Stefan Gies Coaching

Stefan Gies Coaching we helpen mensen met hun gezondheid. Meten = Weten.

• life coaching (coaching op het gebied van vraagstukken rond werk/privé balans,
algehele persoonlijke ontwikkeling, relaties etc.)

Binnen 7 à 10 jaar is een voorzichtige schatting dat deze test klaar zal zijn. Voor nu zijn er o.a. omega balans testen ...
15/12/2025

Binnen 7 à 10 jaar is een voorzichtige schatting dat deze test klaar zal zijn.

Voor nu zijn er o.a. omega balans testen en darm testen.

https://www.zinzino.com/2020141921

Kan een simpel prikje in je vinger je vertellen of je binnen 10 jaar kanker, diabetes of een andere ziekte krijgt? Een nieuwe studie bewijst van wel. “Lang voordat de eerste symptomen opduiken, zal je met deze bloedtest kunnen meten welk orgaan zich raar gedraagt en welke ziekte je dus mogelijk za...

Je gezondheid is goud waard. Wil je meer weten? Pm me.
07/11/2025

Je gezondheid is goud waard.
Wil je meer weten? Pm me.

We vrezen een druppel olie, maar vertrouwen blind op een fles gif “We waarschuwen voor de aarde, terwijl zij al eeuwen o...
25/10/2025

We vrezen een druppel olie, maar vertrouwen blind op een fles gif

“We waarschuwen voor de aarde, terwijl zij al eeuwen onze genezer is.”

Er is iets vreemds gebeurd in onze tijd.
We zijn bang geworden voor datgene wat ons ooit gezond hield.
Bang voor een druppel lavendel, een kopje saliethee, een steel rozemarijn.
Bang voor de zachte medicijnen van de aarde,
terwijl we zonder aarzelen grijpen naar wat in laboratoria wordt geboren.

Wanneer iemand een kruid deelt,
staat er binnen enkele minuten een koor van waarschuwingen klaar:
“Pas op met zwangerschap! Pas op met borstvoeding! Niet bij dieren!”
Een golf van angst rolt over het veld,
alsof een druppel etherische olie meer kwaad kan doen dan de wereld die we dagelijks zonder nadenken consumeren.

Maar niemand die waarschuwt voor de shampoo vol parabenen die we over onze huid gieten.
Niemand die zegt: “Pas op, deze ontvlooiingspipet bevat neurotoxische stoffen.”
Niemand die naast het schap in de dierenwinkel een bordje hangt:
“Niet gebruiken bij kinderen, niet aanraken met blote handen.”

We zijn bang gemaakt voor de natuur,
en vergeten bang te zijn voor de chemie.
Deze angst is niet zomaar ontstaan.
Ze is het nageslacht van eeuwen waarin vrouwen die met kruiden werkten, werden verbrand.
Van generaties die leerden dat natuurlijke wijsheid gevaarlijk was.
Van een systeem dat macht verloor zodra mensen zichzelf konden helen.

Wat ooit geneeskunde van de aarde was, werd verdacht gemaakt.
En zo raakten we verwijderd van de wortels die ons voedden.
We leerden de natuur te wantrouwen,
en begonnen haar te vervangen door synthetische vormen van zekerheid.

Dat is de heksenwond,
het collectieve geheugen van vervolging,
dat vandaag nog steeds aanwezig is in onze zenuwstelsels.
Elke keer dat iemand zegt: “Pas op met salie”,
zonder werkelijk te weten waarom,
spreekt niet kennis, maar angst.

Natuurlijk vraagt werken met plantenkennis om bewustzijn.
Het is wijs om te weten wat je gebruikt,
om te luisteren naar je lichaam,
om voorzichtig te zijn bij zwangerschap of ziekte. Maar er is een verschil tussen voorzichtigheid en angst.
Een verschil tussen kennis en controle.

Ik ga uit van de denkende mens,
van de vrouw die weet dat ze op moet letten bij sushi tijdens haar zwangerschap,
zonder dat er een waarschuwing naast de zalm in de supermarkt hoeft te hangen.
Van de moeder die haar kind geen koffie geeft, zonder dat iemand haar dat op elk pak suiker hoeft te vertellen.

Waarom zouden we bij kruiden en oliën dan plotseling
ons vertrouwen in gezond verstand verliezen?

De hypocrisie van onze moderne angst,

We sp***en chemicaliën op honden om vlooien te bestrijden,
maar schrikken van een druppel lavendel in de diffuser.
We smeren onszelf vol met synthetische parfums,
maar fluisteren “gevaarlijk” als iemand een kruidentinctuur deelt.

En terwijl we angst verspreiden over de natuurlijke wereld,
worden we stiller over de echte risico’s:
de giftige dampen, de pesticiden, de microplastics in onze bloedbaan.

Het is een vreemde paradox:
we wantrouwen wat leeft,
en vertrouwen wat dood is.

Het is tijd dat we weer leren onderscheiden.
Dat we niet blind volgen wat angst ons vertelt,
maar herinneren wat de aarde ons altijd al liet zien.

Kruiden, oliën, planten, bomen,
ze zijn geen modetrend,
ze zijn oude bondgenoten die wachten tot wij weer luisteren.
Tot wij weer durven aanraken, ruiken, voelen, vertrouwen.
Want het is niet de natuur die gevaarlijk is.
Het is onze afstand tot haar die ons ziek maakt.

Lieve lezer,
dit is geen oproep tot roekeloosheid,
maar tot herinnering.

Gebruik je hoofd, ja.
Maar vergeet niet je hart, je handen, je lichaam.
Voel wat klopt.
Vraag het aan de plant, aan de aarde, aan je eigen intuïtie. Lees boeken en verzamel informatie.

We mogen de band met de aarde weer heilig verklaren.
Niet meer in de angst, maar in relatie en bewustzijn.

Want pas als we haar weer durven vertrouwen,
zal ze ons laten zien dat ze nooit is gestopt met voor ons te zorgen.

Supporting the soul through every season of becoming.

Liefs,
Nadieh

💜 Instagram:

Wat u eet en hoe u leeft beïnvloeden of uw voeding brandstof wordt, of dat het stressreacties in uw lichaam veroorzaakt....
16/10/2025

Wat u eet en hoe u leeft beïnvloeden of uw voeding brandstof wordt, of dat het stressreacties in uw lichaam veroorzaakt. Als uw darmen in balans zijn, ondersteunen ze uw hele lichaam. Als dat niet zo is, kan het uw energieniveau en veerkracht beïnvloeden. Meer weten? Stuur mij een pm.
Of neem een kijkje op:
https://www.zinzino.com/2020141921/nl/nl-nl/explore/gut-health-test/

26/09/2025
Parabéns pra você Gefeliciteerd met je verjaardag 🎈🥳🍾🎉🥂🎈
25/07/2025

Parabéns pra você
Gefeliciteerd met je verjaardag
🎈🥳🍾🎉🥂🎈

Alleen het ego wil af van het ego.Vanuit het perspectief van het ‘ik’ lijkt het overwinnen van het ego het ultieme pad n...
26/11/2024

Alleen het ego wil af van het ego.

Vanuit het perspectief van het ‘ik’ lijkt het overwinnen van het ego het ultieme pad naar vrijheid: het loslaten van elke vorm van gehechtheid, zelfrealisatie als hoogste doel. Het bereiken van een staat waarin je door niets meer wordt verstoord—volledig in vrede, in elk moment.

Gek genoeg is dat verlangen een uiting van een gebrek aan vertrouwen in het leven.

Want vanuit het perspectief van het leven zelf hoeft er niets gerepareerd of veranderd te worden. Het is precies zoals het moet zijn: perfect. Wat wij zijn, is het leven zelf—zo immens dat het ruimte biedt aan alles: ware innerlijke vrede, maar ook innerlijke onrust.

Het kost lef om het leven werkelijk te vertrouwen. Om niet langer je persoonlijke geluk of zelfs ontwaken als hoogste doel te zien, maar elk moment in overgave te ontmoeten.

Er hoeft niets gefixt, veranderd, overwonnen of verwijderd te worden voordat het leven compleet is—behalve vanuit het perspectief van het ego. Voor de geest is dit een onmogelijk en onoplosbaar raadsel, omdat het denken zichzelf ervaart als afgescheiden van het leven. Maar voor het hart is het—en was het altijd al—volledig logisch.

Het is prachtig uitgedrukt in de eerste zin van de Tao Te Ching:
“De reden die kan worden beredeneerd, is niet de eeuwige reden.
De naam die kan worden genoemd, is niet de eeuwige naam.”

Het leven is, jij bent,
inclusief alles wat mis lijkt te gaan
en goed lijkt te gaan,
inclusief alles wat je nog denkt te moeten helen
en alles wat al heel lijkt.

Alleen het ego wil af van het ego,
zodat het trots kan laten zien
hoe weinig ego het heeft.

~
Joris Vincken

Morgen, straks, ooit. Dan ben je er eindelijk, voldoe je, mag je er helemaal zijn. Nog een beetje groeien, iets verlicht...
03/11/2024

Morgen, straks, ooit. Dan ben je er eindelijk, voldoe je, mag je er helemaal zijn. Nog een beetje groeien, iets verlichter worden, wat meer zekerheid, een pietsie meer compassie, en een snufje meer zelfliefde—dan vind je rust. Als je huis opgeruimd is, je spaarrekening gevuld, en je kinderen gesetteld zijn, dan heb je eindelijk tijd om echt te gaan leven.

Als je niet oplet, ren je je hele leven achter een doel aan dat steeds verschuift. Ben je hier werkelijk om Olympisch kampioen hardlopen te worden (tenzij je Usain Bolt heet, natuurlijk)? Je leven is kort, een druppel tijd in een zee van eeuwigheid. Tijd is het kostbaarste dat je hebt, en toch verspil je het aan het ‘praktische’. Het is alsof je een diamant van 100 karaat bezit, verstopt in een kluis, maar die je pas morgen gaat dragen—het morgen dat altijd net buiten bereik blijft.

Spiritueel leven vraagt om moed. Niet om gebeden te murmelen of urenlang te mediteren, maar het lef te hebben om te stoppen met zoeken. Om te vertrouwen op wat je bent, in plaats van te rennen naar de droomversie van jezelf. Om je niet langer te laten verblinden door wat nog moet komen of wat is geweest. God is geen man met een baard in de hemel of een vage energie in een mystieke droom. God is wat je bent: de ruimte waarin alles mag bestaan, zonder dat het iets hoeft te worden, omdat het al alles is.

Het vraagt moed om te blijven waar je bent, te voelen wat je voelt, alles te laten zijn zoals het is.

Wat je zoekt, is alleen hier te vinden—het is wat je bent. Niemand kan meer jou zijn dan jij. Je bent je ware thuis, precies zoals je nu bent. Stop met proberen te worden, met jezelf dwingen in een vorm die nooit voor jou bedoeld was, zodat je morgen, straks, ooit, eindelijk zult arriveren. Je bent er al. Je bent.

~
Joris Vincken

De dialoog van ons lichaam klinkt het luidst in seksuele aanraking. Durven we ons seksuele trauma te ontmoeten zoals we ...
28/08/2024

De dialoog van ons lichaam klinkt het luidst in seksuele aanraking. Durven we ons seksuele trauma te ontmoeten zoals we een geliefde ontmoeten? Zelfs als alles in ons wil wegrennen?

Niet vanuit het verzinsel dat je alles aan moet kunnen, maar in zachtheid. Het loslaten van hoe het moet zijn en jezelf ontmoeten zoals je bent.

Mogen je tranen stromen als je partner je aanraakt, in plaats van te doen alsof je opgewonden bent? Durf je eerlijk toe te geven dat je hem of haar niet vertrouwt als dat zo voelt in je? Niet omdat je met je vinger naar de ander wijst, maar omdat je jouw gebrek aan vertrouwen wilt ontmoeten.

In plaats van hard te werken ontstaat er dan ontspanning. Je mag zijn, helemaal, inclusief dat wat je tot nu toe je seksuele trauma noemde. Niet alleen je geile, krachtige, mannelijke of vrouwelijke kant, maar alles wat je bent. Je pijn, twijfels, verdriet, boosheid en fantasieën.

Werkelijk houden van jezelf. Niet de fluffy parodie op liefde die we met elkaar verzonnen, maar in alle rauwheid, in alle diepte.

~
Joris Vincken
uit: Donker, de ongeziene helft van heel zijn.

22/08/2024

De eerste stap om ergens te komen is het besluit..,
dat je niet langer wilt blijven waar je nu bent!

Endereço

Rua José Bastos Mitoso, 462 - Cumbuco, Caucaia - CE,
Caucaia, CE
61618-190

Horário de Funcionamento

Segunda-feira 10:00 - 17:00

Notificações

Seja o primeiro recebendo as novidades e nos deixe lhe enviar um e-mail quando Stefan Gies Coaching posta notícias e promoções. Seu endereço de e-mail não será usado com qualquer outro objetivo, e pode cancelar a inscrição em qualquer momento.

Entre Em Contato Com O Negócio

Envie uma mensagem para Stefan Gies Coaching:

Compartilhar

Categoria