07/01/2026
Scor dames wil heenronde afsluiten met zege tegen Emelgem- Kachtem. Een sterke ploeg met evenveel punten.
De Scor dames doen het niet slecht in hun eerste jaar in tweede provinciale.
Even hadden ze een dipje door de vele blessures, maar nu iedereen stilaan fit is, is DVC aan een goede periode bezig en staan ze op een gedeelde vierde stek.
Aurelie De Meyer, bezig aan haar eerste seizoen bij DVC, voelt zich best in haar nopjes in Oostrozebeke.
Ik koos voor een ploeg waar er een goede sfeer was en de trainingen verzorgd en degelijk zijn.
Dat vond ik allemaal bij DVC.
De 18-jarige Aurelie De Meyer zit in haar eerste bachelor chemie aan de UGent en combineert haar studies met voebal.
Ze staat al negen jaar op het veld en zette haar eerste stappen bij Lotenhulle.
Vorig seizoen speelde ze samen met een vriendin bij Egem, waar ze zowel in de eerste als in de tweede ploeg uitkwam.
De samenwerking met de trainer liep niet iedeaal, waardoor ik samen met Sien Craeymeersch voor DVC koos.
We wisten dat de sfeer hier goed zit en dat er degelijk getraind wordt, vertelt Aurelie.
Groeimarge.
DVC staat momenteel gedeeld vierde, al ziet de centrale verdedigster nog groeimarge.
In de tweede ronde verwacht ik veel van onze ploeg, zeker omdat verschillende speelsters stilaan terugkomen uit blessure.
Zelf blijf ik gelukkig grotendeels gespaard van kwesturen, waardoor ik mijn team bijna elke week kan helpen.
Op zaterdag 10 januari om 19.30uur sluit DVC de heenronde af tegen VV Emelgem-Kachtem.
We hebben evenveel punten maar zij beschikken over een sterke damesploeg.
We zullen allemaal ons beste niveau moeten halen om daar iets mee te nemen.
Een goede afsluiter van de heenronde zoe alvast een mooie opsteker zijn.
Bron, de weekbode.Artikel CLY. Foto, CLY