19/05/2026
🏃♂️🏃♀️ 𝗗𝗠 𝗦𝗽𝗿𝗶𝗻𝘁 𝗼𝗴 𝗗𝗠 𝗦𝗽𝗿𝗶𝗻𝘁𝘀𝘁𝗮𝗳𝗲𝘁 i Kolding bød på masser af fart, skarpe vejvalg og flotte Ballerup-resultater!
I weekenden inviterede Kolding OK til DM Sprint og Sprintstafet i den nordlige del af byen. Regnen stoppede heldigvis lige inden de første starter lørdag, og vores lille Ballerup-trup viste hurtigt, at vi ikke bare var kommet for at deltage – vi var kommet for at kæmpe med om medaljerne 🥇🥈
🥇 Lars Hanghøj viste stor styrke i H70 og vandt sikkert guld med over ét minut ned til nærmeste konkurrent.
🥈 Annette Bonde syntes selv, at der var lidt for mange fejl på D60-banen, men konkurrenterne havde tydeligvis også udfordringerne – det blev til en flot sølvmedalje.
🥈 Malthe Dalgaard Kristensen viste, at han også mestrer sprintdistancen og løb sig til sølv i H14 som førsteårs-løber.
Derudover leverede resten af Ballerup-løberne solide præstationer og mange top-10 placeringer.
Søndag gjaldt det DM Sprintstafet i et nyt område af Kolding Nord. Vi havde fået samlet to hold – og begge leverede gode indsatser.
I DH21 stillede Diana, Rune, Claus og Anne Marie op mod et stærkt felt med landsholdsløbere, world cup-vindere og andre sprintspecialister. Holdet kæmpede flot og løb en stærk 11.-plads hjem blandt omkring 30 hold 👏
I DH60 satte vi vores lid til det rutinerede medaljehold med Lars, Annette og Gregers. Desværre missede Lars to poster på første tur, og medaljechancen forsvandt tidligt. Holdet løb dog videre og sluttede med fjerdebedste tid – "heldigvis" lige uden for podiet.
Stort tillykke til alle vores løbere med en stærk DM-weekend! 🔴⚪
Podiebillederne fra lørdag er lånt af Kolding OK og OK Øst