19/11/2022
Çocuk yetiştirmek, bir hayatı şekillendirmektir. Küçük yaşlarda yaşadıklarımız, bize öğretilenler ve gördüklerimiz kimliğimizi oluşturur ve hayatımızı yönlendirir. Çoğu zaman farkında olmasak da yaşadığımız problemlerin bir kısmı şimdiyle alakalı değil, çocukluğumuzla alakalıdır.
Bu sebeple çocuklarla sağlıklı iletişim kurmak çok önemlidir. Peki bunun için neler yapmalıyız?
- Yardımcı olun
- Kaliteli zaman geçirin
- Fiziksel temastan çekinmeyin ve abartmayın
- Zor zamanlarda çocuğun boy hizasına inin ve göz kontağı kurun
- Ses tonunuzu iyi ayarlayın
- En önemlisi, DİNLEYİN!
Peki bu kadar önemli edinimler kazandığımız zamanlarda ebeveynlerimizin bize olan davranışları ve yaşadığımız deneyimler ne kadar önemli? Sizce yaşadıklarımız daha çok bizle mi alakalı yoksa ebeveynlerimizden bize aktarılanların payı daha mı büyük? Yorumlarda fikrinizi belirtebilirsiniz.