19/05/2026
𝓦𝓪𝓪𝓻𝓸𝓶 𝔃𝓸𝓾 𝓳𝓮 𝓫𝓮𝔃𝓲𝓰 𝔃𝓲𝓳𝓷 𝓶𝓮𝓽 𝓳𝓸𝓾𝔀 𝓿𝓻𝓸𝓾𝔀𝓮𝓷𝓵𝓲𝓳𝓷?
Mijn antwoord: omdat het leven van jouw voorouders jouw hele bestaan beïnvloed.
Wist je dat jij de emotionele blokkades en onopgeloste trauma’s tot zeven generaties terug met je meedraagt?
Alle eicellen die jij als vrouw ontwikkelt, worden al gevormd op het moment dat jouw moeder vijf maanden zwanger is van jou. Dat betekent dat de eicel waaruit jij bent voortgekomen, al is ontstaan op het moment dat jouw oma vijf maanden zwanger was van jouw moeder.
Jij, je moeder en je oma hebben vier maanden hetzelfde lichaam gedeeld. En zij bestaat op haar b***t weer uit de cellen van haar oma. En in die cellen worden emotionele blokkades opgeslagen, ‘your body keeps the score’.
Pijn die jouw oma of moeder (of de generaties daarvoor) niet geheeld hebben wordt doorgegeven aan de volgende generatie. Die wordt dus op jou overgedragen. Jullie hebben immers vier maanden hetzelfde lichaam gedeeld en bestaan uit dezelfde cellen.
Daarom kan het soms zo lastig zijn om het anders te gaan doen dan de vrouwen voor je. Als zij bijvoorbeeld degene waren die vooral sterk moesten zijn, vooral moesten overleven, dan is zachtheid toelaten een hele uitdaging.
Zo kun ook jij symptomen van trauma ervaren, die moeilijk zijn te verklaren. Jij hebt zelf het trauma niet ervaren en toch beïnvloedt het jou vandaag.
𝓦𝓲𝓵 𝓳𝓲𝓳 𝓳𝓸𝓾𝔀 𝓿𝓸𝓸𝓻𝓸𝓾𝓭𝓮𝓻𝓵𝓲𝓳𝓷 𝓱𝓮𝓵𝓮𝓷?
Ik help je er met liefde bij.
Liefs, Jill ✨