fra Fishnote en kæmpe ændring i mit fiskeri, havde enkelte af deres produkter i min grej kasse, men det ændrede sig hurtigt, jeg så hvor effektive deres drops var sådan en lun efterårs dag og kunne se hvordan deres produkter passede super godt på den måde jeg fisker, lige fra deres til deres ja for ikke at glemme deres jeg blev forelsket med det samme!

Efterårs sæsonen har været god ved os masser af fisk, fornuftigt vejr og super meget hygge! I Team Crassus går vi meget op i at fiskeri og vores familie liv går hånd i hånd, tror ikke det er sket endnu at en af vores unger ikke har været med på tur, hvilket er super hyggeligt, vi har kage med, varm kakao også bliver der hygget altså det vi mener fiskeri egentlig handler om 💙

Jeg er super stolt af at være en del af denne skæve gruppe gutter, vi hygger os omkring vores fælles passion og forsøger at give vores viden og kærlighed til fiskeri videre til vores børn samt de udsatte familier vi hjælper sammen med

Knæk og bræk alle sammen
Også ses vi forhåbentlig ved søerne når isen er forsvundet



// Krog Warming //

   Svær og kold dag på kontoret.🌬️🥶Abstinenserne var blevet lidt store efter en uges arbejde, så pakkede bilen i morges ...
02/12/2022



Svær og kold dag på kontoret.🌬️🥶

Abstinenserne var blevet lidt store efter en uges arbejde, så pakkede bilen i morges og trillede til Filskov Fiskesø

Startede med (Mj) fra den gav desværre ikke noget, skiftede så over til (carrot) og med vinden lige i skærmen lykkedes det mig at overliste en enkelt lille dame.

Adresse

Stilbjergvej 7B, 7190 Billund, Danmark
Billund
7190

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Team Crassus sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del