21/04/2025
Gisteren deden we met ons Flyballteam Black Brains mee aan de "Easter Supercup" georganiseerd door Flyballteam The Jumpers. Onze BlackBrains waren met 3 teams! πͺ (Wat met een beperkt aantal mensen, met allemaal vele verschillende taken, toch altijd weer een leuke uitdaging is π)
Onze BB1 liepen mee in divisie 2.
Ze liepen een mooie 15.81 als snelste tijd, maar het ging deze keer βs morgens om punten en die verzamelden ze deze keer helaas wat te weinig π
Het was Vidar van Sien die een heel mooi en foutloos debuut liep in dit team, wat knap van Vidar voor een allereerste wedstrijd!
Spike van Annelies en Yannick deed ook erg zijn best voor zijn tweede wedstrijd.
Nog een beetje meer training en dit team wordt weer de geoliede machine van weleer ππͺπΌ
Onze BBsenior liepen in divisie 4.
Ze verbeterden hun team record naar 17.54 en werden in de round robin βs morgens heel knap 2e! π₯
βs Middags liepen ze ook een heel mooi parcours, maar moesten in de halve finale echter afhaken doordat de brandstof wat op raakte en werden knap derde! π₯
Deze keer was er ook een gelegenheidsteam, namelijk BB Ojb.
Deze liepen in divisie 5.
Dit was een team bestaande uit de broers: Max, Mojo, Otis, Ouzo, Pepper en hun zusje Pipp, alle 6 uit hetzelfde nest.
Ojb staat voor Offspring June en Beat, hun stamboom naam, vernoemd naar hun mama en papa.
Omdat ze in augustus van dit jaar allemaal 10 jaar worden en er hier en daar wat mankementjes beginnen te komen, was dit hΓ©t moment om deze wens van de fokkers Marco en Maureen proberen uit te laten komen.
We hebben zoals jullie eerder hebben kunnen lezen, wel geteld 1 keer samen getraind (om te kijken of de pittige Flyball karakters van deze, vooral broers, π
samen lukte op het veld)
Dit lukte en met de ervaren honden en baasjes, was het vooral de bedoeling samen te genieten van dit bijzondere team op deze dag.
Hoe straf is het dan, dat ze βs morgens de round robin winnen Γ©n βs middags de dubbele afvalling! π³π«£πͺπΌππ₯
Nog eens een extra dikke dank je wel, aan Stefan en Liesbeth, dat hun Otis ook mee kon doen! π
Hun mooie gewonnen beker hebben ze opgedragen aan Kate van Nicole en Marc, waar we helaas begin dit jaar, onverwachts afscheid van hebben moeten nemen⦠(Dit is traditie in onze club)
Volgende wedstrijd wordt er gestreden voor een 1e plaats voor lieve Zyra van Caroline, want zij wordt helaas ook sinds begin dit jaar gemist π
Na afloop werd er met een groot deel van het team, gezamenlijk een heerlijke pizza gegeten en mochten de kinderen van het team nog op zoek naar wat de klokken en de paashaas verstopt hadden π£π
Rest ons nog iedereen te bedanken voor alle hulp waar nodig!
Alle ballen stekers, (waarbij Tine in het diepe gegooid werd, maar dit mede, met hulp van onze opper ballensteker Linda, geweldig gedaan heeft! π)
Alle coaches, alle geleiders en alle publiek!
We waren een team en dat maakt dat Flyball zoβn geweldige sport is om te doen!!!
Bedankt!!! π€π€