De Freubelschuur

De Freubelschuur Welkom bij de freubelschuur! de lokatie voor creatievelingen! Kijk op www.defreubelschuur.nl voor w

Plukboeketten te koop!De eerste dahlia's zitten in een boeket!!En ook de laatste duizendschoon en campanula alweer!De bo...
20/06/2026

Plukboeketten te koop!

De eerste dahlia's zitten in een boeket!!
En ook de laatste duizendschoon en campanula alweer!

De boeketten staan tot halverwege de middag voor het huis daarna zet ik ze achter in de tuin in de schuur. Vanwege de zon en warmte.
Nog steeds welkom!
Al hoop ik dat jullie ze gewoon voor die tijd komen halen!

Met veel liefde geplukt voor jullie.
Pas vanochtend, gisteravond kon ik pas laat naar de tuin, maar wilde ik Vanwege het weer niet meer weg bij de kindjes.
En die gaan ten alle tijden voor op de bloemen!

Hoop jullie straks te zien!

Molenweg 12, Zegveld!

Papaver feestje in de tuin!Prachtige bloemen!Maar mn eerste Dahlia bloeit ook!Nu met de warmte en zon verwacht ik er sne...
17/06/2026

Papaver feestje in de tuin!
Prachtige bloemen!

Maar mn eerste Dahlia bloeit ook!
Nu met de warmte en zon verwacht ik er snel meer!
En dat wordt ook een mooi feestje!
Het is hard werken op de tuin, maar ook heel hard genieten!

We hebben 400m2 volkstuin. Zo'n 400 meter bij ons huis vandaan. Ik ben er minimaal 2x per dag soms vaker.
We sluiten snachts de kasdeuren, sochtends gaan ze weer open met deze warmte.

We eten nu zo'n 1 a 2x per week vers uit de tuin. En dagelijks krop sla en inmiddels komkommer, courgette, radijs, aardbeien en frambozen.
Verder eet ik ook nog steeds uit de vriezer.

Het werk neemt toe en mijn vreugde ook!
Ik mag de kasten weer gaan vullen met goede en gezonde voeding voor mn gezin en dat geeft zoveel voldoening!

Al een paar weken kan ik bloemen verkopen op zaterdagochtend!

Ook komende zaterdag hoop ik weer wat boeketten te verkopen!
Welkom!
Molenweg12, Zegveld.
Vanaf 8 uur staan ze aan de weg of in de schuur. Dat geef ik duidelijk aan op het krijtbord.
Boeketten onbespoten, puur natuur, korte weg voor kleine prijzen.

Heerlijk als de tuin zoveel geeft!!
Op zoveel vlakken, want ze geeft ook zoveel vreugde!

En ja het is hard werken! Maar ik heb de sportschool niet nodig!
Ik heb een prachtige natuurlijke sportschool vol bloemen!!

Fijne dag en tot zaterdag!

Papavers!Zijn ze niet prachtig?!!Wat mij betreft een bloem die niet mag ontbreken in je (pluk)tuin!Ze zijn zo mooi!!Op d...
10/06/2026

Papavers!

Zijn ze niet prachtig?!!
Wat mij betreft een bloem die niet mag ontbreken in je (pluk)tuin!
Ze zijn zo mooi!!
Op de vaas helaas geen lang leven deze horen gewoon echt IN je tuin!
Op zonnige dagen gonst het van de bijen en insecten!
En als ze dan uitgebloeid zijn heb je prachtige zaaddozen.
Die staan frisgroen weer prachtig in je plukboeket!
Ik gebruik ze voornl gedroogd als droogbloem!
Maar echt een feest om ze nu in bloei te zien!
En vergeet het zaad niet op te vangen en goed rond te strooien in je tuin!
Dan heb je volgend jaar weer een bloemen feestje!

Er zijn trouwens meerdere soorten papavers.
De gewone rode klaproos die je ook in de bermen ziet staat ook op mn tuin, maar helaas is die zaaddoos niet zo mooi om te drogen.

Ik heb geen idee hoe deze heet, elk jaar kan de kleur verschillen, maar deze van de foto geeft de mooie zaaddozen.
Wie weet verkoop ik het zaad straks!

Wens jullie een fijne (tuin) dag vandaag!
De kids zijn een dagje bij opa en oma.
Dus ik dacht ff flink wat op de tuin te gaan doen....
Nu dreigen ze met code geel voor het weer.
Dus ik ben benieuwd.
Gelukkig ook nog heel wat kaswerk en nog eens voorzaaien.
Een van de laatste keren. In september ofzo zaai ik alvast weer een aantal 1 jarige voor het jaar daarop.
Die bloeiennl nu al!
En ik denk dat ik juli/augustus de winter bloemkool zaai!
En trouwens sla en andijvie blijf ik doorzaaien.
Straks de wintervariant.

06/06/2026

Plukboeketten te koop!!

Molenweg 12, Zegveld

Ze staan er weer hoor, prachtige boeketten, kleine en grote!
Van zegveldse bodem en onbespoten!
Zo'n mooi feestje!

Vrijdagavond is mn plukavond geworden.
Dan kunnen ze de hele nacht flink water drinken.
En zaterdagochtend gaat om 6 uur mn wekker en mag ik heerlijk in de stilte van onze achtertuin boeketten maken.
Feestje hoor. Geniet ik enorm van.
Al het harde tuinwerk wordt beloond met bloemenpracht!
Het feestje is compleet als jullie ook nog de boeketten komen kopen!
Vorige week was ik uitverkocht!
Dankjulliewel!

Kom gezellig even langs, de bloemen staan direct voor ons huis.
Prijzen staan op de vaas.
Betalen met QR of contant in de brievenbus. En ben ik thuis mag je gerust ff achterom lopen hoor voir betalen. Vind ik gezellig, maar op deze manier hoef ik niet thuis te blijven voor de verkoop.
En kan ik gewoon weer verder werken op de tuin.

Alle grote boeketten zijn samengebonden en koop je zonder vaas.
De kleine boeketjes die zijn met vaasje.
En tegen inlevering krijg je bij je volgende aankoop 0,50 korting.

Fijn weekend gewenst
En geniet van de bloemen!!

30/05/2026

Plukboeketten te koop!!

Met veel vreugde en liefde heb ik mooie Plukboeketten voor jullie gemaakt!

Molenweg 12, Zegveld voor het huis staan ze!
Het eerste boeket is gelijk om 8 uur al verkocht!
Er staat nog meer dan voldoende!
Kleine leuke prijsjes voor onbespoten bloemen!
Vers uit mn pluktuin!

Betalen kan contant of via QR.

Kleine vaasjes in de prijs inbegrepen.
Grote vazen mogen ook mee betaal 1,- extra.

Als je de vaas inlevert bij je volgende aankoop krijg je €0,50 korting!

Ik hoop in elk geval iedere zaterdagochtend te gaan verkopen!
Zolang de dahlia's nog niet bloeien kan ik dit nog niet 100% garanderen dus houdt mn status in de gaten.

Bestellen kan straks ook, maar even wachten nog op de dahlia's!

Duizendschoon!Het is echt al zo'n bloemenfeestje in de tuin!!Inmiddels bloeit er al van alles;Lupine, duizendschoon, Lat...
29/05/2026

Duizendschoon!
Het is echt al zo'n bloemenfeestje in de tuin!!
Inmiddels bloeit er al van alles;
Lupine, duizendschoon, Lathyrus, goudsbloem, vrouwenmantel, pioenroos, Korenbloem, leruwenbekken, campanula en duizendblad.
Van sommige bloemen zijn pas net de eerste in bloei, maar ik heb meer dan genoeg om morgen boeketjes te verkopen in mn verkoopkraam!

Vanaf 8 uur staan er boeketjes klaar voor jullie op de molenweg 12
Ze staan voor het raam, omdat ze daar zolang mogelijk in de schaduw staan!

De kleine boeketjes zijn weer met vaas te koop!
Lever je bij je volgende aankoop het vaasje weer in dan krijg je 0,50 korting!

Bewust pak ik de boeketjes niet in. Natuurlijk staat dat mooier, maar het is zoveel meer papier wat uiteindelijk toch weer weggegooid wordt.
Wil je het kado geven en toch graag inpakken?
Natuurlijk kan dat, als ik thuis ben pak ik het met liefde voor je in.

Ik heb er al helemaal zin in om morgen weer mooie boeketjes voor jullie te maken!

Tot morgen!!

Verse plukboeketjes te koop!!Ja, er bloeien als zoveel duuzendschonen dat ik wat kan verkopen!!Welkom in mijn verkoopkra...
25/05/2026

Verse plukboeketjes te koop!!

Ja, er bloeien als zoveel duuzendschonen dat ik wat kan verkopen!!
Welkom in mijn verkoopkraam op de molenweg 12 in zegveld!
Op het raam hangt een papier hoe de betalingen werken.
Tot een uur of 4 staat het helemaal in de schaduw daarna onder het zonnescherm.

Kleine boeketjes verkoop ik incl vaasje.
Tegen inlevering bij je volgende aankoop mag je €0,50 korting eraf halen!
Grote boeketten zijn zonder vaas!

De eerste bestellingen zijn al aangevraagd, super leuk en lief alleen kan ik nu nog geen bloemen garanderen. Pas eind juni/juli als de dahlia's volop gaan bloeien wordt het almaar meer met de bloemen en hoop ik wekelijks te gaan verkopen!

Houd tot die tijd mn status in de gaten daar laat ik je weten wanneer ik boeketjes verkoop.

Tevens in mn kraam; (vandaag) 3 verse onbespoten krop sla €0,50 per stuk.
Allerlei plantenstekken;
Tomaat, courgette, Korenbloem, wilde peen, rode kool, knolselderij, leeuwenbekken, munt.
Alles voor 0,50 of 1,- per stuk.

Ik heb ook nog kleine potjes goudsbloemzalf te koop. Vraag hier even naar als je dit wil.
Ik wil nog iets maken dat de potjes zalf koel en donker erbij kunnen staan.

Tot zover mijn verkoopverhaal!!

Verkoopkraampje aan huis!Vorig jaar verkocht ik al wat plantenstekken aan huis. Nu wordt het hopelijk nog meer!Voor nu z...
14/05/2026

Verkoopkraampje aan huis!
Vorig jaar verkocht ik al wat plantenstekken aan huis. Nu wordt het hopelijk nog meer!
Voor nu zijn er voornl mn plantenstekken. De komende tijd zal ik het flink aanvullen. Maar ik wacht even op iets meer warmte voor ik de andere uit mn kas haal.
Ik houd jullie op de hoogte.
Ook de goudsbloemzalf ga ik hier verkopen!

Het staat allemaal in de voortuin pal voor ons huis. Loop dus rustig even door, geen probleem!
Op deze manier denk ik dat alles zolang mogelijk in de schaduw staat want ja ik hoop misschien toch straks weer plukboeketten te gaan verkopen!

Zodra de plukboeketten er zijn laat ik het ook weer weten.
Nu komt er straks eerst heel veel uitp**twerk.
De kas staat helemaal vol maar toen ik zag dat er kou en regen kwam heb ik alles nog even beschut en slakvrij laten staan.

En mochten er groentes teveel zijn komen ze ook in het kraampje!

Welkom in mijn verkoopkraampje!

Onze tuin!400 m2 op de volkstuin een stukje verderop in onze straat. Lekker dichtbij.Het is mn lievelingsplek!Afgelopen ...
07/05/2026

Onze tuin!

400 m2 op de volkstuin een stukje verderop in onze straat. Lekker dichtbij.
Het is mn lievelingsplek!
Afgelopen winter zou ik 100 m2 opzeggen.
Omdat het zoveel werk is. Hoewel ik al twijfelde ging ik toch naar het bestuur.
Die lachtte me nog net niet uit. Want als ik minder tuin had, waar zou ik dan alles kwijtraken?
Dus zei ik het niet op en hebben we nog steeds 400 m2.
En inderdaad het is alweer niet groot genoeg!
Zo blij dat we het hele stuk nog hebben.
We hebben de fruittuin uitgebreid.
Er is een modderkeuken geplaatst voor de kinderen. En daar hebben we een hoek gras ingezaaid, waar een zithoek komt. Zo kunnen we naast al het werken in de tuin ook ontspannen.
Het is zo'n fijne plek!
We hebben en kleine kasje en een grotere kas! Daar staan nu nog alle zaailingen. Straks vooral de tomaten, komkommer en paprika.

Je vraagt je misschien af; 'maar al dat werk dan?' Ja het is veel en ik zucht of mopper er echt weleens om. Maar meestal geeft het me zeer veel vreugde, dankbaarheid, verwondering en voldoening!

Het leert je omgaan met teleurstellingen, want het zit echt niet altijd mee. Je p**t 40 zaailingen uit en maar 15 slaan aan. De andijvie wordt opgegeten denk door eenden. Mn peulen en Doperwten komen nauwelijks op......
Maar er zijn genoeg successen!
En het wroeten in de aarde is heerlijk!
Die tuin is gewoon een zegen!!

Wil jij ook een tuin?
Je hebt echt geen 400 m2 nodig.
In een moestuinbak kan je al heel leuk beginnen!
Zet ipv geraniums een paar potten aardbeien in je tuin.
Tuinieren is vooral doen!!
En genieten!!

Zo'n feestje!Het eerste plukboeket uit eigen tuin is een feit!Fluitekruid kwam uit de berm de rest allemaal uit eigen tu...
04/05/2026

Zo'n feestje!
Het eerste plukboeket uit eigen tuin is een feit!
Fluitekruid kwam uit de berm de rest allemaal uit eigen tuin.
Allium
Bremstruik
Korenbloem
Akelei
Dagkoekoeksbloem

Vanochtend vroeg na een heerlijke wandeling geplukt.
En het ruikt zo heerlijk fris buiten.
Echt zo'n heerlijk voorjaarsregen!
Wat zal de tuin (en het onkruid dus ook....) gaan groeien!!

Geniet van al het moois om je heen!
En zorg dat je buiten komt!!
Snuif het voorjaar op!

Adres

Molenweg 12
Zegveld
3474KZ

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer De Freubelschuur nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar De Freubelschuur:

Delen