23/10/2024
Gister hadden we weer een prachtige strategie sessie met het team van Vlierhof Community. De derde van het jaar.
Het voelde als verbindende sessie met een zachte energie. Ook waren we open en eerlijk naar elkaar als iets niet kloppend voelde. We zijn hier zo in gegroeid met elkaar.
Tijdens deze sessie hebben we onze pijlers, zoals groepen, camping, tuin, marketing, onderhoud, vrijwilligers en community onder de loep genomen. Kloppen ze nog steeds voor ons of hebben we andere pijlers. Hiervoor verbinden we ons met de plek. Met De Vlierhof. Wat heeft zij nodig? Voor ons gevoel zitten we op de kloppende koers. Dat voelt fijn.
Bij iedere pijler hebben we doelen geformuleerd die we straks gaan verdelen in korte en lange termijn doelen.
Er zijn een aantal waardevolle vraagstukken besproken.
Vlierhof heeft een community gedeelde. Het samen leven. Alles omtrent het samen wonen, vrijwilligers en de plek delen als inspiratie plek. Daarnaast heeft De Vlierhof een business kant, zoals de camping en de groepen. En hoe kunnen we bewegen tussen deze twee gebieden. Mag het in elkaar overvloeien of willen we het meer scheiden?
Dragen we allemaal een eigen verantwoordelijkheid, meer de eilandjes benadering of gaan meer en meer ook elkaar ondersteunen in de uitvoering van de gebieden? Door ook op andere gebieden mee te helpen ontstaat er meer betrokkenheid en bewustwording in de dingen die we doen en hoe we er mee omgaan.
Ook op financieel vlak zijn er ideeën. We hebben de verantwoordelijkheid om De Vlierhof financieel gezond te houden. En daarnaast wat kunnen we als bewoners doen op ondernemerschap vlak om ook zelf financieel gezond te blijven.
Leuke topics om met elkaar over te sparren. We zijn aardig op weg en dinsdag gaan we nog even doorpakken om alle pijlers rond te maken en uit te zetten in de tijd.
Vervolgens benoemen we wie welke verantwoordelijkheid op zich pakt. Wie wil er wat anders, wie wil taken loslaten en wie heeft ruimte. We weten ook dat er gaten zitten en dat we ruimte hebben voor nieuwe bewoners. Daar gaan we ook een oproep voor doen op korte termijn.
Conclusie: we zijn lekker op weg en ik ben benieuwd naar hoe de toekomst zich gaat manifesteren.
Het was een vruchtbare sessie waarin we de inhoud in zijn gegaan. Afgewisseld met een dans en een lach om de energie lekker te laten stromen.
Het voelde fijn om deze sessie te begeleiden en dit ook samen te doen. Ieder die zijn of haar eigen kwaliteiten inbrengt en vanuit co-creatie iets heel moois neer te zetten. Dankbaar.
Wordt vervolgt….