Mijn schatkist

Mijn schatkist Ik ben Nelle, kindercoach en holistisch kindertherapeut

✨️🦄 Ik ben een REFLECTOR ✨️🦄Dat ontdekte ik gisteren omdat ik de afgelopen tijd herhaaldelijk de vraag kreeg: "wat is je...
28/02/2026

✨️🦄 Ik ben een REFLECTOR ✨️🦄

Dat ontdekte ik gisteren omdat ik de afgelopen tijd herhaaldelijk de vraag kreeg: "wat is je human design chart, Nelle?"

Geen idee 🤷‍♀️! Je hebt naast je geboortedatum en -plaats ook je uur van geboorte nodig en dat wist ik niet. Omdat ik er niet meer omheen kon, de roep was te groot 😅, heb ik mijn geboorteakte opgevraagd. Enkele minuten later zat mijn chart in mijn mailbox!
Super, enkel een ingewikkeld beeld met veel tekens, symbolen en termen en wat betekenen deze nu 🤔.

Ken jezelf! Ik wil dan ook de diepte in duiken dus bestelde ik donderdagochtend ook alvast de human design discovery cards om me wegwijs te maken. Het is puzzelen om mezelf in beeld te brengen 🫣. Mijn tafel ligt vol met kaarten en ze liggen nog niet eens allemaal 🤭.

Ik ben op ontdekkingsreis in mijn eigen design en dat is enerzijds ploeteren. Anderzijds vallen er veel puzzelstukjes op z'n plaats. Er wordt veel duidelijk en dat voelt zo fijn 🩷.

Ik weet nu eindelijk waarom het zo lastig voor me is en ik eindeloos op zoek was om de vraag: "wie ben ik, eigenlijk?" beantwoord te krijgen 🙏🏻. Waarom de natuur zo belangrijk voor me is en ik een jungle in mijn eigen huis heb 🤪. Wat maakt dat ik meer en meer de stilte en rust op zoek. Hoe het komt dat de maancyclus zo'n grote impact op me heeft. Dat ik overzicht moet hebben want anders ontbreken er nog puzzelstukjes. Waarom gelijkgestemde zielen met een luisterend oor zo ontzettend belangrijk voor me zijn om mijn eigen hersenspinsels mee te kunnen delen. Dat ik ontzettend dankbaar ben voor de magie en verwondering in mijn leven.

Soit, dit is nog maar het begin van een magische reis, die voel ik wel. Ik ga nog wat verder duikelen 🍀

Oh, en de veer van de bonte specht lag er vanmorgen plots bij. Ook bijzonder toch?

Inspirerende groet,
Nelle

25/02/2026

Ooit leerde ik noodgedwongen "mediteren" via een app, die ik nu bijna dagelijks gebruik. Het brengt mijn overprikkeld zenuwstelsel tot rust. Ook de natuur opzoeken en mezelf erdoor opladen, is zo helpend. Dat deed ik als kind onbewust ook al, veel buitenspelen! Om mijn drukke dag op school, met veel hoofdwerk 🥴 - was niet mijn prioriteit waarvoor ik naar school ging 🤪 - uit mijn systeem te spelen.

Ik ben een , wat vind ik dat nog steeds een lastig woord 🫣. Waardoor ik als een spons, onbewust veel prikkels opslorp, met soms nare gevolgen voor mijn eigen systeem. Waarvan ik me heel onbewust was omdat ik dit alleen kende, ik was er zo vertrouwd mee en dacht dat alles wat ik voelde en ervaarde van mezelf was! Niet dus, ik leer nog elke dag te onderzoeken wat van mij is en wat van de ander is. Wat ik mag loslaten en -schudden wat van de ander is en doorvoelen wat van mezelf is en waartoe ik uitgenodigd word.

Vandaag besef ik dat het ook heel veel mooie dingen brengt en kansen geeft. Dat ik mijn gave mag delen want er zijn heel veel gevoelige, empatische kinderen in een harde(re) wereld. Ze hebben zachtheid te brengen en daarbij wil ik hen en hun ouder(s) helpen taal geven. Ruimer dan enkel verbaal, op een holistische manier. Zodat ze dichtbij zichzelf mogen groeien, hun schatkist vullen en hun eigen pad mogen vormgeven.

Er bloeit iets nieuw...
Ik voel de lente kriebelen...
En jij?

🩷🤍🩷
Zachte groet,
Nelle ✨️

Een boek met een prachtige, inspirerende boodschap: leef je leven vanuit je 🩷. Geef en omring je met onvoorwaardelijke l...
15/02/2026

Een boek met een prachtige, inspirerende boodschap: leef je leven vanuit je 🩷. Geef en omring je met onvoorwaardelijke liefde! Vertrouw op de helende werking van je lichaam, dat weet wat je nodig hebt, als jij durft vertrouwen in overgave en luistert naar de fluisteringen. Wees dankbaar voor wat je wel kan en hebt en geniet van kleine geluksmomenten 🍀.

Twee weken geleden kreeg ik dit boek cadeau van tijdens onze kennismakingswandeling in de bossen van Wat heeft die ontmoeting veel in beweging gezet bij mij ✨️

Ik had het boek even geparkeerd want ik had er geen tijd en ruimte voor tot nu. Er even ingedoken (dat is ook hoe het werkt voor een vurig, sensitief brein 🤣). Er staan wat rake boodschappen in die binnen gekomen zijn. De vraag is: hoe ga ik ermee omgaan?

Daar ga ik even inchecken en voelen bij mezelf...

Voor nu, kan ik iemand blij maken met het boek?

En nu ga ik wat wandelen met mijn voeten in de zee ☀️ want ik kreeg berichten door dat het thuis sneeuwt.
Ik geniet 🙏🏻

Liefs 🩷

🗝Schatgraven🗝Ze zit naast me, vertelt over haar nog vrij nieuwe job waarin ze haar weg aan het zoeken is. Sommige zaken ...
27/11/2025

🗝Schatgraven🗝

Ze zit naast me, vertelt over haar nog vrij nieuwe job waarin ze haar weg aan het zoeken is. Sommige zaken vindt ze leuk, andere vragen meer van haar. We onderzoeken samen wat haar energie geeft en wat precies de energievreters zijn binnen haar job. Ze deelt heel open.

Ik stel vragen en luister.
Ik voel en ervaar.
Ik stem af op haar energie.
Ik kijk naar wat ze me toont en ook wat ze me nog niet toont!
Ik hoor wat ze zegt, ik luister ook naar wat ze nog niet kan uitspreken!

Plots komt dit: "Zou het kunnen dat ..." ..een woordenstroom die door me heen beweegt die ik niet op voorhand bedacht had. Wel voelde ik dat ik ze mocht uitspreken vanuit vertrouwen.
Mijn woordenstroom raakt haar in haar 🩷, in haar kern, haar ziel!

De tranen po**en in haar ogen en vloeien over haar wangen. Als ze erdoor heen is, vraag ik: "waarin ben je precies geraakt"?

"Dat jij me ziet zoals ik ben.
Jij verwoordt wat ik voel en wat ik zelf nog niet kan benoemen of uitspreken!"

Door haar open- en kwetsbaarheid werd er iets geopend in mij. Vanuit verbinding mocht ik delen en kon zij ontvangen. Er mocht een laagje, dat haar heel lang beschermd heeft, gezien en benoemd
worden! Ze heeft dat laagje, nu ze volwassen is, niet meer op die manier nodig. Al voelt dat eng en nog onbekend, het voelt wel juist!

Ze mag op ontdekkingsreis om haar Schatkist stap voor stap verder te openen. Om met vallen en opstaan te onderzoeken wie ze écht is en wat haar betekenis geeft.

Voel je welkom om ook jouw Schatkist te (her)ontdekken.

Mijn naam is Nelleke
Holistisch gezinscoach
Ik begeleid kinderen, jongeren en ouders in hun zoektocht naar wie ze zijn.

Ik ervaarde gisteren dat het me nog niet lukt om mezelf te begeleiden met systemische materiaalopstellingen. Ik voel dat...
29/10/2025

Ik ervaarde gisteren dat het me nog niet lukt om mezelf te begeleiden met systemische materiaalopstellingen. Ik voel dat ik dan makkelijker in de mentale laag blijf steken. Terwijl het vaak de combo van alle lagen is waar de magie gebeurt!
Hoe mooi en waardevol is het dan om fantastische soulmates te hebben!

Dat er eentje meekijkt en me bewust begeleidt in het systemische proces. Dat ze stilte kan om(w)armen, dat ze weet hoe ik info verwerk, dat ze afstemt en open vragen stelt op het moment dat ze me ziet stilvallen. Waardoor ze voelt dat er ruimte komt bij mij.

Dat ik materiaal mag zetten. Waarbij ik mag voelen, ervaren, mag uitproberen, luidop mag denken, ...wat dit alles met me doet. In relatie met de andere materialen en het veld, het collectieve geweten. Heerlijk magisch en tegelijkertijd raakt en resoneert het op een diepe laag in mijn zijn!

Wat zo één poppetje met een kokertje kan teweegbrengen in mijn eigen systeem. Later in combo met andere materialen waarmee ik naar mijn gezin van herkomst keek vanuit de basisprincipes. Wauwie! Ik werd stil en heel diep geraakt ✨️.

Dank aan:
🙏🏻 voor de zachte en waardevolle begeleiding en verschuiving die mocht plaatsvinden🩷 🙏🏻.be voor het prachtige werkboek en online-omgeving waardoor ik me mag en kan verdiepen in de wondere wereld van het werken met materialen in combinatie met systemisch werken.

Een dankbaar en gevuld 🩷
Zachte groet,
Nelle🍀

-digitaal

Als holistisch coach weet ik hoe waardevol essentiële olie is bij het ondersteunen van de kleine en grote uitnodigingen ...
12/06/2025

Als holistisch coach weet ik hoe waardevol essentiële olie is bij het ondersteunen van de kleine en grote uitnodigingen op je pad.

Hoe meer je in evenwicht bent, hoe meer er balans is tussen je hoofd, je lichaam, je emoties en je energie. Alles hangt en werkt samen voor je. Niet tegen je al voelt dat niet zo als je er middenin zit. Trust me, ik was ooit een vechtende soldaat tegen mijn eigen lichaam, het onderdrukken van mijn emoties, mijn hoofd de leiding geven en mijn energiepeil telkens onder nul laten gaan!

Olie heeft veel betekent in mijn veranderingsproces. PROCES want het gaat laagje/laagje. Er is geen quickfix, hoewel dat soms zeer prettig zou zijn, werkt het jammer genoeg niet zo!

De maand juni is voor velen een stressvolle maand!

Voor kids omdat er veel toetsen, examens, uitstappen, ... zijn. Soit er moet veel geschakeld worden en liggen veel (onbewuste) verwachtingen.

Voor ouders omdat ze willen zorgen voor hun kids, alle ballen in de lucht willen houden, ...

Voor leerkrachten omdat er nog veel op to do's liggen en de deadline van 30 juni komt razendsnel dichterbij!

Voor jou omdat ....

Wij rollen en diffusen hier even wat intenser tijdens deze maand. Wat doe jij om met je uitnodigingen op je pad?

Zin in een proevertje wat olie betreft?
Bestel een rollertje en ervaar wat het met jou en je kind(eren) doet.

Ik wens je een zonnige dag ☀️
Met veel zachtheid,
Nelle 🍀

🎀 Holistische ontspanningsmassage 🎀Als je door ziekte een afmelding hebt en je zelf zoveel goesting hebt in het geven va...
12/04/2025

🎀 Holistische ontspanningsmassage 🎀

Als je door ziekte een afmelding hebt en je zelf zoveel goesting hebt in het geven van de massage, wordt die plek graag ingenomen door het thuisfront 🙏🏻!

Wil je dit ook graag (nog) eens ervaren?
Stuur een berichtje en we plannen een relaxmoment in voor je.

Wat mag je verwachten?

🎀 een warm onthaal waarbij je mag landen en je olie intuïtief kiest;

🎀 een holistische ontspanningsmassage waarbij we eerst je hoofd tot rust brengen, vervolgens je buik en zonnevlecht laten ontspannen en verbinden met je hart om te eindigen met je voeten waardoor je weer meer in je systeem mag landen;

🎀 nagesprek waarin we ervaringen delen met een warm of fris drankje.

⏳️ ongeveer anderhalf uur voor een volwassenen, een uurtje voor een kind en tiener.

💰 65 euro voor een volwassene en 45 euro voor een kind/tiener

📍Als je voor Pasen een massage boekt, krijg je 10 euro korting. Mooi lente of paascadeau voor jezelf, je partner en/of je kind(eren) 🤩.

Tot snel voor die heerlijke ontspanning?

Nu ga ik genieten van de zonnestralen!
Doeikes, byekes, ciaokes, doedeloekes 💛


's

🔥 In actie: ✨️Mijn creatieproces✨️💛 De afgelopen weken was ik samen met mijn soulmate op woensdagochtend aan 't creëren!...
09/04/2025

🔥 In actie: ✨️Mijn creatieproces✨️

💛 De afgelopen weken was ik samen met mijn soulmate op woensdagochtend aan 't creëren! Het is nog écht in een beginstadium en het voelt zo juist. We creëren elk vanuit ons eigen zijn en talenten en omdat we ook zoveel raakvlakken hebben, halen we samen meer uit elkaar. We delen lief en leed, tranen van geluk en ook veel waterlanders van verdriet en diepe, oude pijn. Samen loslaten is zo helend 🍀.

Daarnaast is er ook veel ruimte voor blijheid, hilariteit (want als mijn 🔥 aangaat, ga ik all the way en is no sky the limit 🤭). Voor samen platgaan van 't lachen en voelen en ervaren dat het zó klopt, het veld van het nog niet weten voor elk van ons en ons proces samen!

Vanmorgen even geen samen, wel ik die geconfronteerd werd met mezelf om in actie-modus te stappen. Ik kwam in mijn praktijk waar een beeld dat ik jaren geleden creëerde op de vloer lag. Ik kon er niet naast kijken of stappen waarbij het voor mij voelde als een zachte reminder of als een schop onder mijn kont 🫣.

Een boekje en wat stiften in een rugzak en naar een cratieplekje buiten, de natuur in, op een bank tussen de gele vlinders. Waar ik de eerste paar bladzijden van mijn lege boekje vulde met de vele wilde ideeën en mijn hersenspinsels. Er wil iets nieuw ontstaan, nog geen idee wat. Wel veel vertrouwen dat het mooi, nee prachtig wordt!

Voel je die heerlijke vibe?
Wil jij ook een za**je planten voor verandering in of bij jezelf?

Ik wens het je ook met heel mijn 💛
En mocht je wat hulp kunnen gebruiken, geef ik je een zacht duwtje in de rug naar die eerste stap!
Voel je welkom,
Nelle 😘

♡ Nieuwjaarsbingo ♡ ❔️Heb jij het winnende nummer in je bezit? Neem dan contact met me op. 🙏🏻 Bedankt aan iedereen die d...
18/01/2025

♡ Nieuwjaarsbingo ♡

❔️Heb jij het winnende nummer in je bezit?
Neem dan contact met me op.

🙏🏻 Bedankt aan iedereen die de moeite nam om zijn/haar kans is komen wagen. Her was altijd een fijn weerzien.

🍀 Proficiat aan de winnaars.

✨️Zachte, warme groet,

💛 Nelle 💛


Mijn eigen tafelopstelling, aan de slag met materiaal en dit nog meer verdiepen en eigen maken via de online intervisie ...
16/01/2025

Mijn eigen tafelopstelling, aan de slag met materiaal en dit nog meer verdiepen en eigen maken via de online intervisie van .be

Wonderingswaardig wat er in gang gezet werd door 3 verschillende, kleine natuurlijke voorwerpen. Op gevoel nam ik iets dat mezelf representeert. Ik twijfelde even tussen de mooie, kleine, rozige rots en de fragiele Celestien edelsteen. In de handeling werd het de kleine rots die ik voor me op de tafel legde. Terwijl ik ernaar keek duwde ik het voor mij uit en trok de Celestien toch opnieuw mijn aandacht, waar ik dat vroeger zou negeren, luisterde ik nu wel naar het fluisteren mijn buikgevoel. Dus nam ik die er ook bij en legde deze op de plaats waar eerst de kleine rots lag. Dat voelde aangenamer en meer kloppend voor nu.

"Wat houd je bezig, waar heb je last van,...? Wat wil je graag met materiaal op tafel zetten?"

Ik kon enkel het vraagstuk bedenken dat me al bezighoudt vanaf mijn representantenrol in juli . En waarmee ik al op verschillende lagen bewust en onbewust en via verschillende therapievormen mee aan de slag ben gegaan. Wat zo helpend en helend voelt 🙏🏻.

Ik zocht tussen mijn materiaal iets wat "mijn zielsmissie" representeert waarbij een witte, doorschijnende edelsteen plots in mijn hand lag. En terwijl ik, vanuit de handeling of beweging deze langs mij wou leggen, legde ik het intuïtief toch in mijn Celestiensteen. Mijn hoofd kon er op dat ogenblik nog niks mee en dat hoeft ook niet in deze fase van het proces. Later in het korte coachgesprek van slechts 10 minuten en een gesprek met een collega de volgende dag, vielen de puzzelstukjes in elkaar voor mij. Waarbij zij mij terug gaf dat bij het binnenkomen het haar opviel hoeveel zachter mijn blik was tov een halfjaar geleden. Ik zag haar enkele dagen na de opstelling waar ik representant was. Magisch toch, die synchroniciteit, als je er aandacht voor hebt ✨️🍀!

Ik laat het nog even liggen in mijn praktijk want dat voelt kloppend voor nu. Er resoneert nog iets in energie wat mijn mentale stukje nog niet kan pakken. Er naar kijken vult mijn 💛 omdat het zo kloppend voelt. Dat is wat proceswerk doet, iets in beweging zetten 🙏🏻✨️.

Liefs, Nelle 💛

Als vurig sensief persoon en beelddenker verwerk ik informatie anders, dat ontdekte ik toevallig enkele jaren geleden to...
14/11/2024

Als vurig sensief persoon en beelddenker verwerk ik informatie anders, dat ontdekte ik toevallig enkele jaren geleden toen ik op de bodem van de leerkuil lag. Op dat moment leefde ik grotendeels op automatische piloot. Waarbij ik vnl leefde voor mijn job. Mijn chronisch stressniveau was ontzettend hoog. En ik had geen idee! Als de NKO-arts voor de 20ste keer zei dat ik stress moest vermijden, werd ik intern heel boos. Als ik durfde had ik geroepen tegen die vrouw om te zeggen dat ik geen stress ervaarde. Later begreep ik dat mijn hele systeem zo gewoon geworden was hieraan dat het voor mij en mijn lichaam als normaal aanvoelde. Hoewel dat laatste het hardste tegenpruttelde en mij dwong om stil te staan en dat mag je echt letterlijk nemen.

Toen ik gisteren naar het webinar van .van.de.voorde keek en luisterde, vielen heel veel puzzelstukjes in elkaar. Door mijn hele proces heb ik ook ontdekt dat ik als vurig sensitief persoon en beelddenker info anders verwerk. Wat had ik dat graag als lagere schoolkind voor geleefd gekregen en willen ontdekken, dan had ik mij niet "dom" hoeven voelen. Want dat ben ik niet en dat gevoel heeft wel lang in mijn celgeheugen gezeten.

Ik verwerkte de theorie visueel, die foto's deel ik hier met je. Mocht je de verwerking ook graag in je mailbox krijgen, geef me een seintje. Ik deel ze graag met je.
De toolbox aan hulpmiddelen die werden gedeeld ben ik nog aan het verwerken. Wordt vervolgd...

Ik ondersteun enkele leerlingen die ook veel last hebben van piekeren. Ik ben zo blij met wat ik nu weet, wat ik zelf ervaren en ontdekt heb waardoor ik deze kinderen op een andere manier tools aanreik om ermee om te leren gaan. Ieder loopt zijn/haar eigen pad en heeft te ontdekken wat voor hem/haar werkt. Ik ben graag hun procesbegeleider en cheerleader om ze met mijn pomponnen aan te moedigen.

Zachte, inspirerende 💛groet,
Nelle

Adres

Schoorstraat 10
Tessenderlo

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Mijn schatkist nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Mijn schatkist:

Delen

Type