Jeugdraad Beernem

Jeugdraad Beernem De Jeugdraad van Beernem is het officieel adviesorgaan van de gemeente Beernem en heeft als doel de jeugd inspraak te geven in het jongerenbeleid.

In onze gemeente zijn er heel wat jongeren die zich bekommeren over wat belangrijk is voor de jeugd in onze gemeente. De jeugdraad is de adviesraad (of “officiële spreekbuis”) van kinderen en jongeren bij het gemeentebestuur. Jongeren kunnen op die manier hun mening over het jeugdbeleid kwijt. Want als we een beleid uitstippelt voor kinderen en jongeren, kunnen we jullie toch best even vragen wat

jullie zelf belangrijk vinden? De jeugdraad geeft advies op vraag van het gemeentebestuur of uit eigen beweging. Dit kan werkelijk gaan over alles wat invloed heeft op jullie leefwereld: fuiven, skaten, speelbossen en –terreinen, fietspaden, jeugdhuis, subsidies voor jeugdverenigingen, aanplakzuilen voor affiches van evenementen en zo veel meer. Daarnaast organiseert de jeugdraad zelf ook heel wat voor kinderen en jongeren in onze gemeente: de jeugdfilms, Spring in’t Veld, Dag in’t Park, …



WIE ZIT ER IN DE JEUGDRAAD? In de jeugdraad zitten, naast de bevoegde schepen en de jeugdconsulent, 2 jongeren per jeugdvereniging én geïnteresseerde jongeren. Je kan dus ook lid worden van de jeugdraad zonder dat je lid moet zijn van een jeugdvereniging. Benieuwd wie er op dit moment in de jeugdraad zit, neem dan een kijkje bij de samenstelling. Je vindt er ook hun contactgegevens, dus je kan hen ook even aanspreken om jouw ideeën door te geven. Ze nemen die dan graag mee naar de jeugdraad. HOE VAAK KOMT DE JEUGDRAAD SAMEN? De algemene vergadering komt 2 à 3 maal samen per jaar. Op deze momenten komt de ganse groep bij elkaar om de grotere lijnen van het jeugdbeleid te bekijken. Daarnaast is er ook het dagelijks bestuur, een kleinere groep van een 14-tal jongeren, zij komen maandelijks samen om de puntjes verder uit te werken, de activiteiten te organiseren, …

Verder zijn er ook nog werkgroepen die zich uitsluitend bezig houden met 1 specifiek thema, zoals werkgroep jeugdverenigingen en werkgroep skate. WAAROM ZOU JIJ DEELNEMEN AAN DE JEUGDRAAD? Omdat een jeugdraad zich bezighoudt met dingen die dicht bij de jongeren uit onze gemeente staan. Jullie wensen en ideeën over al deze dingen zijn écht belangrijk voor onze gemeente. Op deze manier kan je dus je steentje bijdragen tot wat er in onze gemeente gebeurt en georganiseerd wordt voor de jeugd. Elke jongere vanaf 16 jaar die in Beernem woont is dan ook welkom op de jeugdraad. Heb je interesse of wil je meer weten, neem dan zeker contact op via [email protected] of 050/28 91 34.

22/04/2023

📣 BELANGRIJK

Spijtig genoeg zijn we door het beperkt aantal inschrijvingen genoodzaakt de filmnammidag 🎥 niet te laten doorgaan deze middag.

Niet getreurd! De volgende keer vliegen we er dubbel zo hard in 🍿. Onze excuses voor de late communicatie.

Tot in den draai!

27/03/2023

📢 DIT IS EEN NOODGEVAAAHL 📢

Kleine reminder dat jullie deze zaterdag je brandblus skills én kennis kunnen bijschaven om de brandveiligheid in jullie vereniging te garanderen!

🧯Wat? Opleiding rond brandveiligheid op evenementen, in jeugdlokalen en bij kampvuren

🧯Waar? Kazerne Oostkamp

🧯Wanneer? Zaterdag 1 april om 10u (en nee het is geen mopje 🐟)

De uitnodiging zit in jullie mailbox, allen daarheen!

We kijken met plezier terug op Dag in ‘t Park! Het nieuwe jasje zit ons evenement als gegoten 🤩Bij deze is het ook tijd ...
01/07/2022

We kijken met plezier terug op Dag in ‘t Park! Het nieuwe jasje zit ons evenement als gegoten 🤩

Bij deze is het ook tijd voor vernieuwing! Onze oude garde verlaat het schip en geeft het roer door aan enkele groentjes vol goesting om zich te smijten voor de jeugdraad. 👶

♥️ Een welgemeende welgekomen aan Tiemen Daveloose , Lies Maveau , Jeroen Vanpoucke, Xander De Vreese , Lynn Bogaert, Aaron Van Wynsberghe, Seppe Teunis en Janne Martelez .

👏 En ook een dikke dank je wel aan Michiel Baute Jarno Verlinde, Mattiece David , Warre Maertens , Warre Teunis en Lisa Depestel om zich al die jaren te bekommeren en in te zetten voor de jeugd. Het ga je goed, de bedankingscadeaus zijn onderweg!

🏖 We nemen even vakantie maar zitten al een beetje met ons hoofd bij onze volgende evenementen: de jeugdraadfilms en uiteraard Spring in ‘t Veld! Goeie vooruitzichten! 🤩

Hoeraa hoezee juplakee! 🤩🛹🤩 De 6de ambitie van onze   is een feit 🤟 En wat voor één; een nieuw skatepark ofwa?! Dikke me...
07/01/2022

Hoeraa hoezee juplakee! 🤩🛹🤩 De 6de ambitie van onze is een feit 🤟 En wat voor één; een nieuw skatepark ofwa?! Dikke merci aan Jeugddienst Beernem om deze ambitie vast te pakken en in een participatietraject uit te rollen👌

Hoe staat het eigenlijk met de andere 33 ambities van de ambitienota 2018 van Radio Ongelikten Beir? Update 👇

✅ 6 zijn er uitgevoerd!
⛔️ 4 worden niet uitgevoerd.
❓13 hebben we nog niets van gehoord.
🔜 5 zijn er op de goeie weg!
☢️ 6 is er beweging.

Wil je weten welke? Check onze website! https://jeugdraadbeernem.be/ambitienota/

29/10/2021

SPRING INT VELD MEDEDELING PARRRRRT TWO!

Elk z’n goeie avond!

Morgenochtend is het zover! Dat we er allemaal goesting in hebben, moeten we jullie niet vertellen. 😍

Maar dat de huidige coronacijfers in en rond Groot-Beernem redelijk de verkeerde kant opgaan, moeten we jullie misschien ook niet vertellen. 🦠

Mogen we daarom aan iedereen vragen om alsjeblieft een beetje burgerplicht en gezond verstand te gebruiken en vooral thuis te blijven als je nu of in de afgelopen week symptomen vertoonde of in contact kwam met iemand die positief testte? 🙏🙏

Een test uitstellen tot na het weekend of toch langskomen terwijl je symptomen hebt, is niet ok. We willen het weekend laten doorgaan zoals gepland maar willen echt vermijden dat we een broeihaard creëren.

Gevaccineerd of niet, getest of niet, ‘t is een kutvirus en we hopen dat niemand bewust signalen negeert om toch deel uit te maken van dit weekend. Zo houden we het veilig voor de organisatie, alle deelnemers en iedereen waarmee je ook na Spring in ‘t Veld in contact komt. ❤️

28/10/2021

*PLING PLONG MEDEDELING SPRING IN 'T VELD*

Omwille van de verstrengde coronamaatregelen zijn wij genoodzaakt om het CST-systeem toepassen (Corona Safety Ticket). Breng dus allemaal jullie Corona Safety bewijs + identiteitskaart mee! We controleren streng, geen pasje of ID-kaart = geen toegang.☝️

De hoofdingang zal gesloten zijn om vermenging met de andere sporters te voorkomen. Daardoor moeten jullie allemaal via de zij-ingang (het rokersstrookje) binnenkomen en naar buiten gaan.

Uiteraard gaan we ook de ruimtes voldoende proberen verluchten. Er is geen enkele uitzondering mogelijk: ofwel ben je gevaccineerd of heb je een negatieve test. We willen niet dat Spring in 't Veld wegens onvoorzichtigheid een mogelijke broeihaard wordt.

We vinden het zelf ook gigantisch jammer dat we niet voor de volle 100% kunnen losgehen, maar doen er als organisatie écht alles aan om jullie een heerlijk, los weekend te bezorgen. We rekenen dan ook op jullie begrip om de regels van de organisatie te respecteren, geen moeilijkheden te veroorzaken én jullie gezond verstand te gebruiken.

Bedankt voor jullie begrip en tot zaterdag!!

SIV 25 jaar  #2 (2000-2010)In de beginjaren 2000 nemen de Chiro's het over💪 Tweemaal wint het vergane Chiro Beernem (200...
24/10/2021

SIV 25 jaar #2 (2000-2010)
In de beginjaren 2000 nemen de Chiro's het over💪
Tweemaal wint het vergane Chiro Beernem (2003 en 2008) Spring In't Veld waarna de gouden generatie van Chiro Oostveld driemaal (2004, 2007, 2012) de beker in de lucht mag steken. 🏆🏆

Enkel Oranje Beernem (2005) en KLJ Beernem (2006) zijn de niet-chiro's die Spring Int Veld op hun naam mogen schrijven. Met een muzieksje, croqsje en pilsje dabei verandert Spring Int Veld in die jaren naar een sport- én feestfestijn 💃🕺

🎉FEEST!🎉 Binnen 10 dagen vieren we 25 jaar Spring Int Veld 🤩 De komende dagen grasduinen we in de voorbije 25 jaar. "Wis...
20/10/2021

🎉FEEST!🎉 Binnen 10 dagen vieren we 25 jaar Spring Int Veld 🤩
De komende dagen grasduinen we in de voorbije 25 jaar.
"Wist-je-dat" de eerste edities niet in 1 weekend maar over meerdere data doorging, ma unk?! 😮

The Nooddle won in 1996 de eerste en zijn enige SIV, nadien nam AC Blanco tweemaal de beker naar huis🏆. Benefiet was in 2000 de enige niet-vereniging die op het hoogst schavotje stond. Nadien besliste de toenmalige jeugdraad om alles in één weekend te laten doorgaan, thanks Boomers😎 !

❓❓ Toch blijft er mysterie bestaan rond SIV want wie won in 1997, 1999 en 2002?! Een tip mag altijd gestuurd worden op een gele briefkaart📩

Adres

Wellingsstraat 29a
Beernem
8730

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Jeugdraad Beernem nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Jeugdraad Beernem:

Delen