17/01/2026
I dag, lørdag d. 17/1-2026, har klubholdet fra DSB/ASF skudt de sidste to runder af dette års DIF-turnering. Holdet bestod af Anna Skade Nielsen, Anne Bakke Nielsen og Frida Vang Isaksen. De tre skytter skulle op imod holdene fra Bredstrup-Pjedsted IF (BPI) og Viborg Skytteforenings andethold.
Første kamp, mod BPI, endte med en sejr på 2-1 til damerne fra DSB/ASF, hvor Anna Skade skød stærke 628,2. Anne Bakke skød 619,5 efter en hård start på skydningen, og til sidst skød den unge Frida Vang stærke 612,9.
Anden kamp, mod Viborg 2, endte med endnu en sejr til DSB/ASF, denne gang på 3-0. Her leverede Anna Skade endnu en god skydning på 629,3, hvilket var nok til en komfortabel sejr for den erfarne skytte. Anne Bakke skød en mere jævn skydning end i første omgang, hvilket gav et stærkt resultat på 623,2. Frida Vang derimod endte med at være med i en ren gyser, hvor hun skød en enormt tæt kamp imod Viborgs Kathrine Janner. Her endte Frida dog med det længste strå efter en kamp, der blev afgjort på de sidste tre skud. Fantastisk kæmpet af Frida.
Med dette kan DSB/ASF lukke sæsonen på en komfortabel 5. plads i tabellen, hvilket betyder, at DSB/ASF vender tilbage i næste sæson, men desværre misser finalen i år.
”Vi forsøgte at skyde oprykning sidste år, hvor det desværre ikke lykkedes. Vi har så af andre grunde været heldige at komme med på et afbud i denne sæson. Jeg synes alt i alt, at vores første sæson i DIF-turneringen er gået godt. Vi lander på en femteplads med samme antal vundne matchpoint som fjerdepladsen, men grundet færre skudte point er vi ikke kvalificeret til dette års DIF-finale. Vi ser allerede frem til næste års sæson,” udtaler holdleder for DSB/ASF, Henrik Strand.