11/05/2020
(slecht) nieuwsbericht
Ik zal al de eigen activiteiten tijdens de maanden mei en juni moeten opschorten vanwege een ongeval. Van zodra er van overheidswege terug mag gewerkt worden in de zaal, zijn de gastdocenten natuurlijk welkom met hun activiteiten. Ik ben per mail bereikbaar.
Eerst zette de corona tijd me stil en ik vond dit eigenlijk niet echt heel erg. Ik kreeg tijd en kon dingen doen die ik al lang had uitgesteld. Meer tijd en ruimte voor mezelf. Nu word ik echt geconfronteerd met stilhouden. Dit is iets heel anders. Maar ook hier kan ik heel wat bij leren. Ik geef mezelf de raad die ik mijn cliënten geef : zorg goed voor jezelf en nu zelfs ook “laat goed voor je zorgen !”
Op zaterdag 2 mei ben ik al klussend van een ladder naar een tafel stappend, misstapt. Mijn voet ging op zoek naar steun en is met een recht been tegen de grond gekomen. Dat betekent dat het bovenbeen met kracht op het onderbeen terecht kwam. Geen scheuren, wel een serieuze indeuking van het tibiaplateau. Voor de operatie had ik nog energie, heb cliënten afgezegd, de nodige maatregelen genomen, maar na de operatie was het even schrikken. Mijn idee was minder pijn, meer mobiliteit maar niks is minder waar. Dit wordt nog een lange revalidatie waarvan de eerste 8 weken niet steunend. Maar elke dag gaat het beter.
Ik hoop in de zomervakantie zeker terug te starten met de individuele gesprekken, focustraining en wellicht ook Vedic Art. Maar eerst ga ik kijken hoe ik evolueer en ik geef mezelf tijd om daar over rustig een beslissing te nemen. Rond 1 juni bij de volgende nieuwsbrief zal ik al meer zicht hebben op de situatie en wat ik wel en niet kan.
Ik wil bij deze, mocht ik dat nog niet hebben gedaan, iedereen bedanken van wie ik steunbetuigingen, sms-en, telefoontjes en zelfs een boeket bloemen kreeg.
Heel graag tot in betere tijden.
Gerd