13/05/2019
COMEBACK | Gisteren stond de thuiswedstrijd tegen Sportclub Deventer 5 op het programma. De vorige keer in Deventer werd nipt gewonnen met 2-3.
Dat we toe zijn aan de zomerstop is wel te merken. De laatste maanden al paar keer de training afgelast wegens bijna 20 afmeldingen en ook vandaag zaten we met een spelerstekort. Gelukkig was van te voren afgesproken met Rohda Raalte 5 dat zij ons de 2e helft nog even uit de brand zouden helpen. De eerste helft werd afgetrapt met 10 1/2 f***e spelers in t veld, en 0 wissels op de bank.
Er werd redelijk goed gevoetbald, maar er werden nog niet zoveel kansen gecreëerd. Het middenveld(waar Thije Rouweler ontbrak omdat die zijn cluppie(PSV) achterna reisde naar Alkmaar) had aardig de controle. Toch kwamen de gasten uit Deventer op voorsprong. Niet veel later viel ook de 0-2. Een kopballetje van Lars Bloo en een afstandsschot Sven Vree leverde helaas niet zoveel gevaar op. Ondertussen was er al contact met de heren van het vijfde, waar ze bleven, want het was bijna rust en er waren al wat spelers die niet meer verder konden. Vlak voor rust viel ook de 0-3 en met deze stand gingen we de kleedkamer in.
Na wat verwijten over en weer en wat chagrijnige blikken in de kleedkamer werd er zo lang mogelijk gerekt. Ruben Bekmann kon niet meer door en Kroket ging in de rust immers naar Amsterdam dus zouden we anders met 9 man moeten starten. Gelukkig kwamen net optijd Stijn, Jelmer en Rik eraan(eigenlijk zou Jur meedoen, maar die raakte blessa, Stay Strong Jur!)
De 2e helft kwam de energie weer in het elftal en werd er lekker gecombineerd. Gelijk na rust kwam Roy Flierman oog in oog met de keeper en maakte de 1-3. Niet veel later werd het ook 2-3, maar scheidsrechter Gerhard Bloo floot terecht de goal af. Een paar minuten later was het toch weer Roy Flierman met de 2-3. Het vertrouwen steeg en SP Deventer werd van het kastje naar de muur gestuurd. Een paar minuten later krijgt Rik van Assen de bal in z’n voeten en maakt op fantastische wijze de 3-3! Heerlijke comeback, maar we gaan voor meer. Met nog 5 minuten spelen wordt het spannend. SP Deventer, wat in de 2e helft geen kans meer creëert, lijkt de hoop al hebben opgegeven. En met zijn 3e doelpunt van de middag, maakt Roy Flierman vlak voor tijd de 4-3! Wedstrijd wordt uitgespeeld en de 3 punten zijn binnen! Nog 2 wedstrijden te gaan en dan lekker zomerstop. Volgende week de uitwedstrijd om 09:30 uur in Schalkhaar tegen de plaatselijke SV.
STATISTIEKEN Rohda 11 - Sportclub Deventer 5:
0-1 Sportclub Deventer (‘8)
0-2 Sportclub Deventer (‘15)
0-3 Sportclub Deventer (‘44)
1-3 Roy Flierman (‘48)
2-3 Roy Flierman (‘63)
3-3 Rik van Assen (‘74)
4-3 Roy Flierman (‘86)
Opstelling: Tom te Wierik; Wouter ten Zijthof, Ruud Wijnberg, Marc Temmink, Jelle ten Have; Yoshi de Pina, Sven Vree, Lars Bloo; Roy Flierman, Wouter Maatman & Ruben Bekmann