16/06/2026
Gisteren sprak ik een onbekende vrouw van 67 jaar, we raakten aan de praat. Ik vertelde haar enthousiast over mijn yogareis en het geven van lessen aan diverse doelgroepen.
Deze vrouw vertelde dat ze in aanraking was gekomen met yoga vanaf haar eerste zwangerschap en sinds 2 jaar was gestopt. Ik vroeg naar de reden, waarom ze was gestopt?
Tot mijn verbazing hoorde ik haar zeggen dat ze de les niet bij kon houden. Het ging te snel er werden geen alternatieven in houdingen aangeboden.
Heel jammer!
Mijn persoonlijke mening is dat yoga voor alle leeftijden en iedereen mogelijk is en vraagt om te luisteren, begeleiding en uitleg te geven.
Hoe denk jij erover?
Kun je yoga tot op hoge leeftijd en of met lichamelijke of geestelijke beperkingen doen?