Lore Ruimt

Lore Ruimt Wanneer alleen opruimen niet genoeg is.
🌱ontspullen, minimaliseren en opruimen.
🌱meer ruimte en eenvoud in huis.
🌱start hier.

Toen ik 3 jaar geleden opruimcoach werd had ik het idee dat mijn eigen huis altijd op orde moest zijn. Kasten die tip to...
04/06/2026

Toen ik 3 jaar geleden opruimcoach werd had ik het idee dat mijn eigen huis altijd op orde moest zijn. Kasten die tip top in orde zijn. Perfecte organisatiesystemen. Weinig rommel.

Maar eigenlijk botste dat met de realiteit. Want het is hier zelden perfect opgeruimd. Niet al mijn kasten zijn al helemaal georganiseerd zoals ik het wil. En er zijn hier en daar ook nog categorieën van spullen die afgeslankt mogen worden.

Ik out mezelf bij deze dus als minimaliseer- en opruimcoach die niet altijd haar huis op orde heeft. Maar dat is ok, want dat is ook wat ik wil uitdragen:

Orde in huis brengen mag (moet!) op je eigen tempo. Ontspullen om tot de essentie te komen is als een ui die je laag voor laag afpelt. Daar mag gerust wat tijd over gaan.

En weet je, het is nooit af. Want je leven verandert, dus je huis ook.

Ik zeg dit niet om je te ontmoedigen maar om te benadrukken dat het niet om dat perfecte plaatje gaat. Het gaat erom dat je huis past bij wie jij bent, wat je doet en hoe je ritme eruit ziet.

Ontspullen en organiseren mag een langzaam proces zijn. Want als je al overweldigd bent door de spullen in huis, dan levert het je niets op om ook nog eens overweldigd te zijn door het opruimproces zelf.

Zit jij in een ontspulproces, wil je je huis opruimen en je kasten beter organiseren, dan luister ik graag eens waar het bij jou stropt. Ik nodig je uit voor een kennismaking. Stuur me dan gerust een berichtje of plan meteen via https://www.loreruimt.be/gesprek/

Het was rommelig. Het was druk. Het was chaotisch. Maar het was vooral gezellig, plezant en met herinneringen voor het l...
25/05/2026

Het was rommelig. Het was druk. Het was chaotisch. Maar het was vooral gezellig, plezant en met herinneringen voor het leven.

Groeifeest Oona 🤍

Het hoeft niet groot te zijn. Als er maar wat (adem)ruimte is. 🌱
21/05/2026

Het hoeft niet groot te zijn. Als er maar wat (adem)ruimte is. 🌱

Het idee leeft dat ik graag opruim.Soms kan ik daarvan genieten, maar over het algemeen ben ik eigenlijk liever lui dan ...
17/05/2026

Het idee leeft dat ik graag opruim.

Soms kan ik daarvan genieten, maar over het algemeen ben ik eigenlijk liever lui dan moe 😏.

Alleen, ik functioneer niet goed in chaos. Mijn lichaam heeft een rustige omgeving nodig om terug op te laden.

Hoe ik dat oplos? Niet méér opruimen, maar wel een specifieke volgorde hanteren:

🌱 bewust ontspullen: de overbodige ballast moet eruit
🌱 slim organiseren: alles een logische plek geven zodat opruimen easypeasy is
🌱 kleine routines: automatismen creëren zodat je het niet alleen hoeft te doen

Pas als je die basis legt, wordt opruimen bijzaak. En kan je huis doen wat het moet doen: een plek zijn waar je kan landen en bijkomen.

Wat vind jij het moeilijkst? Ontspullen, je kasten organiseren of opruimen?

We werken samen, jij en ik, aan je huis, zodat het een plek wordt waar je na een drukke dag rustig kunt landen. Waar rui...
13/05/2026

We werken samen, jij en ik, aan je huis, zodat het een plek wordt waar je na een drukke dag rustig kunt landen. Waar ruimte is om te ontprikkelen en te genieten van elkaar.

Zodat jij uiteindelijk je spullen de baas wordt, in plaats van omgekeerd.

Er komen 2 plekjes vrij voor Weg naar eenvoud. Wil je graag een vrijblijvende uitnodiging ontvangen, zet je dan zeker op de wachtlijst voor 20 mei.

De info vind je via www.loreruimt.be/weg-naar-eenvoud.
Of stuur me een bericht. Ik beantwoord (persoonlijk) met veel plezier je vraag.

12/05/2026

Ik wilde dit graag eens tonen, want ik krijg vaak te horen dat het er bij mij wellicht altijd opgeruimd bijligt. Niet dus.

Dit gaat over 2 dagen van weinig tijd, weinig energie en weinig zin. En het was Moederdag, dat ook. ‌

Wat ik vooral wil zeggen is: het is normaal dat de dingen eens blijven plakken. Als je voor een stevige basis zorgt, krijg je dat snel ook weer onder controle.

Ps: waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik hier als enige verantwoordelijk ben voor het opruimen. Maar soms lijkt het wel alsof ik de enige ben die die spullen op de trap of kleren op de vloer zie liggen 😏

Als ik mijn huis maar extreem genoeg ontspul, word ik vanzelf die perfecte, rustige, opgeruimde versie van mezelf, dacht...
10/05/2026

Als ik mijn huis maar extreem genoeg ontspul, word ik vanzelf die perfecte, rustige, opgeruimde versie van mezelf, dacht ik vroeger.

Ondertussen weet ik dat het niet gaat om wat je wegdoet, maar om wat die ruimte je opbrengt. Wanneer je de tijd neemt om te kijken naar wat werkt voor jou, dan maak je impact die blijft duren, ook als het even wat chaotischer is.

Ervaar jij soms ook dat ontspullen een wedstrijd is?

Je huis gemakkelijker opruimen? Denk dan in minuten. Niet in uren.Elke dag af en toe een paar minuten (of zelfs seconden...
05/05/2026

Je huis gemakkelijker opruimen? Denk dan in minuten. Niet in uren.

Elke dag af en toe een paar minuten (of zelfs seconden!) spullen terug naar hun plek brengen is zoveel gemakkelijker dan één keer per week een grote inhaalbeweging te (moeten) doen.

Deze drie dingen helpen daarbij:
1. Niet hoeven opruimen wat z'n plek in jouw huis niet waard is
2. Gemakkelijk opruimen door een slimmere organisatie
3. Regelmaat en er niet alleen voor staan door kleine routines

Waar loopt het stroef bij jou? Heb je daar inzicht in? Want alleen dat al weten, kan ervoor zorgen dat het begint los te lopen.

Beste deal van de week 🚲In ruil voor haar oude fiets en een waarborg van 20 euro namen we een nieuwe -oude- fiets mee va...
03/05/2026

Beste deal van de week 🚲

In ruil voor haar oude fiets en een waarborg van 20 euro namen we een nieuwe -oude- fiets mee van bij de Fietsbieb.

Zij blij, wij blij. Want

🌱 de garage blijft onder controle
🌱 geen gedoe met verkopen
🌱 de oude fiets kan meteen een ander klein meisje blij maken (nadat de vrijwilligers van de Fietsbieb die weer tip top in orde zetten)

Na 5 jaar in dit huis is deze kast eindelijk af 🥳.​Die extra kastruimte is fantastisch. Maar alleen maar extra kasten lo...
01/05/2026

Na 5 jaar in dit huis is deze kast eindelijk af 🥳.​

Die extra kastruimte is fantastisch. Maar alleen maar extra kasten lossen grote rommelproblemen niet op. ​

Wat dan wel?​
1. ontspullen en minimaliseren​
2. strategisch organisere​n
3. opruimroutines

In die volgorde. Dat betekent starten met ontspullen dus.

Het goeie nieuws is dat je jezelf daarin kan 'trainen'.

Je bouwt het op zodat het telkens maar gemakkelijker en minder beangstigend is om spullen los te laten die weinig waarde toevoegen aan je leven.

​De winst die je zo kan halen is enorm. Want als er minder rommel is, is organiseren ook veel eenvoudiger. En als er een goeie organisatie is, is opruimen easypeasy.

Voor wie moet starten met ontspullen, kan de WegWijzer al wat perspectief bieden. Nog steeds te downloaden op de site, via de link in bio.

Adres

Nieuwpoort

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Lore Ruimt nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Lore Ruimt:

Delen