28/11/2023
Zaterdag 25 november 2023
Kloosterstraat B - F.C. VINO
Vorige week werd onze wedstrijd tegen Den Derde Helft afgelast wegens het slechte weer. Vandaag gaat de wedstrijd tegen Kloosterstraat B, in Bornem, gewoon door, zij hebben vorige week, tegen de Bruurs, wel gespeeld.
Kloosterstraat B staat op de 5e plaats met 15 op 27, wij op plek 8 met 12 op 24. Winst doet ons weer wat naar boven kijken. Opmerkelijk in het klassement is dat tussen plaatsen 1 en 8 slechts 7 ptn verschil zit. Enkel V.B., (0 ptn), Ruisbroek (4ptn) en De Klinkaert (9ptn) achter ons. Dus iedereen is aan elkaar gewaagd.
De aftrap wordt om 13:25u gegeven (5 minuten te vroeg), is het daarom dat we nog niet present waren? De 1e aanval van Kloosterstraat (na 2 minuten) is meteen raak en we staan 0-1 in het krijt. Daarna kunnen we het evenwicht herstellen, veel balbezit maar weinig gevaar voor het doel. Uiteindelijk leidt dit in de 25e minuut, na een goed doorzetten op de linkerflank en een dito voorzet, tot een oververdiend doelpunt van de, voor de geblesseerde David, ingevallen Noë 1-1. Ons dominant balbezit, bewijze de hoekschoppen verhouding (0 – 5), blijft aanhouden, dit leidt nog tot een mooi schot van Frederik dat door de keeper over de dwarsligger wordt getikt. Uit de hoekschop daarop volgend een schermutseling voor het doel en de kans op de 1-2 maar deze wordt teniet gedaan door de goalie van de tegenstrever. De laatste minuut van de 1e helft is het toch nog even bibberen wanneer een schaarse counter van Kloosterstraat op de deklat strand.
We rusten met een 1-1 tussenstand. Geconcentreerd blijven is de boodschap en ons overwicht omzetten tot doelrijpe kansen en doelpunten.
De 2e helft start voor ons goed, een rush van Frederik op het Kloosterstraat doel wordt foutief gestopt door de laatste verdediger, al dan niet binnen de 16m. Scheids beslist erbuiten en slechts geel voor de verdediger. De daaruit voortvloeiende vrije trap zeilt over het doel. Geen nood, zou je denken, we blijven dominant. Tot in de51 min we weer op een counter lopen van onze opponent en de 2-1 staat op de bordjes (s..t). Kort daarop wordt Michaël, na een weliswaar zware, maar geen rood verdienende tackle, van het veld gestuurd. We weten hoe laat het is, het zal moeilijk worden om hier nog punten mee naar huis te nemen. We laten de kopjes niet hangen, proberen de bakens nog te verzetten maar het wil niet meer lukken. Het is verdedigend nog uitkijken voor de tegenaanvallen van Kloosterstraat maar het blijft bij een 2-1 verlies.
Een wedstrijd volledig naar onze hand, hoe hebben we deze kunnen verliezen?
Korte analyse van deze wedstrijd :
1. Dominant balbezit
2. Nooit aflatende inzet
3. Kloosterstraat profiteert optimaal van de kansen die ze krijgen (zijn mss 3 à 4x vooraan geweest en maken 2 doelpunten)
4. Rode kaart
5. Naar mijn opinie werd ons een penalty op de 1 – 2 onthouden en een daar bijhorende rode kaart voor de desbetreffende verdediger.
Vandaag moeten we teleurgesteld zijn met het resultaat.
M.O.T.M. : Frederik Scheyltjens
Uw reporter ter plaatse