04/06/2026
Toen ik 3 jaar geleden opruimcoach werd had ik het idee dat mijn eigen huis altijd op orde moest zijn. Kasten die tip top in orde zijn. Perfecte organisatiesystemen. Weinig rommel.
Maar eigenlijk botste dat met de realiteit. Want het is hier zelden perfect opgeruimd. Niet al mijn kasten zijn al helemaal georganiseerd zoals ik het wil. En er zijn hier en daar ook nog categorieën van spullen die afgeslankt mogen worden.
Ik out mezelf bij deze dus als minimaliseer- en opruimcoach die niet altijd haar huis op orde heeft. Maar dat is ok, want dat is ook wat ik wil uitdragen:
Orde in huis brengen mag (moet!) op je eigen tempo. Ontspullen om tot de essentie te komen is als een ui die je laag voor laag afpelt. Daar mag gerust wat tijd over gaan.
En weet je, het is nooit af. Want je leven verandert, dus je huis ook.
Ik zeg dit niet om je te ontmoedigen maar om te benadrukken dat het niet om dat perfecte plaatje gaat. Het gaat erom dat je huis past bij wie jij bent, wat je doet en hoe je ritme eruit ziet.
Ontspullen en organiseren mag een langzaam proces zijn. Want als je al overweldigd bent door de spullen in huis, dan levert het je niets op om ook nog eens overweldigd te zijn door het opruimproces zelf.
Zit jij in een ontspulproces, wil je je huis opruimen en je kasten beter organiseren, dan luister ik graag eens waar het bij jou stropt. Ik nodig je uit voor een kennismaking. Stuur me dan gerust een berichtje of plan meteen via https://www.loreruimt.be/gesprek/