10/05/2026
🇩🇰2-afdeling af DM🇩🇰
I lørdags blev der kørt dm på Nybøl banen. En dag vi var spændte på efter vores styrt i Sverige. For 5 uger siden så det sort ud. Efter et voldsomt styrt i Sverige stod vi med en medtaget nakke og knæ til Jan, og to diskoprolapser samt brud på lændehvirvlerne til mig (L5 & L4).
Men selvfølgelig kom vi til Nybøl alligevel og farten er der stadig! 🔥
Vi kørte de hurtigste omgangstider i både kval, 1. og 2. heat.
Heat 1: Vi startede roligt ud for at læse banen og de svære solo-spor. Da flowet var der, slog vi hullet og kørte sejren sikkert hjem.
Heat 2:
Først drillede cyklen med gassen, og på 4. omgang – i front – gik navet på baghjulet i stykker! Tandhjulet blev flået af, og kæden satte sig uhjælpeligt fast.
Vi fik den i rep-området og kæmpede alt hvad vi kunne for at få kæden fri og skifte hjulet. Vi nåede ud igen, overhalede de førende og sikrede os lige præcis nok omgange til at få point i 2-heat!
Alt i alt en dag, hvor vi beviste, at vi har farten til at vinde,
En kæmpe tak til mekanikerne for indsatsen i rep-området
Stor tak til sponsorerne
Høng Ventilation ApS
ABC Industrigummi
Black-Metal
Kjærsgaard Motorservice
Heidi og Per Bell