Göta MS

Göta MS Göta MS är en av Sveriges mest aktiva klubbar inom motocross, enduro & supermotard. Bildad 1950 med 1100+ medlemmar.

Vi arrangerar tävlingar från Guldhjälm till SM och har fostrat förare hela vägen till världsmästare.
📍 Enköping Göta MS – Motorfamiljen från Enköping 🏁
Grundad 1950 och idag en av Sveriges mest aktiva klubbar inom motocross, enduro och supermotard – med 1100+ medlemmar, från barn på 65cc till svenska mästare och världsmästare i enduro. Vi är anslutna till SVEMO och arrangerar återkommande tävli

ngar som Enduro-SM, MX-SM, Östra Open, Kvällscupen, Motionscupen, KM-serien, Guldhjälmstävlingar, Ungdoms-SM, Stubbrace och Kräftsvängen.

📍 Klubbstugan finns på Motorstadion i Enköping
📩 Ordförande: L-G Ståhl – [email protected]
📣 Marknad/press: Andreas Walkendorff – [email protected]

🌐 www.gota.nu
📷 instagram.com/gotamsenkoping
▶️ youtube.com/-Enköping

18/06/2026

Nya Pepparrotsbanan hos Göta MS Enköping öppen på midsommardagen lördag 20 juni 10.00-14.00
Obligatoriskt att du som förare skriver in dig i kiosken/klubbhuset och betalar träningsavgift innan du beträder banan.
Giltig licens eller engångslicens gäller.

Små hojar kör första halvtimmen/stora hojar andra halvtimmen.
Öppningsansvarig lördag: Tommy Axelsson

17/06/2026

Inför träningen imorgon är det lite nypilat på jordsidan så kör försiktigt första varven , på gräsgärdet följer vi SM spåret som är bra uppkört. mvh SoS🤩

16/06/2026

Hej alla glada Motionscupen-åkare!

Nu på tisdag 23 juni direkt efter midsommarhelgen kör vi deltävling 4.
Den sista innan ett litet sommaruppehåll. Så ni som planerar att köra Stångebro kan ju få er en genomkörare. ;)

Plats: S1
Parkering: Härkebergavägen som vanligt
Tid: Förarmöte 1800
Vi kör på Jordsidan
Upplägg tar vi på förarmötet
Mastervarv/uppvärmning: Fritt i egen regi från 1600

Anmälan via Svemo TA, anmälan är öppen

Varmt välkomna önskar!
Stefan J
Stefan R
Nisse

13/06/2026

Nya Pepparrotsbanan hos Göta MS Enköping öppen söndag 14 juni 10.00-14.00

Du skriver in dig i kiosken/klubbhuset och betalar träningsavgift innan du beträder banan.
Små hojar kör första halvtimmen/stora hojar andra halvtimmen.

Öppningsansvarig söndag: Tommy Axelsson

Årets Götapokal kan bara summeras på ett sätt, Världsklass!Nu har det gått en vecka sedan SM helgen, redan på söndagskvä...
13/06/2026

Årets Götapokal kan bara summeras på ett sätt, Världsklass!
Nu har det gått en vecka sedan SM helgen, redan på söndagskvällen var det mesta redan städat och måndag morgon/förmiddag var allt återlämnat till våra fantastiska sponsorer.
Som vi kämpat med att få till en bansträckning och depåplats när vi inte fick vara kvar på den stora grusplanen vi hade förra året.
Vi har fått fantastiskt mycket beröm både under och efter tävlingen. VM status va de många som uttryckte.
Å vilket startfält vi hade, drygt 550 startande, de är Rekord för Götapokalen!!
Tre stycken varierande och bra tävlingssträckor och transporterna som i stort sätt bara gick på skogsstigar och längden på tävlingen gjorde den mycket utslagsgivande.
Vi vill tacka Er alla fantastiska människor som hjälpt till, före, under och efter tävlingarna. Utan Er blir det inget race.
Tack alla sponsorer, våra huvudsponsorer Hyreslandslaget, Ramudden, Josefssons/Herok och Serwent. Allt vi fått av er samt lånat till tävlingen är ovärderligt.
Ett stort tack till Fortifikationsverket för lån av mark och fint samarbete.
Keep On!
Tävlingsledare L-G Ståhl
Ordförande Göta MS Stefan Rindeskär

10/06/2026

Enduro motionsträning nu på Lördag igen kl 10.00 S1. Samling vid skylten på parkeringen ombytta och klara.
Inga andra förare än motionärer som löst ut träningsväst.
Vi kommer att hålla oss på en fin slinga på jordsidan men självklart kan övriga träna på en resten av området samtidigt.
Anmälan är obligatorisk , skriv bara ”Kommer” i kommentarsfältet så ser vi hur många det blir.
2h kommer träningen att hålla på.
Välkommna!!

08/06/2026

Endurobanan stängt Tisdag den 9 Juni och Torsdag 11 Juni pga militärövning.
Men på Lördag 13 Juni är banan öppen som vanligt igen.
Under måndag-fredag denna vecka bedrivs farlig verksamhet så inget efterarbete från Götapokalen bör göras innan Lördag.
Grymt jobbat alla som jobbade under Götapokalen , blev en kanontävling 🤩
Rekord i antalet startande, tot ca 550 förare.
🤩💯👌
/Nisse

08/06/2026
Vinnarna från dagens SM-tävlingar i Enduro. Varmt tack till alla förare och publiken för en fantastisk dag. Och tack til...
07/06/2026

Vinnarna från dagens SM-tävlingar i Enduro. Varmt tack till alla förare och publiken för en fantastisk dag. Och tack till alla eldsjälar och funktionärer i Göta MS som gör detta möjligt i år igen!
Tack även för förtroendet och samarbetet till vännerna i Swedish Enduro Championship, Svemo Enduro, SVEMO.
Vi kommer även lägga upp lite mer bilder från tävlingarna inom kort.

Adress

Enköping

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Göta MS postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Göta MS:

Dela