16/11/2020
NEW YEAR 'S CUP 2021
Dear curling friend
These are not good times and unfortunately the pandemic makes curling a little less important. We sincerely hope that everyone has remained healthy in recent months.
For the past 3 years, we have welcomed teams from all over Europe in the first weekend of January in Zemst: British, French, Germans, Luxembourgers, Danes, Austrians, Dutch, Belgians, ... they all gave the best of themselves at our tournament. We had hoped to be able to organize a tournament again for 2021. We have really waited to decide, hoping for positive advice from our local and federal government, but unfortunately COVID is not under control, so we have no choice but to postpone the tournament.
When the pandemic loses its force and the curling rink reopens, we will discuss whether to play our tournament at a later date in 2021, and under which conditions this is feasible. Obviously, we will put health and safety first.
However, you can already write in your calendar that, when the pandemic is over in 2022, we will certainly organize a new edition in the weekend of January 7-9.
--------------------------------------------------------------------------
Beste curlingvriend
Het zijn geen leuke tijden en jammer genoeg zorgt de pandemie er voor dat curling even wat minder belangrijk is. We hopen van harte dat iedereen de voorbije maanden gezond is gebleven.
De voorbije 3 jaar verwelkomden we teams uit heel Europa in het eerste weekend van januari te Zemst. Britten, Luxemburgers, Fransen, Duitsers, Luxemburgers, Denen, Oostenrijkers, Nederlanders, Belgen, ... allen gaven ze het beste van zichzelf op ons tornooi. Ook voor 2021 hadden we gehoopt weer een tornooi te mogen organiseren. We hebben echt tot het uiterste gewacht om te beslissen, maar jammer genoeg kunnen we niet anders dan het tornooi uit te stellen. Gezien het internationale karakter van het tornooi en de te grote onzekerheid of er al dan niet gespeeld mag worden van de regering, is dat helaas de enige optie.
Wanneer de pandemie in kracht verliest en de curlingbaan weer open gaat, gaan we in overleg om ons tornooi eventueel op een latere datum te spelen. Maar ook dit is momenteel een te grote onzekerheid om hier definitieve uitspraken over te kunnen doen.
Wel kunnen jullie alvast in jullie agenda opschrijven dat in 2022 we een nieuwe editie organiseren in het weekend van 7-9 januari.