17/06/2026
"Ik heb het er even mee gehad met al die sociale media"
Als "mensen-mens" ben ik in mijn vak gerold,
Door zelf niet de hulp te krijgen die er nodig was in ons eigen gezin en telkens buiten het systeem te vallen.
Nam ik het heft in eigen handen, ging ik opleidingen volgen, werd gevraagd om iemand met ASS te ondersteunen.
Omdat mijn aanpak net even “ANDERS” is.
De A-typische mens werd gezien in wat hij aankon,
Ik zocht mee naar mogelijkheden,
Waarbij hij zichzelf mocht en kon zijn,
Een rit naar een sociaal ondernemersloket en mijn praktijk was gestart,
En zo groeide mijn praktijk, groeide mijn expertise,
Veel rumoer in de media over autisme en in real-life zie ik andere schrijnende situaties, te goed voor het ene en te slecht voor het andere,
Een systeem dat zich niet verhoudt tot de werkelijke noden.
Wie inspanningen levert, wordt hier alsnog niet beloond.
Dat maakt dat ik mijn focus verleg naar wie ondanks verlieservaringen en gemis toch zijn zelfleiderschap wil opnemen.
In het hele sociale media-gebeuren dien ik vooral een goede schrijver te zijn.
Fanatiek geweldige verhalen dien te brengen.
En word ik er uiteindelijk blij van?
Momenteel niet.
Ik wil me eigenlijk helemaal niet bezighouden met algoritmes, likes en marketing.
Hoort het er dan tegenwoordig toch bij als ondernemer in een menselijke sector?