KFC Tongerlo

KFC Tongerlo Football Club Tongerlo VZW
Officiële Facebookpagina
Stamnummer: 2040

Top seizoen voor onze U21. Voor de 2de keer dit seizoen kampioen gespeeld 💪Dikke proficiat mannen 💙💛
12/05/2026

Top seizoen voor onze U21. Voor de 2de keer dit seizoen kampioen gespeeld 💪
Dikke proficiat mannen 💙💛

Gisteren hebben onze U17 de finale van Cup het Nieuwsblad gewonnen door met 0-4 te winnen van Olve. Goe gedaan gasten 💙💛
11/05/2026

Gisteren hebben onze U17 de finale van Cup het Nieuwsblad gewonnen door met 0-4 te winnen van Olve. Goe gedaan gasten 💙💛

Zondag 26 april 2026 of met andere woorden Harr(i)y-dag. Een stralende zon maar een nog meer stralende Harry hebben we g...
27/04/2026

Zondag 26 april 2026 of met andere woorden Harr(i)y-dag. Een stralende zon maar een nog meer stralende Harry hebben we gezien. En dat dankzij de massale opkomst van supporters, vrienden en mensen die hij lief heeft. Geweldig om zien! Dubbele rij dik aan mensen langs de lijn. Tis een grote meneer onze Harry, een ware diva. De kranten krijgen weer werk om van te smullen. Een prachtig moment ook in de kleedkamers als de mannen van Alberta Harry even binnen riepen en hem verrasste met een leuk cadeau, waarvoor dank gasten. Een duidelijk geëmotioneerd Harry en dit was nog maar een begin van wat er allemaal moest komen. Mijn excuses dat niet alles via de socials te zien was maar het was onmogelijk om al dit moois steeds te documenteren. We zouden haast vergeten dat we hier waren voor een voetbalwedstrijd zo overweldigend was het. Het plan was duidelijk, 3+, 3 punten voor de Harry zijne verjaardag. Want dat is de mooiste cadeau dat hij kan krijgen en onze Thibaut had die opdracht goed begrepen. Na 10 en 31 minuten, ene van op links en andere keer van op rechts omdat hem het allemaal niet uitmaakt 1 en 2-0 T. Selfslagh. Onze jongens waren goed, allemaal dat tikkeltje extra gemotiveerd en we kregen mooie doelpunten te zien want nummer 3 is een collectieve parel. Over verschillende stations, met precisie, op snelheid en afgemaakt door onze topscorer van het seizoen Kian. Zijn 13de doelpunt, een mooi getal om mee af te sluiten. Speciaal voor den delegee toetst hij af op 13, merci makker. Rust in, wij naar de kleedkamer en supporters richting onze fan village waar het heerlijk vertroeven was onder het zachte zonnetje. Veel verbande snnoeten vandaag vreesk. Tweede time een sterker Alberta, met die mannen zedde nooit klaar he, blijven werken, blijven strijden en blijven lopen maar goed voorbij het uur krijgen we een strafschop en dat is een job voor onze Bjarne. Koele kikker achter de bal en de 4-0 tegen de netten. Ook Alberta krijgt nog een strafschop en scoren nog in de bijgevoegde tijd waardoor we afsluiten op 4-2. Voila gasten dat wassem se, de laatste competitiewedstrijd van 2025-2026. Een teleurstellende 7de plek want de ambities lagen hoger maar we hebben er wel een tof seizoen van gemaakt, positieve is dat je volgend seizoen alleen maar beter kunt doen. Ik wil bij deze toch nog even mijn welverdiende felicitaties overmaken aan de kampioen KFC Zammel, hopelijk genoten van jullie feestje. En vooral wil ik ook onze 2 Jensen niet vergeten. Fry en Van Den Brande, twee topgasten, twee balvirtuozen waar ik de eer mee gehad hebt mee op het plein te mogen staan. Jens Vdb neemt afscheid als T2 en Fry stopt na een mooie carrière als actief voetballer. Beide extra genieten van de dingen buiten het voetbal en tis hun gegund gasten. Merci boys en we zien mekaar nog aan de zijlijnen en dan kunnen we zeveren over hoe het eigenlijk wel moet hahah want dat hoort zo als gepensioneerd voetballer. Voila genoeg gezeverd hier ook en ik wil via deze jullie nog allemaal eens bedanken dat ik den delegee van KFCT mocht zijn, helaas ga ik er volgende seizoen wel niet mee door maar we komen mekaar zeker nog tegen want ik kom mijn boyskes regelmatig een hart onder de riem steken ze. Allen bedankt en tot snel.
💙💛 come on KFCT
🙋🏼‍♂️

26/04/2026

Klaar voor de start van Voetjebal bij KFC Tongerlo!

Morgen gaan volgende thuiswedstrijden door. Supporters op post!
24/04/2026

Morgen gaan volgende thuiswedstrijden door. Supporters op post!

Vanavond worden onderstaande thuiswedstrijden gespeeld. Alle supporters op post!
22/04/2026

Vanavond worden onderstaande thuiswedstrijden gespeeld. Alle supporters op post!

Zaterdag 18 april voor de laatste awayday van het seizoen mochten we richting Mol bollen. De sympathieke mollenaars die ...
20/04/2026

Zaterdag 18 april voor de laatste awayday van het seizoen mochten we richting Mol bollen. De sympathieke mollenaars die bezig zijn aan een sterke reeks in de 3de ronde heten ons van harte welkom. Het belooft een moeilijke opdracht te worden want zoals eerder vermeld zij strijden mee voor winst in de 3de periodetitel. Een sterke start van de thuisploeg en na 2 minuten spelen staat de 1-0 al op het bord. Verrast op snelheid en we kunnen meteen achtervolgen. Een eerste helft met weinig kansen en van zodra we beginnen voetballen merken we dat we zeker niet moeten onderdoen voor dit Mol. Langzaam aan creëren we kansen maar toch te weinig om echt aansprake te maken op goalen. Tot minuut 42 het raak is via onze Boris 1-1 en op die moment een terechte uitslag. Vol vertrouwen de kleedkamers in en beseffende dat als we voetballen en de bal goed laten gaan wij hier zeker kans maken om een punt of zelfs de volle buit mee te nemen. Tweede helft gaat van start en zelfde wedstrijdbeeld trekt zich door tot wij in de backlijn van Mol komen en foutief gestopt worden. Penalty zie je iedereen denken maar de scheids heeft het niet gezien of alleszins beoordeeld het niet als fout en beslist niet te fluiten, game goes on. Kan gebeuren. Das voetbal. Aan de andere kant twee offside fases in één moment (onmogelijk ik weet het) maar ze worden beide niet gefloten en tot overmaat van ramp wordt het de 2-1. Mol juicht terecht en pakt het cadeau van de scheidsrechter met plezier uit. Een zure appel voor ons maar niet getreurd er valt nog even te spelen want het is een goed uur ver in de wedstrijd. 10 minuten later in wat tot een vreemde wedstrijd aan het veranderen is wordt een correcte tackle op de bal buiten de backlijn beoordeeld door de ref als een foutieve tackle en hij legt hem op de stip. Niemand begrijpt deze actie! Iedereen zag dat een correcte tackle was en duidelijk buiten het strafschopgebied dus onze kapitein gaat verhaal halen en wordt door de man met de fluit getrakteerd op een tweede geel karton en wordt douchen gestuurd. Penalty tegen en met tienen. Strafschop wordt feilloos omgezet en we kijken verbaasd naar een 3-1 achterstand. In wat een faire en gemakkelijke match is speelt de scheidsrechter een hoofdrol. Tot minuut 90 is hier fair en volwassen mee omgesprongen want we weten allemaal dat er weinig aan te veranderen valt en dat het niveau van de refs niet elke week van het zelfde kaliber is in 4de provinciale. Maar dat deze man het noorden kwijt was werd nog meer duidelijk na dat hij na de wedstrijd met nog enkele rode kaarten gezwaaid heeft. Verhaal halen of praten had hier weinig zin. Een kers op de taart voor zijn wedstrijd, iedereen maakt fouten dat is zeker waar maar akkoord gaan met zo een wanprestatie vind ik persoonlijk niet nodig dus het nodige is daarvoor gedaan. Neemt niet weg dat het resultaat voor KFC Mol gegund is en ik wens hen het allerbeste toe in de strijd om de 3de periode. Jammer voor ons maar het is wat het is en we kunnen enkel hopen dat de prestaties van een mindere ref op deze manier toch ook eens geëvalueerd worden. Ik ga er alleszins niet te veel woorden en energie aan verspillen. Volgende week dames en heren, de laatse van het seizoen al! De afscheidsmatch van onze LEGENDARISCHE verzorger Harry, de man die 80 wordt zondag, de man die 52 jaar beentjes gemasseerd heeft met passie. Een ware tongerlo legende en we gaan die op een gepaste manier uitwuiven dus ik wil oproepen massaal af te zakken naar het Staf Kempen complex voor de laaste battle van het seizoen tegen Alberta. We gaan wat voorzien dus hou de socials int oog en vertel het door, niet te missen dus wees erbij. Tot dan!
💙💛 come on KFCT
🙋🏼‍♂️

Morgen staan er weer enkele spannende thuiswedstrijden op de agenda. Kom zeker voor jullie favoriete ploeg supporteren!
17/04/2026

Morgen staan er weer enkele spannende thuiswedstrijden op de agenda. Kom zeker voor jullie favoriete ploeg supporteren!

Zondag 12 april hoogdag in de koers want de klassieker Parijs - Roubaix stond op de planning maar ook hoogdag te Tongerl...
13/04/2026

Zondag 12 april hoogdag in de koers want de klassieker Parijs - Roubaix stond op de planning maar ook hoogdag te Tongerlo want een groot deel van de sponsors werd in de watten gelegd. Het zag er daar een gezellige bende uit en hun aanwezigheid kroop mee tot in de speech. Plan duidelijk dat we vol voor de 3 punten gaan in eigen huis, in eigen arena tegen de jongens van Laakdal. Ons veldje zag er prima uit, er wordt hard aan gewerkt de laatste dagen het resultaat mag er wezen dus dat is wel fijn om zien en hopelijk meer van dit in de toekomst. Aftastend wedstrijdbegin van beide partijen maar na een 9 tal minuten een grote kans voor ons. Spiessens wordt goed vrijgespeeld en zet zich door tot alleen voor de doelman en vergeet zich te belonen. Jammer grote kans voor Tongerlo maar er is nog lang te gaan dus we blijven positief. Nog geen 3 min later vrije trap voor Laakdal, wordt scherp voor doel gesmeten en we verdedigen te laks waardoor vrijstaande man alleen heeft in te koppen. Stevige nekslag en 0-1 int krijt. Ai vervelend want we kennen niet ons beste eerste helft en komen moeilijk aan voetballen toe en we slepen ons naar de rust. Spelers de koppen samen steken en supporters even poolshoogte nemen wat de jongens op de fiets en de kasseien zijn aan het uitsteken. Tweede helft gaan we pittiger van start, ander wedstrijdplan en dit resulteert in balbezit en controle op de wedstrijd en al snel een doelpuntje. Goed weg 5 min bezig, een rommelachtige fase maar onze killer van dienst en tevens topscorer Kian Menten zit er tussen en fromelt zijn 12de vant seizoen binnen 1-1! En dan gaat het snel want twee minuten later goed uitgespeelde kans en de bal komt voor onze nummer 10 en ervaren rot Laurens Van den Brande. Koud kunstje voor hem om dit af te ronden en hij trapt ons naar de 2-1. Een deugdoend doelpuntje voor al wie Tongerlo lief heeft. De tweede helft is van ons en het belooft een moeilijke namiddag te worden voor Laakdal. Na een goed uur voetballen ontploft de kantine, supporters door het dolle heen en we voelen hierdoor dat Wout van Aert eindelijk nog eens raak geschoten heeft, de koers is binnen maar op het veld waren de 3 punten nog niet verzilverd. Bal komt voor de voeten van Boris, en Mcalister besluit om met zijn linker de bal heerlijk boven in de kruising te schilderen. Prachtig doelpunt man, heerlijk gedaan een streling voor het oog van de supporters. 3-1 en stilaan ruiken we de drie punten. We smijten wat jong geweld in de ploeg en de jongens hebben het één voor één sterk gedaan, taken uitgevoerd, volwassen mee gevoetbald en zo de drie punten mee over de streep getrokken. Eindsignaal weerklinkt en onze keeper en kapitein zetten de gezangen traditioneel in in de kleedkamer. Dat zijn steeds de leukste mometen he. De kantine in en nagenieten van de leuke vibe die er heerste. Het seizoen loopt op zijn einde volgende week zaterdag al de laatste verplaatsing en die zetten we in richting Mol. We spelen om 18 uur tegen KFC Mol dus supporters op post voor onze laatste awayday van het seizoen en de week erop sluiten we af met een knaller in eigen Staf Kempen complex dus hou onze socials in het oog en wees erbij. 💙💛 come on KFCT
🙋🏼‍♂️

Zonet zijn onze U17 spelers vertrokken naar Spanje om deel te nemen aan het Copa Castell tornooi. We wensen de spelers e...
05/04/2026

Zonet zijn onze U17 spelers vertrokken naar Spanje om deel te nemen aan het Copa Castell tornooi.
We wensen de spelers en begeleiders een veilige reis en vooral veel plezier!

Adres

Geneinde 48
Tongerlo
2260

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer KFC Tongerlo nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar KFC Tongerlo:

Delen