22/10/2025
Afgelopen weekend hebben Mart en Dennis weer gereden met suzuki4x4friesland en een voor ons nieuw terrein bezocht, Peckfitz Offroadpark, net boven Wolfsburg Duitsland.
Een rit van 500 km die vrijdag zonder problemen ging, daar aangekomen rond 16u hebben we kamp opgebouwd, bewonderd hoe dat elke keer weer uitgebreid word met dit keer bij Mart een extra luifel met lampjes, warm water, do**he en een standkachel, die niet overbodig was want snachts vroor t al weer... Daarna gegeten en bij t kampvuur aangeschoven.
Zaterdag was een stralende dag en de temperatuur liep al snel op, vol goeie moed werden de autos gestart en gingen we t terrein in, al na 50 meter hoorde Mart een geluid onder de auto en dat bleek een losgelopen en daarna afgebroken boutje van het kroonwiel in t achterdiff die tussen t tandwiel was gekomen en een scheur in de as had gemaakt..De LJ weer naar de camping gebracht en eerst maar samen in de samurai een rondje gaan verkennen en bedenken wat te doen met de as.
Rond lunchtijd weer op de camping, achterdiff er uit gehaald, boutje gevonden en de scheur zo goed als t ging dichtgemaakt met vloeibare pakking, wat wonderbaarlijk goed heeft gehouden t hele weekend.
We mochten hier rijden tot 20u savonds dus we hadden de hele dag al zin om in t donker te rijden, wat ook deze keer weer gaaf was.
Een kwartier voor tijd had Mart weer pech want zn stroom viel uit en de LJ deed niks meer en toen was t ineens wel heel donker in t bos... daar kijken we morgen wel naar dus sleeptouw er aan en achter de samurai terug naar kamp.
Zondag nog lekker kunnen rijden, tot bij Dennis de een voorwiel wat vreemd bewoog, dit bleken losgelopen bouten van stuurarm te zijn, maar o.dat we toch zo zouden gaan inpakken zijn we naar naar de camping teruggegaan en kijken we er thuis wel weer naar. Ingepakt, iedereen gedag gezegd en weer op huis aan. Op de terugweg nog klapband op Dennis zn aanhanger maar dat was in recordtijd gewisseld en verder geen problemen meer gehad.
Al met al weer een prachtigmooi weekend gehad.